Εισήγηση στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο 17-4-2024

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΘΕΜΑΤΟΣ: 7 ΑΕΔ-24/2Ο23 (παρ. απόφ. ΑΠ 1509/2023) Δικάσιμος: 17.4.2024 Εισηγ.: Ειρ. Σταυρουλάκη Έκθεση άρθρου 11 παρ...

2017-03-07

ΕΚΛΟΓΕΣ 22/3/2017: ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΔΕΚΑ ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΔΕΚΑ ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
ΕΝΟΨΕΙ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ  ΤΟΥ Σ.Σ.Τ.Ε.
ΣΤΙΣ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ 2017
Αθήνα, Μάρτιος 2017

ΕΡΩΤΗΜΑ 1ο: Γιατί μιλάτε για αξιοποίηση του ασφαλιστικού νόμου και όχι για την εφαρμογή του;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Δεν μιλάμε για εφαρμογή διότι ο νόμος δεν μας αφορά. Το τρίτο Μνημόνιο σεβάστηκε την αυτονομία και την ανεξαρτησία της ΤτΕ με αποτέλεσμα, να μην εμπλακεί το Σύστημα Ασφάλισης του Προσωπικού της Τράπεζας της Ελλάδος (Σ.Α.Π.ΤΕ.) στον τελευταίο ασφαλιστικό νόμο (4387/2016). Εγγυητής και υπόχρεος των συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων παραμένει αποκλειστικά η ΤτΕ, στην οποία εισφέραμε την κινητή και ακίνητη περιουσία μας, δηλαδή των πρώην Ταμείων Συντάξεων και Μετοχικού. Ο ασφαλιστικός νόμος αφορά τα ταμεία που συμπεριελήφθησαν σε ΕΦΚΑ και ΕΤΕΑΕΠ και εγγυητής της χρηματοδοτικής τους επάρκειας είναι ο Κρατικός Προϋπολογισμός. Ως γνωστόν, μετά τον νέο ασφαλιστικό νόμο, οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΤτΕ δεν απονέμουν οριστική σύνταξη, αλλά καταβάλλουν έναντι σύνταξης, μέχρι να προσδιορισθεί προφανώς και να συνταχθεί, στο εσωτερικό της, το νέο πλαίσιο κανονισμού παροχής συντάξεων.

ΕΡΩΤΗΜΑ 2ο: Ποιες γενικές διατάξεις μπορούμε να αξιοποιήσουμε στο χώρο μας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Ενδεικτικά αναφέρουμε πλευρές του νόμου που μπορούμε με σύνεση να αξιοποιήσουμε:
  • Η βάση υπολογισμού των συντάξεων περιλαμβάνει το σύνολο των αποδοχών επί των οποίων έγιναν κρατήσεις.  
  • Στις περιπτώσεις καταβολής εισφορών μεγαλύτερων του γενικού μέσου όρου 20%, ο συντελεστής υπολογισμού της κύριας σύνταξης προσαυξάνεται κατά 0,075 για κάθε μονάδα επί πλέον εισφοράς. Ως γνωστόν εμείς εισφέραμε συνολικά 37%.
  • Η ενοποίηση ΟΛΩΝ των συνταξιούχων με κατάργηση κάθε διάκρισης του χρόνου που πρωτοασφαλίστηκαν (π.χ. πριν ή μετά την 1.1.1993).
  • Οι συντάξιμες αποδοχές του ασφαλισμένου για κάθε ημερολογιακό έτος, προσαυξάνονται κατά την ετήσια μεταβολή μισθών.
Η αναγνώριση των ασφαλιστικών ετών άνω των 35 και των οικογενειακών επιδομάτων.

ΕΡΩΤΗΜΑ 3ο: Σε ποιο χώρο και με ποιο πλαίσιο θα αξιοποιηθούν τα παραπάνω;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Στο εσωτερικό της Τράπεζας με τη δημιουργία Επιτροπής Μελέτης αποτελούμενης από υπηρεσιακά στελέχη και συναδέλφους με γνώση του αντικειμένου, που θα διαμορφώσουν ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία θα τεθεί σε διαβούλευση με όλους τους φορείς του χώρου, πριν από τη λήψη απόφασης από το αρμόδιο όργανο της ΤτΕ (Συμβούλιο Ασφάλισης). Πλαίσιο για αυτή την πρόταση θα αποτελέσουν τα καταστατικά των πρώην Ταμείων, οι Σ.Σ.Ε. και οι Συμφωνίες, οι αποφάσεις του Γενικού Συμβουλίου της ΤτΕ και οι γενικές διατάξεις της ασφαλιστικής νομοθεσίας.
 
ΕΡΩΤΗΜΑ 4ο: Ποιο θα είναι το ζητούμενο της Επιτροπής Μελέτης;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Η σύνταξη ενός κανονισμού παροχών προς τους συνταξιούχους της ΤτΕ, που θα θωρακίσει θεσμικά τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα στο εσωτερικό της Τράπεζας, στο πλαίσιο της ανεξαρτησίας της και των υποχρεώσεων που ανέλαβε έναντι του προσωπικού της, από 1.1.2011. Μόνο έτσι θα αντιμετωπισθούν τα χρόνια και ακανθώδη προβλήματα που επιβλήθηκαν στο χώρο μας, για επικοινωνιακούς και μόνο λόγους, όπως:
  • Η δραματική μείωση των συντάξεών μας από τις πάσης φύσεως παράνομες και αντισυνταγματικές μνημονιακές περικοπές.
  • Η αποσύνδεση των συνταξίμων αποδοχών από τους μισθούς των εν ενεργεία, που οδήγησε σε διαχωρισμό των ασφαλισμένων και σε μεγάλη απόκλιση μεταξύ των συντάξεων συνταξιούχων με ίδια χρόνια ασφάλισης και βαθμό.
ΕΡΩΤΗΜΑ 5ο: Είναι ηθικό, αλλά και ρεαλιστικό να διεκδικούμε αποκατάσταση των συντάξεων;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Κατ΄ αρχήν είμαστε και εμείς μέσα στην κοινωνία, κομμάτι της και όχι εξαίρεσή της. Το 10% των συνταξιούχων συναδέλφων μας έχει ετήσιο καθαρό εισόδημα λιγότερο των 9.000 ευρώ, το 50%  έως 20.000 ευρώ, το 25% έως 30.000 ευρώ και μόνο ένα 15% έχει πάνω από αυτό το ποσό. Αν όμως λάβουμε υπόψη τις δίκαιες συντάξιμες προσδοκίες, που προσδιόρισαν και τον αντίστοιχο οικογενειακό προγραμματισμό όλων μας, καταλαβαίνουμε πόσοι συνάδελφοι, που είχαν αναλάβει υποχρεώσεις με βάση το προσδοκώμενο εισόδημά τους, έχουν βρεθεί σε πολύ δύσκολη θέση. Το να επικαλούμαστε εμείς, ως συνταξιούχοι, τη δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας και να παραδίδουμε δικαιώματα, για τα οποία έχουμε συνεισφέρει οικονομικά, είναι σαν να κατεδαφίζουμε μόνοι μας και τα τελευταία στηρίγματα της Κοινωνικής Ασφάλισης. Είναι σαν να υβρίζουμε τους εαυτούς μας και τους τιμημένους για τη μεγάλη συνεισφορά τους συναδέλφους μας, που όταν η καθημαγμένη από την Κατοχή χώρα βρισκόταν σε κατάσταση εμφυλίου, το 1948, δημιούργησαν θεσμούς σαν αυτόν του Μερίσματος, που επεκτάθηκε νομοθετικά, το 1979, σαν επικουρική σύνταξη σε όλους τους εργαζόμενους της χώρας!!! Επομένως αφού αποδείχθηκε εκ των πραγμάτων πως τότε ήταν ηθικό, ρεαλιστικό και σύννομο, γιατί να μήν είναι και σήμερα; Δεν αθετούμε ότι ανήκουμε στο προσωπικό των Κεντρικών Τραπεζών.

ΕΡΩΤΗΜΑ 6ο: Γιατί οι απώλειές μας πρέπει να υπολογιστούν από την ατομική μερίδα και ποιος είναι ο ρόλος του αλγορίθμου του Προγράμματος;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Ο υπολογισμός από την ατομική μερίδα ξεκαθαρίζει απόλυτα το ακριβές ποσό απωλειών του κάθε συναδέλφου. Μέσω του αλγορίθμου του Προγράμματος διανεμήθηκε στους συνταξιούχους, κατά την έναρξη εφαρμογής του, ένα πολύ μικρό μέρος των μηνιαίων απωλειών τους από τις πάσης φύσεως μνημονιακές περικοπές. Το ποσό των 500.000 ευρώ, που μηνιαίως επιστρέφεται και επιμερίζεται, είναι το 15% περίπου αυτού που μηνιαίως παρακρατείται. Η συμφωνία του Προγράμματος, με τις τότε διαβεβαιώσεις, προέβλεπε την επιστροφή σταδιακά του συνόλου του παρακρατούμενου ποσού και τον επιμερισμό του ανάλογα με τις αντίστοιχες απώλειες κάθε συναδέλφου. Κάθε συνάδελφος μπορεί εύκολα να υπολογίσει τις μηνιαίες απώλειές του και το μηνιαίο ποσό που του επιστρέφεται, μέσω του Προγράμματος, στην εφαρμογή που βρίσκεται στο ιστολόγιό μας: endrasei-ste.blogspot.com. Δυστυχώς, αντί να επιστραφούν σταδιακά οι περικοπές μας μέσω του Προγράμματος, επιδιώχθηκε αυτό να καταστεί ασφαλιστικό προϊόν, με στόχο την ανάθεση της διαχείρισής του σε ασφαλιστική εταιρεία, για να «το ψάχνουμε» σε λίγα χρόνια, όπως ψάχνουν σήμερα οι συνταξιούχοι του ΕΤΑΤ τις συντάξεις τους!!! 

ΕΡΩΤΗΜΑ 7ο: Γιατί  επιμένουν σε μεταφορά επί πλέον 12% από την επικουρική στο Πρόγραμμα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Κατ΄ αρχάς αν ο Σ.Σ.Τ.Ε. είχε έλθει σε συμφωνία με την Τράπεζα να μας επιστραφεί ένα ακόμα μέρος των απωλειών μας, περίπου άλλα 400.000 ευρώ μηνιαίως, όπως σκόπιμα ενημέρωναν πρόσφατα τους συναδέλφους, κανείς δεν τους εμπόδισε να μας τα επιστρέψουν και να τα επιμερίσουν. Όπως αρχικά επιμέρισαν στο Πρόγραμμα 500.000 ευρώ μηνιαίως, θα μπορούσαν να ενεργήσουν ανάλογα. Αφού όμως οι ίδιοι είχαν θεωρήσει το 16% νομικά αδιασφάλιστο και πίεζαν για  ανάθεση της διαχείρισής του σε ασφαλιστική εταιρεία για να διασφαλιστεί, γιατί τώρα ζητούν μεταφορά του 12% και όχι επιστροφή απωλειών, όπως αρχικά είχε συμφωνηθεί, όταν μάλιστα για αυτό πληρώνουμε εκ νέου εισφορά 2,2%;; Έχουμε τη γνώμη ότι με τη μεταφορά στοχεύουν σε κάτι άλλο και αυτό είναι να αυτονομήσουν σταδιακά το Πρόγραμμα από το Μέρισμα του 36% των ΣΣΕ 1948 και 1951, ώστε στη συνέχεια να πιέσουν εκ νέου για ανάθεσή του σε ασφαλιστική εταιρεία!! Η ανάληψη όμως από την ΤτΕ της ευθύνης να ενεργεί η ίδια, από 1.1.2011, την κοινωνική ασφάλιση του προσωπικού της, ως προς τους κλάδους κύριας και επικουρικής σύνταξης, είναι  πράξη που δεν επιδέχεται ΟΥΤΕ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ, ΟΥΤΕ ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΙΣΜΟΥΣ …

ΕΡΩΤΗΜΑ 8ο: Ποια ακριβώς ήταν η δέσμευση του Προεδρείου του Σ.Σ.Τ.Ε., όταν αποφασίστηκε ο διαχωρισμός του Μερίσματος και τι έγινε τελικά;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Τόσο το Προεδρείο με ανακοινώσεις του, όσο και ο Πρόεδρος του Συλλόγου προσωπικά, είχαν δεσμευθεί πως, μέσα από την επιστροφή των απωλειών στο Πρόγραμμα, θα καλυπτόταν σταδιακά το σύνολο των μνημονιακών περικοπών. Εάν παρατηρήσουμε τα εκκαθαριστικά των συντάξεών μας, μέχρι και την εφαρμογή του διαχωρισμού του Μερίσματος, τον Ιούλιο του 2013, δεν υπάρχουν κρατήσεις των νόμων 4024/2011 και 4051/2012!! Στο όνομα της ΗΔΙΚΑ και της λογικής του Προέδρου «πως δεν  μπορεί να είμαστε ολίγον έγκυος», (δηλαδή αφού εφαρμόσαμε τον μνημονιακό νόμο 4093/2012, έπρεπε να εφαρμόσουμε και τους προηγούμενους), το Προεδρείο αποδέχθηκε την εφαρμογή των περικοπών όλων των μνημονιακών νόμων, ακόμα και αυτών (Ν.4024/2011 και Ν.4051/2012) που από την ψήφισή τους δεν είχαν εφαρμοστεί!! Αυτοί λοιπόν που σήμερα αρνούνται να αξιοποιήσουν το γεγονός ότι το τρίτο Μνημόνιο και ο νόμος 4387/2016 δεν μας περιλαμβάνουν, όχι μόνο δεν μας επέστρεψαν το 85% των δύο κρατήσεων όπως είχαν δεσμευτεί, γεγονός που εύκολα μπορεί ο καθένας να διαπιστώσει από το εκκαθαριστικό της σύνταξής του, αλλά και προσπάθησαν να  αναθέσουν τη διαχείριση του  Προγράμματος σε ασφαλιστική εταιρεία!!

ΕΡΩΤΗΜΑ 9ο: Λένε πως υπάρχει προσωπική αντιπαράθεση και πως οι “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” δεν συμβάλετε στην επίλυση των προβλημάτων  των συνταξιούχων;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Όταν το Προεδρείο αδυνατεί να βρει ουσιαστικά επιχειρήματα για την έλλειψη οποιασδήποτε δίκαιης διεκδίκησης εκ μέρους του, αλλά και βάσιμους λόγους απόρριψης των προτάσεών μας, τότε η προσφυγή στην οξύτητα αποτελεί μονόδρομο. Για αυτό και χρησιμοποιεί τα διάφορα κοσμητικά επίθετα, τα οποία όμως δεν αποτελούν επιχειρήματα!! Μέσω των δήθεν προσωπικών διαφορών και ανταγωνισμών, προσπαθεί να κρύψειτην απλή αλήθεια, πως δεν υπάρχουν δυο μονομάχοι, αλλά ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΛΟΓΙΚΕΣ:
  • Η λογική της Κίνησης των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” που υποστηρίζει πως στην αυτονομία της ΤτΕ συμπεριλαμβανόταν και συμπεριλαμβάνεται και το εν γένει μισθολογικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς του προσωπικού της, με συνέπεια όλα τα σχετικά θέματα να πρέπει να διευθετούνται πάντοτε  από  τα αρμόδια όργανά της, τα οποία πρέπει να αποφαίνονται για την εφαρμογή ή μη των διατάξεων οποιουδήποτε νόμου. Η λογική μας θεμελιώνεται  στο Καταστατικό της ΤτΕ, στην Ευρωπαϊκή Συνθήκη, στις Γνώμες της  ΕΚΤ, στα Καταστατικά των πρώην Ταμείων μας, στις Συλλογικές Συμβάσεις και στους νόμους. Η άποψή μας, την οποία ανέκαθεν υπερασπίζουμε με απαράμιλλη συνέπεια, στηρίζεται στο  αναγνωρισμένο καθεστώς αυτονομίας και ανεξαρτησίας της ΤτΕ, από την ίδρυσή της, σύμφωνα με το Καταστατικό της, που όπως είναι γνωστό έχει αυξημένη τυπική ισχύ κατά το άρθρο 28 του Συντάγματος, καθόσον αποτελεί παράρτημα διεθνούς σύμβασης, που κυρώθηκε με τον Ν.3424/1927, καθεστώς, το οποίο ενισχύθηκε επιπρόσθετα με την συμμετοχή της στο Ευρωσύστημα. Είναι η λογική που εφάρμοσαν τα Ταμεία μας, Συντάξεων και Μετοχικό, από  της ίδρυσής τους. Λογική που κανείς, ακόμα και η χούντα των συνταγματαρχών δεν μπόρεσε να αλώσει, καθώς όλοι οι τότε παράγοντες (υπηρεσιακά στελέχη και συνδικαλιστές)είχαν συνείδηση αφ΄ ενός της ανεξαρτησίας και αυτονομίας της ΤτΕ έναντι του Δημοσίου και αφετέρου της αποκλειστικής χρηματοδότησης των Ταμείων μας από τις εισφορές των εργαζομένων και της ΤτΕ και όχι από το Δημόσιο, με αποτέλεσμα να μην επιβαρύνουμε τους λογαριασμούς Κοινωνικής Ασφάλισης.
  • Η λογική του Προεδρείου που υποστηρίζει πως η αυτονομία της ΤτΕ δεν συμπεριελάμβανε ποτέ, ούτε και συμπεριλαμβάνει, το μισθολογικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς των υπαλλήλων της, με συνέπεια κάθε νέος ασφαλιστικός νόμος να γίνεται αμέσως αποδεκτός και να εφαρμόζεται χωρίς να εξετασθεί αρμοδίως αν αφορά την ΤτΕ. Η λογική αυτή υπηρετείται από το Προεδρείο και σε δεύτερο βαθμό και τους υπολοίπους, στη λογική της καθημαγμένης κοινωνίας, από την οποία δεν μπορεί να απουσιάζουν οι Τραπεζοελλαδίτες!! Η ΕΣΑΚ δεν αναγνωρίζει την ανεξαρτησία και αυτονομία του Συστήματος Ασφάλισης Προσωπικού ΤτΕ. Υπενθυμίζουμε, πως μετά την απεργία του 2008, οι εκπρόσωποι της ΕΣΑΚ στο Δ.Σ. του ΙΚΑ, ήταν οι μόνοι που καταψήφισαν τη λειτουργία ξεχωριστού κωδικού, το γνωστό ΚΩΠΤΕ, και οι μόνοι που δεν ψήφισαν στη Βουλή την ένταξη των Ταμείων στην ΤτΕ το 2010!!
ΕΡΩΤΗΜΑ 10ο: Πως τελικά θα επιλέξουμε ποια από τις δυο λογικές υπηρετεί τα συμφέροντα μας;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Αρκεί να δει κανείς τις σημερινές συντάξεις μας και να εξάγει τα συμπεράσματά του για την αξία των αποτελεσμάτων και των προτάσεων των δυο αυτών λογικών.

🔸 Αποτελέσματα και προτάσεις της λογικής του Προεδρείου:
  1.   Αποδέχθηκαν σιωπηρώς και αδιαμαρτύρητα την εμπλοκή της ΤτΕ στο πρώτο και δεύτερο Μνημόνιο και σήμερα αρνούνται να αξιοποιήσουν τη μη εμπλοκή μας στο τρίτο Μνημόνιο και τον νέο ασφαλιστικό νόμο 4387/2016.
  2. Αμέσως μετά την υπογραφή του Προγράμματος, αντί να το λειτουργήσουν σαν γέφυρα για τη σταδιακή επιστροφή των πάσης φύσεως μνημονιακών κρατήσεων, όπως είχε συμφωνηθεί, προσπάθησαν να το αναθέσουν σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία!!
  3.    Αρνήθηκαν να διεκδικήσουν την καταβολή των δώρων και του επιδόματος αδείας ακόμα και στο Μέρισμα-επικουρική (36%), παρά την απάντηση του Υπουργείου Εργασίας  πως το Μέρισμα αποτελεί ευθύνη της ΤτΕ. Επισημαίνεται ότι η ΕΤΕ, συνεχίζει και δικαίως, να τα καταβάλλει στους συνταξιούχους της!!
  4. Παρά το γεγονός ότι  το ΣτΕ, τον Ιούνιο 2015, έκρινε αντισυνταγματικές τις μνημονιακές κρατήσεις των νόμων 4051/2012 και 4093/2012 και την περικοπή δώρων και επιδομάτων, αυτοί όχι μόνο δεν έκαναν καμιά ενέργεια  διεκδίκησής τους, αλλά με ανακοίνωσή τους θεωρούν τυχοδιωκτισμό τη διεκδίκηση υλοποίησης τέτοιων αποφάσεων και για την ΤτΕ!!!
  5. Για την επόμενη περίοδο ΤΟ ΚΥΡΙΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ η  μεταφορά επί πλέον ποσοστού 12% της επικουρικής στο Πρόγραμμα!! Όσο πλησιάζουμε δε στις εκλογές, θυμούνται και ζητούν και όλα εκείνα για τα οποία μας χαρακτήρισαν τυχοδιώκτες!!
  6. Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε και την αντιδημοκρατική, αυταρχική και αλαζονική πρακτική τους, απέναντι στους συναδέλφους και τη μειοψηφία των πέντε συμβούλων στο Δ.Σ. του Σ.Σ.Τ.Ε..
🔸 Αποτελέσματα και προτάσεις της λογικής της Κίνησης των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”:
  1. Είμαστε η καταλυτική δύναμη για την απόρριψη ουσιαστικά από τους συναδέλφους της ανάθεσης της διαχείρισης του Προγράμματος σε ασφαλιστική εταιρεία.
  2. Συμβάλαμε αποφασιστικά να κατανοηθεί πλήρως,από τους αρμόδιους, το Σύστημα Ασφάλισης Προσωπικού της ΤτΕ και λόγω της φύσης του να μη συμπεριληφθεί η ΤτΕ  στον νέο ασφαλιστικό νόμο, με αποτέλεσμα να μην υποστούμε νέες μειώσεις στις συντάξεις μας.
  3. Η διεκδικητική μας επιμονή έχει διατηρήσει ακέραιες τις προσδοκίες για την επιστροφή των δώρων, του επιδόματος, των απωλειών, και την αποκατάσταση των συντάξεών μας.
  4. Αντισταθήκαμε στην υπαγωγή των συνταξιούχων της ΤτΕ  στην ΗΔΙΚΑ Β΄ που η τότε πλειοψηφια (όλες οι δυνάμεις εκτός από εμάς) το θεωρούσε λογικό. Σήμερα οι ίδιες δυνάμεις υποχρεώθηκαν, και ειδικά το σημερινό Προεδρείο, να ζητούν από τη Διοίκηση να πράξει τα δέοντα για  την απεμπλοκή μας από την Η.ΔΙ.Κ.Α. Α.Ε.
  5. Για την επόμενη διετία άμεσος στόχος μας είναι η θεραπεία των πληγών που προκάλεσαν στο συνταξιοδοτικό μας σύστημα οι ολιγωρίες των αρμόδιων υπηρεσιακών και συνδικαλιστικών παραγόντων, για αυτό και θέτουμε ανοικτά στην κρίση των συναδέλφων το παρακάτω πλαίσιο:

  • Υπολογισμός των συνταξιοδοτικών παροχών λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των πάσης φύσεως αποδοχών του προσωπικού, για τη συγκρότηση του συντάξιμου μισθού στο ύψος του ετήσιου μέσου όρου του συνόλου των αποδοχών επί των οποίων καταβλήθηκαν εισφορές (14,5 μισθοί δια 12), παράλληλα με τις ρητές καταστατικές προβλέψεις του πρώην Ταμείου Κύριας Σύνταξης.
  • Άμεση επαναφορά της καταβολής των δώρων και του επιδόματος αδείας, αρχής γενομένης από το Μέρισμα (επικουρική + Πρόγραμμα).
  • Προσδιορισμός του ποσού των απωλειών κάθε συναδέλφου σε ατομική μερίδα και δόκιμοι τρόποι επιστροφής του (π.χ. δόσεις, μερική απόσβεση δανείων κλπ.).
  • Κατάργηση όλων των μνημονιακών περικοπών, που αδικαιολόγητα επιβλήθηκαν, των κρατήσεων του Α.Κ.Α.ΓΕ., με τις οποίες η ΤτΕ παραβιάζει την έννοια της νομισματικής χρηματοδότησης της γενικής κυβέρνησης, και επανεξέταση του πλαφόν που αδικαιολόγητα τέθηκε στις συντάξεις μας.
  • Σταδιακή επανασύνδεση των συντάξιμων αποδοχών με αυτές του εν ενεργεία προσωπικού, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Καταστατικού, με κατάργηση όλων των διαχωρισμών που αδικαιολόγητα επιβλήθηκαν και οδήγησαν σε στρεβλώσεις το συνταξιοδοτικό μας σύστημα.
  • Πλήρης θωράκιση της λειτουργίας του Προγράμματος Πρόσθετων Μετεργασιακών Παροχών μέσα στην ΤτΕ, όπως προβλέπουν οι ΣΣΕ 1948 και 1951 και επικυρώθηκαν προσφάτως με το κεφάλαιο Ε΄ της Σ.Σ.Ε. 2012- 2015. Είναι απαραίτητο, με ειδική ΣΣΕ, να συμφωνηθεί από κοινού με ΟΛΟΥΣ τους παράγοντες η σωστή λειτουργία του Προγράμματος για το σύνολο των ασφαλισμένων μέσα στην ΤτΕ, και με την άρση όλων των κενών και ασαφειών της αρχικής συμφωνίας που επιτρέπουν την εκχώρηση της διαχείρισης των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων μας σε ασφαλιστική εταιρεία.

Επίλογος: Η επαναθεμελίωση του συνταξιοδοτικού μας συστήματος, με την αποκατάσταση των συντάξεών μας με όρους ισονομίας και μέσα στο νομικό πλαίσιο που περιγράφηκε παραπάνω, απαιτεί από όλους τους παράγοντες της ΤτΕ την επίσπευση της αξιοποίησης των δυνατοτήτων, που μας παρέχονται από την απεμπλοκή μας από το τρίτο Μνημόνιο και τον Ν.4387/2016. Η επιμονή σε άγονες και επικίνδυνες θέσεις, όπως αυτή της μεταφοράς επί πλέον 12% του Μερίσματος στο «Πρόγραμμα», αποστερεί από τους συνταξιούχους μας τη δυνατότητα αποκατάστασης των δικαιωμάτων τους.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΤΩΝ “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”

ΕΝΩΜΕΝΟΙ
ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ
ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΜΑΣ