Εισήγηση στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο 17-4-2024

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΘΕΜΑΤΟΣ: 7 ΑΕΔ-24/2Ο23 (παρ. απόφ. ΑΠ 1509/2023) Δικάσιμος: 17.4.2024 Εισηγ.: Ειρ. Σταυρουλάκη Έκθεση άρθρου 11 παρ...

2019-12-29

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Αθήνα 28.12.2019


Συνάδελφοι,

Θεωρούμε χρήσιμο να σας ενημερώσουμε για όσα, αναρτήθηκαν, σε τρεις ενότητες σε ομάδες συνταξιούχων της ΤτΕ στο Facebook, από τον συνάδελφο Κώστα Ευσταθίου.

Ενότητα 1η : Η προσφορά της ανακοίνωσης του ΣΣΤΕ

Αν κάτι έχει να προσφέρει η ανακοίνωση 24 του ΣΣΤΕ, είναι, πως μετά την 15 ανακοίνωση των ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ, που τεκμηριωμένα έθεσε εκ ποδών ως παράνομη και αντισυνταγματική την απόφαση του Σ.Α. της 22.11.2019, οι πραγματικοί εμπνευστές της απόφασης του Σ.Α., δηλαδή οι νομικοί καθοδηγητές, ανέλαβαν επί τέλους, δια μέσου της ανακοίνωσης του ΣΣΤΕ, την υποστήριξη του αντισυναδελφικού έργου που κατ’ εντολήν φυσικά του Γιάννη Στουρνάρα έχουν αναλάβει.
Ο ΣΣΤΕ παραδομένος στα σχέδια των εργοδοτικών μηχανισμών και παραγόντων, εγκατέλειψε στους δικηγόρους της Τράπεζας το έργο της ενημέρωσης των συναδέλφων!! Οι τελευταίοι, αφού εξασφάλισαν πως για λογαριασμό τους θα ισχύει η ανεξαρτησία της ΤτΕ (η σύνταξη που θα λάβουν από την ΤτΕ δεν θα συμψηφίζεται για τον υπολογισμό του ανώτατου πλαφόν κύριας σύνταξης με αυτήν του Δικηγόρου, του Καθηγητή κ.α.),  ειδικά οι νεότεροι, δίνουν το καλύτερο εαυτό τους,  για να ξεθεμελιώσουν το καθεστώς των Καταστατικών δεσμεύσεων και των ΣΣΕ 1948 και 1951,  των ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ δηλαδή της ανεξάρτητης ΤτΕ απέναντι στο προσωπικό της !!!
Ακόμα όμως και αν έχουν αναλάβει φανερά πλέον την καθοδήγηση των ΣΥΤΕ και ΣΣΤΕ, τις συμφωνίες των οποίων χρησιμοποιούν στα δικαστήρια σε βάρος των συνταξιούχων μας (όπως π.χ. τη συμφωνία των προέδρων ΣΣΤΕ και ΣΥΤΕ στην αναλογιστική μελέτη της AON HEWITT πως τα μερίσματα του Προγράμματος είναι 12 και αν δοθούν δώρα και επίδομα θα υπάρχει πρόβλημα βιωσιμότητας!!!), έχουν μεγάλο δρόμο να διανύσουν. Το έργο τους ούτε απλό είναι ούτε εύκολο.
Δεν είναι εύκολο να ανατραπούν θεμελιωμένα δικαιώματα από το 1927. Για να μπορέσουν να μας κάμψουν και να εφαρμόσουν τα σχέδιά τους πρέπει να εκλείψει κάθε αντίθετη φωνή ή συλλογικότητα, ακόμα και η πιό μικρή.  Όσα θέλουν να ξεθεμελιώσουν είναι έργο γενιών και γενιών που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, ακόμα και μέσα στη Γερμανική κατοχή και μετέπειτα στη χούντα. και στο έργο αυτό συνέβαλαν κορυφαίες μορφές της Νομικής Επιστήμης, προκάτοχοι τους, που σεβόντουσαν τους συναδέλφους τους και το Θεσμό της ΤτΕ.
Αυτοί, με Διοικητές, Διευθυντές και Συνδικαλιστές (Αλευράς, Μαρίνης κ.α), που είχαν όραμα και αγάπη για την Τράπεζα και το προσωπικό της,  έστησαν όλα αυτά και το Ταμείο Υγείας, τα οποία οι σημερινοί εραστές του νεοφιλελευθερισμού της σχολής του Σικάγο και του ασφαλιστικού μοντέλου του Πινοσέτ, πασχίζουν να γκρεμίσουν.
Βασική τους στρατηγική να εξαφανίσουν την θεσμική ανεξαρτησία της ΤτΕ και του προσωπικού της και να καταστήσουν την ΤτΕ και τους συνταξιούχους της, πλήρως υποταγμένους στις επιλογές του εκάστοτε Υπουργού... Γνωρίζουν όμως πως αυτό δεν είναι απλό. Για αυτό και άργησαν τόσο πολύ από το 2010 που ψηφίστηκε ο νόμος Λοβέρδου να ανακαλύψουν το 2020 (!!!!!!!) πως οι διατάξεις του για βασική και αναλογική σύνταξη εξακολουθούν να υφίστανται μόνο και μόνο για την ΤτΕ, αν και, όπως οι ίδιοι ομολογούν στην παραπάνω ανακοίνωσή τους, καμιά εγκύκλιος για την εφαρμογή τους δεν έχει εκδοθεί, αφού έχουν ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ!!!!

Ενότητα 2η: Απονομή σύνταξης:

Αν ίσχυαν οι διατάξεις του νόμου Λοβέρδου περί Βασικής(360 ευρώ) και Ανα-λογικής σύνταξης, όπως ισχυρίζεται σήμερα η Τράπεζα, με πέντε χρόνια καθυστέρηση (και στηρίζεται από το Προεδρείο του ΣΣΤΕ), γιατί δεν τις εφάρμοζε πέντε χρόνια τώρα;; Περίμενε την κατάλληλη ηγεσία του Υπουργείου, για να νομιμοποιήσει τις αυθαιρεσίες της;; Οι οριστικά απονεμηθείσες συντάξεις μετά την 1.1.2015 που έχουμε στα χέρια μας, θα επανυπολογισθούν; Οι σοφιστείες της Διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσιών εξυπηρετούν την Τράπεζα, ώστε να αποφύγει το κόστος αποκατάστασης των συντάξεών μας; Σίγουρα οι 100 μετά την 1.1.2015 και οι 500 πλαφοναρισμένοι, κοστίζουν λιγότερο από την αποκατάσταση των πολλών και την κατάργηση και των τριών νόμων που επιβάλλει η νομιμότητα!!

1. Γιατί οι διατάξεις του νόμου Λοβέρδου είναι καταργημένες;;
Για να ισχύσουν οι διατάξεις οποιουδήποτε νόμου, πρέπει να εκδοθούν οι αναγκαίες πράξεις εφαρμογής τους. Αυτό δεν έγινε ποτέ για τον νόμο Λοβέρδου, πριν την ρητή, με το άρθρο 27 του ν.4387/2016, αντικατάσταση τους με την Εθνική σύνταξη (384 ευρώ) και την Ανταποδοτική. Αυτό ομολογείται και στην ανακοίνωση 24 του ΣΣΤΕ: «δεν εκδόθηκαν προβλεπόμενα κατ΄ εξουσιοδότηση νομοθετήματα ή εγκύκλιοι, ανέκυψαν ορισμένα ερμηνευτικά ζητήματα που χρήζουν αυθεντικής διευκρίνησης»!!! Αν οι διατάξεις του νόμου Λοβέρδου είχαν ισχύ, θα εφαρμόζονταν με προφορικές εντολές, όπως έγινε π.χ. για Νόμους Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά!!

2. Η ΤτΕ «παρανομεί» για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά μας;;
Αν αυτός ήταν ο στόχος, η ΤτΕ θα είχε αξιοποιήσει την εξαίρεσή μας από το Νόμο Κατρούγκαλου και με την εφαρμογή του άρθρου 10 του Καταστατικού του πρώην Ταμείου Συντάξεων , θα θωρακιζόταν η ανεξαρτησία του ασφαλιστικού μας συστήματος !!Παράλληλα θα εφαρμοζόταν η καταστατική κανονικότητα: επανασύνδεση μισθών και συντάξεων, επιστροφή των δώρων και του επιδόματος αδείας, κατάργηση των περικοπών, άρση του πλαφόν κ..ο.κ.!!

3. Η «παρανομία» εξυπηρετεί τη χορήγηση καλύτερων συντάξεων;;
Το αντίθετο συμβαίνει. Αν η Τράπεζα επέλεγε το νόμιμο, δηλαδή την εφαρμογή των γενικών διατάξεων ( Εθνική 384 ευρώ και Ανταποδοτική), που αντικατέστησαν τις καταργημένες διατάξεις Λοβέρδου, οι συντάξεις για την μεγάλη πλειοψηφία των συνταξιούχων θα ήταν μεγαλύτερες, αφού ο υπολογισμός θα γινόταν στο σύνολο των πάσης φύσεως αποδοχών 14:12 και όχι 12:12(!!), και με σημαντική προσαύξηση για κάθε μονάδα διαφοράς της καταβαλλόμενης ασφαλιστικής εισφοράς από τον γενικό μέσο όρο!!

4. Η εξαίρεσή μας από τον επανυπολογισμό ήταν εμπόδιο;;;
Η εξαίρεσή μας από τις διαδικασίες του δημόσιου ασφαλιστικού συστήματος, σε τίποτα δεν εμπόδιζε την ΤτΕ να εφαρμόσει νόμιμα τις ισχύουσες γενικές διατάξεις. Αυτή εξ άλλου ήταν και η ουσία της ανεξαρτησίας μας στην οποία συμβάλαμε με κάθε τρόπο. Να θωρακιστεί δηλαδή η ΤτΕ και την επαύριο έναντι του κοινού νομοθέτη. Η εγκληματική επιλογή όμως είναι: α) να μην αποκατασταθούν οι συντάξεις των παλαιών συνταξιούχων και να μην καταργηθούν υποχρεωτικά από 1.1.2019 και οι τρεις μνημονιακές κρατήσεις, και β) να «νομιμοποιηθούν» οι αποφάσεις αυτές με παρέμβαση Βρούτση. Διοίκηση και Σύλλογος παραμένουν δέσμιοι των αντί ΣΥΡΙΖΑ αντανακλαστικών τους!!

Ενότητα 3η ΠΛΑΦΟΝ: Με υπογραφή της πλειοψηφίας του ΣΣΤΕ, γίνεται αποδεκτή και Καταστατικά η κατάργηση της ασφαλιστικής αυτονομίας της ΤτΕ!!

Σε μια πρώτη ανάγνωση, η Τράπεζα επιχειρεί να αποσπάσει τη σιωπή των 500 περίπου συνταξιούχων στις παρανομίες της, αφού λόγω του σημερινού πλαφόν 2773,40 ευρώ, έχει μειωθεί η δικαιούμενη από το Καταστατικό σύνταξή τους και δικαιολογημένα ευελπιστούν σε αποκατάσταση. Με μια όμως προσεκτική ανάγνωση, αποκαλύπτεται ότι, με πρόσχημα τη δίκαιη προσδοκία αυτών των συνταξιούχων και χωρίς κατάργηση και των τριών μνημονιακών κρατήσεων, η Διοίκηση επιδιώκει να εξαρτήσει για πρώτη φορά Καταστατικάτην ΤτΕ από τις αποφάσεις για το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα του εκάστοτε Υπουργού!!

1. Το πλήγμα κατά της ασφαλιστικής αυτονομίας της Τράπεζας είναι προφανές. Για αυτό και η Τράπεζα δεν αξιοποίησε ούτε τη μη συμπερίληψή μας στον τελευταίο ασφαλιστικό νόμο, ούτε τις επιστολές του πρώην υφυπουργού Εργασίας για έξοδό μας από την ΗΔΙΚΑ.Α.Ε. Αντίθετα, χρησιμοποίησε την ανεξαρτησία της μόνο για να εξαιρέσει από το πλαφόν τη σύνταξη που λαμβάνουν από την ΤτΕ οι συνταξιούχους της που εισπράττουν δεύτερη ή και τρίτη σύνταξη από τον ΕΦΚΑ!!Όπως αναφέρει και στην ανακοίνωση 24 το Προεδρείο του ΣΣΤΕ: «…Εξυπακούεται ότι εξαιρείται από την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ( πλαφόν 4608 ευρώ) κάθε άλλη παροχή που δεν καταβάλλεται από τον ΕΦΚΑ»!!

2. Αφού επομένως στο πλαφόν του ΕΦΚΑ, δεν συμπεριλαμβάνονται παροχές που δεν καταβάλλονται από το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα, γιατί εμείς, που η σύνταξή μας είναι Καταστατική υποχρέωση της ΤτΕ (άρθρο 38) και καταβάλλεται από την ίδια, έπρεπε να τροποποιήσουμε το Καταστατικό μας και να ζητήσουμε την έγκριση του Υπουργού;; Το άρθρο 10 του Κανονισμού του πρώην Ταμείου μας Συντάξεων, δεν προβλέπει κανενός είδους πλαφόν. Τι εμπόδιζε λοιπόν να επιλυθεί το θέμα ΟΙΚΟΘΕΝ;;
3.Θυμούνται η Διοίκηση και το Προεδρείο πότε και πώς επιβλήθηκε το πλαφόν των 2773,40 ευρώ στην Τράπεζα, σε αντίθεση με τις Καταστατικές υποχρεώσεις που η Τράπεζα είχε αναλάβει από 1.1.2011;; ΄Ηταν την 1.7.2011, όταν είχε ήδη η Τράπεζα αναλάβει τις υποχρεώσεις των ταμείων μας και πάρει την περιουσία μας!!  Επικαλούμενη τότε το άρθρο 44 παράγρ. 6 του Ν. 3986/2011 (χωρίς αυτό να αναφέρει την ΤτΕ),  ΕΦΑΡΜΟΣΕ ΤΟ ΠΛΑΦΟΝ ΜΕ ΑΠΛΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ Δ/σης Νομ.Υπηρεσιών!! Ο σημερινός Διοικητής γιατί δεν μπορούσε να ακολουθήσει την ίδια διαδικασία;;

4. Αν στο καινούργιο ασφαλιστικό σύστημα τύπου «Πινοσέτ», σε κάποια νέα έκδοση του ανώτατου πλαφόν από τον ίδιο ή κάποιον άλλο Υπουργό, μειωθεί αυτό ή περιλαμβάνεται σε αυτό και η επικουρική σύνταξη, όλοι όσοι σήμερα σιωπούν θα ανεβούν στα κεραμίδια,  αλλά θα είναι πολύ αργά!!

5. Θα μας ζητηθεί και πάλι να εκχωρήσουμε στο Πρόγραμμα Μετεργασιακών Παροχών επιπλέον 12% για «να πάρουμε πίσω τα χαμένα»!! Η Τράπεζα όμως, μετά την ένταξη στο Πρόγραμμα και των μετά την 1.1.93 ασφαλισμένων χωρίς ανάλογη αύξηση του κεφαλαίου και με αναλογιστική μελέτη που έγινε αποδεκτή από τον πρόεδρο του ΣΣΤΕ ερήμην του Δ.Σ.,  θεωρεί πως το Πρόγραμμα δεν έχει καμιά σύνδεση με τις ΣΣΕ 1948 και 1951 και δεν αποτελεί πλέον παροχή Καταστατικά εγγυημένη!!Αν τελικά Διοίκηση και ΣΣΤΕ καταφέρουν να ταυτίσουν την επικουρική του 20% με την χορηγηθείσα εκ του νόμου 979/78, σε αντίθεση με όσα έλεγαν και έγραφαν στα νομικά τους κείμενα (ότι το 20% επικουρική «εφάπτεται χωρίς όμως να ταυτίζεται με την επικουρική του νόμου»), τότε θα βρεθούμε σε χειρότερη μοίρα από τους συνταξιούχους της ΕΤΕ και το ΛΕΠΕΤΕ!!

6. Αποκαλύπτεται πως η προσθήκη ξεχωριστής παραγράφου (10Α) στο Καταστατικό, κρίθηκε αναγκαία και επιβλήθηκε από την Τράπεζα. Στην ανακοίνωση 24 του ΣΣΤΕ αναφέρεται: «Η δε διαδικασία τροποποίησης του καταστατικού κρίνεται από την Τράπεζα αναγκαία και απαραίτητη.»!! Με άλλα λόγια, η πλειοψηφία του ΣΣΤΕ ακολούθησε τα βήματα που η Τράπεζα έκρινε αναγκαία και απαραίτητα για την κατοχύρωση πρωτίστως των δικών της συμφερόντων, ταυτίστηκε δηλαδή a priori με την Τράπεζα ενάντια στα συμφέροντα των συνταξιούχων και απολύτως αντίθετα με την υποχρέωσή της να διαφυλάσσει και να προάγει τα οικονομικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά συμφέροντα των μελών του ΣΣΤΕ σύμφωνα με το Καταστατικό!!

7. Γιατί αυτή η απόφαση δεν έτυχε, ως όφειλε, απόφασης του Γενικού Συμβουλίου πριν αποσταλεί για «έγκριση» στο Υπουργείο;; Η δικαιολογία ότι τροποποιήσεις του Κανονισμού Κύριας Σύνταξης απαιτούν την έγκριση του Υπουργού Εργασίας, σε αντίθεση με εκείνες του Μερίσματος, που απαιτούν μόνο έγκριση του Γ.Σ. της ΤτΕ, δεν παρέχει εξουσιοδότηση να παρακαμφθεί το Γ.Σ. το οποίο είναι το μόνο υπόλογο απέναντι στους Μετόχους και το Νόμο!!  Μήπως δεν υπήρχε συσχετισμός για μια τέτοια «παρανομία» στο Γ.Σ. και η Διοίκηση δεν επιθυμούσε να «εκθέσει» εκ νέου κάποια δήθεν «αριστερά» μέλη του;; Τέλος, γιατί δεν ζητήθηκε η γνώμη του Νομικού Συμβουλίου της ΤτΕ για αυτό το τόσο σημαντικό θέμα;; Μάλλον διότι υπήρχε ο κίνδυνος μιας νέας γελοιοποίησης......

ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΑΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΤΟ 2020
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ