1.
Η λογική του άρθρου 10 του Κανονισμού του τέως Ταμείου
Συντάξεων
Από τη δημιουργία του τ.Ταμείου Συντάξεων, ο υπολογισμός των συντάξεων,
σύμφωνα με το άρθρο 10 του Κανονισμού του, υπηρετούσε
τις αρχές της ισότητας και της συλλογικής αλληλεγγύης, αρχές που ακολούθησαν και όλοι οι φορείς που θεσπίστηκαν στον χώρο της
ΤτΕ:
Μετοχικό Ταμείο, Ταμείο Υγείας, Συνεταιρισμός, Παιδικές
Κατασκηνώσεις.
Ο υπολογισμός της σύνταξης σύμφωνα με το άρθρο 10, σε συνδυασμό με τα
υπόλοιπα άρθρα του Κανονισμού, εξέφραζε την ιδιαίτερη πολιτική για το
προσωπικό της ΤτΕ, η οποία καθιέρωσε εξ αρχής υψηλές προσδοκίες αμοιβών,
εργασιακών συνθηκών και βαθμολογικής εξέλιξης, αλλά και ιδιαίτερες
κοινωνικοασφαλιστικές παροχές, υψηλότερες του μέσου όρου στην ελληνική
κοινωνία, επιδιώκοντας να προσελκύσει
το πλέον κατάλληλο προσωπικό
από την εσωτερική και εξωτερική αγορά εργασίας.
Η πρόβλεψη του άρθρου 10 του Κανονισμού παροχών, για τον υπολογισμό της
σύνταξης επί συγκεκριμένων μισθολογικών στοιχείων (Βασικός Μισθός, Πολυετία, Επίδομα Θέσης-Βαθμού, Επιστημονικό
επίδομα), από το σύνολο των αποδοχών επί των οποίων υπολογιζόταν και καταβαλλόταν
η εισφορά εργαζόμενου και εργοδότη
δεν ήταν καθόλου τυχαία. Ούτε η σύνδεση των
λοιπών παροχών
(Μερίσματος-επικουρικής, γονικών μερισμάτων κ.α) με την προβλεπόμενη από το άρθρο 10 σύνταξη ήταν τυχαία.
Ο υπολογισμός επί των συγκεκριμένων αποδοχών
αποτύπωνε την απόδοση σύνταξης και λοιπών παροχών,
κατά τρόπο ισότιμο, δίκαιο και αξιοκρατικό,
στη βάση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων του
προσωπικού!!
Η μη ύπαρξη στο Καταστατικό
ανώτατου πλαφόν
καταβαλλόμενης σύνταξης και η καταστατική πρόβλεψη της σύνδεσης των
συντάξεων με τις αυξήσεις του εν ενεργεία προσωπικού, διατηρούσε τη
λειτουργία του Συστήματος Συνταξιοδοτικών Παροχών
μακριά από ισοπεδωτικές λογικές ή ακραίους διαχωρισμούς.
Ταυτόχρονα ο υπολογισμός των εισφορών εργαζόμενου και εργοδότη επί του
συνόλου των αποδοχών, τακτικών και εκτάκτων (χωρίς όριο ασφαλιστέων
αποδοχών όπως ίσχυε για
τους υπόλοιπους ασφαλισμένους του τότε ΙΚΑ) ίσχυε ισότιμα για όλο το προσωπικό
από τον Διοικητή μέχρι τον τελευταίο υπάλληλο,
εκφράζοντας την οικονομικά αναλογική συμβολή του προσωπικού
στην αυτοτελή λειτουργία του τ. Ταμείου, σύμφωνα με
την καταστατικά κατοχυρωμένη, με το άρθρο 38, υποχρέωση της ΤτΕ
για καταβολή μισθού και σύνταξης στο προσωπικό της.
2.
Οι παρεμβάσεις στα Ειδικά Ταμεία και οι παρενέργειες στο
συνταξιοδοτικό καθεστώς της ΤτΕ
Το αρχικό προσωπικό, που στελέχωσε την ΤτΕ, προήλθε από την ΕΤΕ. Επειδή
την εποχή εκείνη δεν υπήρχε ο θεσμός της διαδοχικής ασφάλισης,
δεν ανέλαβε η ΤτΕ τα Ταμεία της,
όπως όφειλε από το άρθρο 38, αλλά κρίθηκε
επιβεβλημένο το προσωπικό της να ασφαλισθεί στο Ταμείο Συντάξεων της ΕΤΕ,
το οποίο και μετονομάστηκε σε Ταμείο Συντάξεων Τραπεζών Ελλάδος
και Εθνικής.
Παρά τη συμμετοχή της ΤτΕ στο κοινό Ταμείο, η καταστατική υποχρέωση της
ΤτΕ, σύμφωνα με το άρθρο 38 του Καταστατικού της,
αποτυπωνότανστη διαφορετική πρακτική έγκρισης του κοινού Ισολογισμού του Ταμείου. Για
την ΤτΕ η έγκριση του Ισολογισμού του κοινού Ταμείου
απαιτούσε απόφαση του Γενικού της Συμβουλίου και μόνο,ενώ για την ΕΤΕ, ως κρατική εμπορική τράπεζα,
η διαδικασία της έγκρισης
απαιτούσε την έκδοση νόμου!!!!!!
Μετά τον διαχωρισμό του κοινού Ταμείου το 1953, σε δύο ξεχωριστά Ταμεία,
Ελλάδος και ΕΤΕ, η ΤτΕ συνέχισε να λαμβάνει υπόψη τις ρυθμίσεις των
λεγόμενων Ειδικών Ταμείων, στο πλαίσιο των οποίων λειτουργούσε προηγούμενα
το κοινό Ταμείο. Παρά τις παρεμβάσεις και μέσα στη δικτατορία για
ενοποίηση όλων των ταμείων,
οι οποίες και αποκρούσθηκαν, τ, το Ταμείο μας συνέχισε να λειτουργεί εναρμονισμένα
με το Καταστατικό του μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Από το 1990 και μετά, ξεκινά μια πορεία διαρκών παρεμβάσεων στο γενικό
ασφαλιστικό καθεστώς της χώρας, με βασικούς σταθμούς τους νόμους
Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά και Λοβέρδου. Οι νόμοι
αυτοί δεν μας άφησαν ανεπηρέαστους.
Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια του 1992 να αναλάβει η ΤτΕ τα Ταμεία,
προσπάθεια που θυσιάστηκε στο βωμό κομματικών και συνδικαλιστικών
σκοπιμοτήτων, αν και στον νόμο Σιούφα καμιά αναφορά δεν υπήρχε για την
ΤτΕ,
επειδή
χρηματοδοτούσε η ίδια τις συντάξεις της, με απλή γνωμοδότηση γνωστού δικηγόρου της ΤτΕ και χωρίς καμία αλλαγή ή
προσθήκη άρθρου στον Κανονισμό
(όπως γίνεται σήμερα), αποφασίσθηκε η εναρμόνιση των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων με τις
προβλέψεις του νόμου Σιούφα !!
Αποτέλεσμα αυτής της απόφασης, ήταν η αποσύνδεση των συντάξεων από τις
αυξήσεις των μισθών του εν ενεργεία προσωπικού. Επίσης οι
πρωτοασφαλιζόμενοι από 1.1.1993 και μετά κατέβαλλαν 20% εισφορά
εργαζόμενου και εργοδότη στο Ταμείο, ενώ οι πριν την 1.1.1993 ασφαλισμένοι
κατέβαλλαν 37% εισφορά εργαζόμενου και εργοδότη
μέχρι και το 2015.
Από το έτος αυτό και μετά, για αυτούς η συνολική εισφορά κατ’ έτος βαίνει
μειούμενη και από 1.1.2022 θα εξισωθεί με το 20% του υπολοίπου προσωπικού.
Σήμερα η συνολική εισφορά είναι στο 24,7525%!
3.
Παρά τις συνέπειες ουδείς διανοήθηκε την ανατροπή του άρθρου
10
Αποσυνδέοντας τις συντάξεις που εχορηγούντο με βάση το ποσοστό
υπολογισμού (2,2857% για κάθε έτος ασφάλισης μέχρι τα 35) στο μέρος του
μισθού των τεσσάρων στοιχείων (Βασικός, Πολυετία, Επίδομα Θέσης-Βαθμού και
Επιστημονικό)
από τις αυξήσεις των εν ενεργεία και συνδέοντάς το με τις
αυξήσεις της κατ’ έτος εισοδηματικής πολιτικής,
πολύ σύντομα οι συντάξεις των συνταξιούχων της ΤτΕ
ισοπεδώθηκαν!!
Αποτέλεσμα: Διοικητής της ΤτΕ, λίγα χρόνια μετά τη συνταξιοδότηση του,
να λαμβάνει μικρότερη σύνταξη
από έναν συνταξιούχο με απολυτήριο Λυκείου που συνταξιοδοτείται αργότερα
με τα ίδια συντάξιμα χρόνια και με βαθμό Τμηματάρχη!! Το ίδιο φυσικά
συνέβη και με τις συντάξεις όλων των συνταξιούχων αναλόγως του βαθμού με
τον οποίο συνταξιοδοτήθηκαν.
Παρά τις παραπάνω παρεμβάσεις και τις συνέπειες του νόμου Ρέππα (μείωση
του ποσοστού υπολογισμού από το 80% στο 70% εντός δεκαετίας από το 2007
έως το 2017 και τον υπολογισμό της σύνταξης στον μέσο όρο των αποδοχών της
πενταετίας 2007-2012),
ΟΥΔΕΠΟΤΕ
ουδείς διανοήθηκε, ακόμα και μετά την προσωρινή ενσωμάτωσή μας στο ΙΚΑ με
ξεχωριστό κωδικό αυτόνομης λειτουργίας της κινητής και ακίνητης περιουσίας
μας ή τον νόμο Λοβέρδου,
να ανατρέψει άρθρα του Κανονισμού του Ταμείου μας
και ειδικά το άρθρο 10 που αποτελούσε την κοινή ισότιμη βάση
υπολογισμού των συντάξεών μας!!
Ειδικά μετά και την ανάληψη των Ταμείων από την ΤτΕ, την 1.1.2011, και
τις σαφείς προβλέψεις του άρθρου 64 του νόμου 3863/2010, με τον οποίο η
ΤτΕ αναλαμβάνοντας τα Ταμεία κατέστησε διατάξεις του Καταστατικού της τις
αντίστοιχες διατάξεις των Κανονισμών των πρώην Ταμείων Σύνταξης και
Μετοχικού,
ελπίζαμε δίκαια και εύλογα σε επιστροφή στην καταστατική
νομιμότητα!!
4.
Αναξιοποίητος ο νόμος Κατρούγκαλου, εκ νέου διάψευση
προσδοκιών
Σε εφαρμογή του πρώτου μνημονίου, εκδόθηκε ο νόμος 3863/2010 ο οποίος,
στα άρθρα 1-4, προέβλεπε σύσταση
Ενιαίου Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης. Η ΤτΕ όχι μόνο δεν
συμμετείχε στους φορείς του ΕΣΚΑ,
αλλά,
αναλαμβάνοντας από 1.1.2011 και τυπικά την κοινωνική ασφάλιση του
προσωπικού της, εναρμονίσθηκε πλήρως με το άρθρο 38 του
Καταστατικού της! Έτσι
έγινε για πρώτη φορά και
επισήμως αποδεκτή δια νόμου η αυτοτέλεια του
Συστήματος Ασφάλισης Προσωπικού ΤτΕ από
το δημόσιο κοινωνικό ασφαλιστικό σύστημα!!
Για αυτόν τον λόγο και εξ αρχής δεν είχαμε
κρατήσεις των μνημονιακών νόμων 4024/2011 και 4051/2012,
αφού αυτοί αφορούσαν το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα και οι κρατήσεις
μείωναν άμεσα το έλλειμμα της κοινωνικής ασφάλισης και την αντίστοιχη
παρέμβαση του κράτους για την κάλυψή του,
σε αντίθεση με την ΤτΕ που κάλυπτε η ίδια τις συνταξιοδοτικές παροχές
του προσωπικού της.
Τα προβλήματα προέκυψαν μετά τον νόμο 4093/2012 των κ.κ. Στουρνάρα και
Βρούτση ως υπουργών Οικονομίας και Εργασίας αντίστοιχα. Ο νόμος αυτός, σε
εφαρμογή του δεύτερου μνημονίου, μας
ενέπλεκε για πρώτη φορά με τις μνημονιακές κρατήσεις, με
αποτέλεσμα την εμφάνιση και των τριών κρατήσεων (ν.4024/2011,
4051/2012 και 4093/2012)
στα εκκαθαριστικά μας από 1.7.2013!!!!
Με τον νόμο Κατρούγκαλου και τη μη ένταξή μας στον ΕΦΚΑ,
υπερβαίναμε τα εμπόδια που μας έθεσε ο νόμος 4093/2012,
επανασυνδεόμενοι εκ νέου με την ανάληψη των Ταμείων μας από την
Τράπεζα από 1.1.2011!!
Όμως, αν και όλα τα στοιχεία ήταν υπέρ της επανόδου στην καταστατική
λειτουργία του Συστήματος Ασφάλισης Προσωπικού ΤτΕ (ΣΑΠΤΕ), οι ελπίδες και
οι προσδοκίες μας
διαψεύσθηκαν.
Αντί οι πλειοψηφίες ΣΣΤΕ/ΣΥΤΕ και η Διοίκηση, να αξιοποιήσουν την εκ νέου
και δια νόμου αποδοχή της αυτοτέλειας του ασφαλιστικού συστήματος της ΤτΕ
από το δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης,
επέλεξαν να ικανοποιήσουν τις πολιτικές, κομματικές και
προσωπικές τους στοχεύσεις, αντί του συμφέροντος του προσωπικού
της ΤτΕ.
5.
Διαχωρισμός των συνταξιούχων, κατεδάφιση του συστήματος
απονομής σύνταξης, καταστρατήγηση της καταστατικής
νομιμότητας
Με πρόσχημα τις
καταργημένες
διατάξεις του νόμου Λοβέρδου (3863/2010), περί ενιαίου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης (ΕΣΚΑ), οι οποίες
ουδέποτε αφορούσαν τους συνταξιούχους της ΤτΕ και για
τις οποίες ουδέποτε εκδόθηκαν εφαρμοστικές εγκύκλιοι
(!!), επιχειρείται αυθαίρετα και παράνομα
το 2020,
με την εφαρμογή τους αποκλειστικά και μόνο στην ΤτΕ!!, ο διαχωρισμός
συνταξιούχων του ίδιου Ταμείου σε συνταξιοδοτηθέντες
πριν και μετά την 1.1.2015.!!
Για το συμφέρον των μελών του Συμβουλίου Ασφάλισης, που θα
συνταξιοδοτηθούν μετά την Υπουργική Απόφαση Βρούτση της 16.1.2020,
προστέθηκε νέο άρθρο 10Α στον Κανονισμό, το οποίο οδηγεί τις συντάξεις
τους σε υψηλότερο επίπεδο, αφού υπολογίζονται
στο σύνολο των αποδοχών επί των οποίων γίνονται κρατήσεις, σε αντίθεση με τα όσα προέβλεπε και προαναφέραμε, ο Κανονισμός στο
προϋπάρχον άρθρο 10!! Ταυτόχρονα,
αυθαίρετα και παράνομα αποκλείστηκαν οι
συνταξιοδοτηθέντες πριν την 1.1.2015 από τον επανυπολογισμό των συντάξεών
τους σύμφωνα με το νέο άρθρο, αν και πρόκειται για ασφαλισμένους του ίδιου
Ταμείου
που μάλιστα έχουν εισφέρει κατά πολύ υψηλότερες εισφορές εκείνων
που συνταξιοδοτούνται μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης!!
Παράλληλα αποφασίστηκε η χορήγηση
της Βασικής Σύνταξης
(384 ευρώ), την οποία χορηγεί το Κράτος σε όλους τους συνταξιούχους με
βάση τα χρόνια ασφάλισης και όχι με τις καταβληθείσες ασφαλιστικές
εισφορές,
μόνο
στους μετά την 1.1.2015 συνταξιούχους
αποκλείοντας ακόμα και από αυτή την παροχή τους
συνταξιοδοτηθέντες πριν την 1.1.2015,
σε πλήρη αντίθεση με ό,τι εφαρμόζεται για το σύνολο των υπόλοιπων
συνταξιούχων της χώρας!!
Λες και οι πριν την 1.1.2015 συνταξιοδοτηθέντες, σε σχέση με τους μετά την
1.1.2015 συνταξιούχους της ΤτΕ, δεν είναι
Έλληνες φορολογούμενοι πολίτες όπως όλοι οι άλλοι!!
Με τον τρόπο αυτό και αντίθετα με τις αρχές της ισχύουσας ασφαλιστικής
νομοθεσίας (νόμοι 4387/2016 και 4670/2020) με τις οποίες
καταργείται κάθε προηγούμενος διαχωρισμός στον υπολογισμό της
σύνταξης
και οι συντάξεις όλων των ασφαλισμένων επανυπολογίζονται σε ενιαία
βάση, με ενσωμάτωση στη διαδικασία αυτή και των
μνημονιακών κρατήσεων των νόμων 4024/2011, 4051/2012 και
4093/2012,
οι παράγοντες της ΤτΕ, που μετέχουν στο Σ.Α., κράτησαν τον νέο τρόπο
υπολογισμού συντάξεων για τους εαυτούς τους,
αποκλείοντας τους συναδέλφους τους που συνταξιοδοτήθηκαν πριν την
1.1.2015!!
Πρέπει να σημειωθεί πως όταν με τον νόμο 4387/2016
καταργήθηκαν όλοι οι προηγούμενοι διαχωρισμοί στους υπολογισμούς των
συντάξεων που είχαν επιβληθεί με τους νόμους Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά και
Λοβέρδου και νομοθετήθηκε μια νέα βάση υπολογισμού των συντάξεων των
συνταξιούχων του ΕΦΚΑ, αυτή εφαρμόσθηκε για όλους τους συνταξιούχους και
τους παλιούς μέσα από την διαδικασία επανυπολογισμού. Ακριβώς αυτός ήταν
και ο λόγος που το ΣτΕστις 4.10.2019
θεώρησε συνταγματικά ορθό τον επανυπολογισμό!! Ο κ. Ι.Βρούτσης,
όχι μόνο δεν περιφρούρησε τις παραπάνω ασφαλιστικές αρχές, που και ο
ίδιος αποδέχθηκε στον νόμο 4670/2020!!!, αποτρέποντας
τον σημερινό Διοικητή της ΤτΕ, κ. Γ. Στουρνάρα,
από την αυθαίρετη απόφαση διαχωρισμού των συνταξιούχων αλλά, με
τη υπογραφή του, την ενέκρινε!! Επέλεξε δηλαδή ¨να εξυπηρετήσει¨ τον πρώην συνεργάτη του,
αδιαφορώντας για τον
αυθαίρετο και αντισυνταγματικό αποκλεισμό,από τον επανυπολογισμό και τη Βασική Σύνταξη, των συνταξιούχων της
ΤτΕ, που συνταξιοδοτήθηκαν πριν την 1.1.2015!!
6.
Θεσμοθέτηση της ανισότητας των ασφαλισμένων του ίδιο Ταμείου,
ισοπέδωση κάθε έννοιας και αρχής αναλογικότητας εισφορών
Με τον νέο τρόπο υπολογισμού και τον διαχωρισμό των συνταξιούχων,
θεσμοθετείται η ανισότητα
των ασφαλισμένων του ίδιου Ταμείου. Η σύνταξη του ασφαλισμένου δεν
καθορίζεται πλέον στη βάση των πάγιων καταστατικών αρχών και των κανόνων
σχετικά με τα μισθολογικά και βαθμολογικά στοιχεία, τα έτη ασφάλισης και
τις καταβληθείσες εισφορές, αλλά εξαρτάται από την αυθαίρετη κάθε φορά
βούληση μιας πλειοψηφίας του Σ.Α.!!
Με τον τρόπο αυτό
και τη μη ισότιμη και παγίως κατοχυρωμένη συνολική αντιμετώπιση
των ασφαλισμένων και συνταξιούχων ενός κοινού Ταμείου,
στη βάση των μισθολογικών, βαθμολογικών στοιχείων, των χρόνων ασφάλισης
και των καταβληθεισών εισφορών, θα μπορεί η εκάστοτε πλειοψηφία του Σ.Α.
να διαχωρίζει τους ασφαλισμένους κατά το δοκούν και συμφέρον!!
Δεν χρειάζονται ειδικές γνώσεις ή πτυχίο μαθηματικών για να καταλάβει
κάποιος αυτό που αυθαίρετα και παράνομα επιδιώκεται με το νέο τρόπο
υπολογισμού:
Υψηλότερες συντάξεις με μικρότερες εισφορές, ραγδαία απομείωση
των συντάξεων των παλιών συνταξιούχων, πλήρης ισοπέδωση των
συντάξεών τους. Παράλληλα, ανοίγεται παράθυρο για νέους διαχωρισμούς, όταν πολύ σύντομα
οι ασφαλισμένοι και προσληφθέντες μετά το 2010 θα είναι πλειοψηφία στο
σύνολο του εν ενεργεία προσωπικού. Κάθε ομάδα θα «κοιτάει την πάρτη της»,
κάποιοι παλιοί πάντα θα θυματοποιούνται…..
Όλοι όσοι είχαν συνταξιοδοτηθεί μέχρι και 31.12.2014
δεν λαμβάνουν
τη Βασική Σύνταξη
(384 ευρώ), που χορηγεί η πολιτεία σε όλους τους συνταξιούχους με
εικοσαετή ασφάλιση και την οποία η ΤτΕ καταβάλλει μόνο στους μετά την
1.1.2015 συνταξιοδοτούμενους, και
εξακολουθούν,
αφού δεν επανυπολογίστηκαν οι συντάξεις τους, να έχουν μνημονιακές
κρατήσεις,
σε αντίθεση με ό,τι γίνεται με όλους τους συνταξιούχους της χώρας και
τους συνταξιοδοτούμενους μετά την 12.5.2016,
των οποίων οι συντάξεις χορηγούνται πλέον χωρίς και τις τρεις
μνημονιακές κρατήσεις!!
7.
Καταστατική επιταγή η αποκατάσταση της ισότητας και ισονομίας
των ασφαλισμένων και συνταξιούχων της ΤτΕ
Η ΤτΕ σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παραβιάζει
τις θεμελιώδεις αρχές της ισότητας, ισονομίας και
αναλογικότητας,
ούτε είναι δυνατόν μια Υπουργική Απόφαση
να νομιμοποιεί a priori
κυβερνητικές παρεμβάσεις ως προς το ύψος των καταβαλλόμενων από την ΤτΕ
συντάξεων, αφαιρώντας από την Κεντρική Τράπεζα το προνόμιο της
ανεξαρτησίας στη διαχείριση των μισθολογικών, εργασιακών και ασφαλιστικών
θεμάτων του προσωπικού της. Η εφαρμογή του Καταστατικού και η αποκατάσταση
της ισότητας και ισονομίας απαιτεί την ενιαία αντιμετώπιση όλων των
ασφαλισμένων και συνταξιούχων της ΤτΕ, με επανυπολογισμό των συντάξεων,
χορήγηση της Βασικής Σύνταξης σε όλους τους ασφαλισμένους, σύμφωνα με το
Καταστατικό και τις ισχύουσες γενικές διατάξεις των νόμων 4387/2016 και
4670/2020.
Επίλογος
Η Υπουργική Απόφαση Βρούτση, είναι έργο
των Golden Boys πολυσυνταξιούχων της Τράπεζας
και πρέπει να ακυρωθεί.
Αφού πρώτα αξιοποίησαν για λογαριασμό τους την ανεξαρτησία της ΤτΕ από το
δημόσιο κοινωνικό ασφαλιστικό σύστημα,
εξαιρώντας την κύρια σύνταξη
που λαμβάνουν από την Τράπεζα από το καθορισμένο ανώτατο ποσό συντάξεων
που μπορεί, ως πολυσυνταξιούχοι (Πανεπιστημιακοί, Δικηγόροι, Μηχανικοί,
κ.α. ), να λάβουν από τον ΕΦΚΑ,
ξέχασαν την ανεξαρτησία για τους υπόλοιπους συνταξιούχους!!
Έτσι, αποφάσισαν «για την πάρτη τους»
ένα νέο τρόπο υπολογισμού που οδηγεί σε
υψηλότερες ανταποδοτικές συντάξεις, στη λήψη της
Βασικής Σύνταξης και σε μεγαλύτερες επικουρικές συντάξεις (επικουρική
+ πρόγραμμα),
αποκλείοντας αυθαίρετα όλους τους παλαιούς
συνταξιούχους
από τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους και τη λήψη της Βασικής
Σύνταξης που θεσμοθέτησε η ελληνική πολιτεία για όλους τους
συνταξιούχους της χώρας!!!
Η κατεδάφιση του Συστήματος Ασφάλισης Προσωπικού της ΤτΕ που επιχειρείται,
υπηρετεί ανομολόγητους στόχους, εκτός και αν μπορεί να σταθεί το παράδοξο της εφαρμογής της Υπουργικής
Απόφασης:
Συνταξιούχος της ΤτΕ με 40 συντάξιμα χρόνια και 20% εισφορά να
λαμβάνει κύρια σύνταξη το 102%
των πάσης φύσεως τακτικών αποδοχών του, 12:12 !!!!
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”Συνταξιούχων ΤτΕ
Αθήνα 29 Μαΐου 2020