Εισήγηση στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο 17-4-2024

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΘΕΜΑΤΟΣ: 7 ΑΕΔ-24/2Ο23 (παρ. απόφ. ΑΠ 1509/2023) Δικάσιμος: 17.4.2024 Εισηγ.: Ειρ. Σταυρουλάκη Έκθεση άρθρου 11 παρ...

2014-10-06

Συγκινητικό: Μαθητές έψαλλαν τον Εθνικό ύμνο στην Αγιά Σοφιά


Ελληνόπαιδα να τραγουδούν μέσα στην Αγιά Σοφιά τον Εθνικό μας ύμνο!

Με μια φωνή, ενωμένη σαν γροθιά τα παιδιά τραγουδούν μέσα στο λίκνο της ορθοδοξίας τον Εθνικό ύμνο κάνοντάς μας όλους υπερήφανους.

Ο Μάριος μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά αψήφησαν τους κινδύνους που θα μπορούσε να δημιουργήσει αυτή η ενέργεια. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Τούρκοι προχωρούν σε συλλήψεις όσων προκαλούν μέσα στο ναό.

Περισσότερα: http://www.newsbomb.gr/ethnika/story/502823/mas-sygkinisan-mathites-tragoydisan-ton-ethniko-ymno-stin-agia-sofia-vid#ixzz3FLO3cGiX

Ελένιο Σάνια: «Η Ευρώπη είναι πλέον αποικία της Γερμανίας»

ΕΛΕΝΟ ΣΑΝΙΑ

Η ζωή του 84χρονου αναρχικού συγγραφέα Ελένο Σάνια, που γεννήθηκε στη Βαρκελώνη, μεγάλωσε σε οικογένεια αναρχοσυνδικαλιστών αγωνιστών της CNT, αλλά ζει από το ‘60 αυτοεξόριστος στη Γερμανία, θυμίζει Δον Κιχώτη του 20ού αιώνα.
     
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στην Αφροδίτη Τζιαντζή

Για τον συγγραφέα περισσότερων από 30 βιβλίων -κυρίως στα γερμανικά και τα ισπανικά- η μορφή του Δον Κιχώτη, μαζί με τον Τολστόι, τον Γκάντι και τους στωικούς φιλοσόφους, είναι «η πιο αγνή ενσάρκωση του αναρχισμού. Αγωνίσου και χάσε». «Ενας Δον Κιχώτης στη Γερμανία» είναι ο τίτλος ενός από τα αυτοβιογραφικά του βιβλία.
Στο βιβλίο του «Η Ελευθεριακή Επανάσταση: Οι αναρχικοί στον εμφύλιο πόλεμο στην Ισπανία» (υπό έκδοση από τις εκδόσεις «Στάσει Εκπίπτοντες») δεν περιγράφει απλώς τις αναμνήσεις του από τον Εμφύλιο. Ηταν εξάλλου μόλις 9 ετών όταν τα φασιστικά στρατεύματα του Φράνκο μπήκαν στη Βαρκελώνη. Μιλά για τις περιπέτειες των εξόριστων αντικαθεστωτικών στα στρατόπεδα συγκέντρωσης στη Γαλλία, όπου βρέθηκε ο πατέρας του, για το δίκτυο παράνομης κινητικότητας και επικοινωνίας των φυλακισμένων αγωνιστών με τις οικογένειές τους. Η προσωπικότητα του Σάνια διαμορφώθηκε από αυτές τις συνθήκες και οι κουβέντες του πατέρα του, που ίδρυσε το «Λαϊκό Εγκυκλοπαιδικό Αθήναιο», τον σημαντικότερο αυτομορφωτικό θεσμό της Βαρκελώνης, τον σφράγισαν: «Δεν έχω κανένα χάρισμα. Ολα όσα έλεγε ο πατέρας μου αποτελούσαν μέρος της παιδείας μου. (…) Το πρώτο γράμμα της ζωής μου σε ποιον το έγραψα; Στον πατέρα μου. Και το πρώτο γράμμα που λαμβάνω είναι δικό του, από τη φυλακή. Ηταν μια πολύ σπουδαία εμπειρία», παραδέχεται. Με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του «Ανθρωπομανία» ο Σάνια επισκέφθηκε την Αθήνα και μίλησε στην «Εφ.Συν.».

• Χθες μιλήσατε για την αυτοδιεύθυνση στο κοινό του Πολυτεχνείου. Σήμερα μιλάτε σε μια συνεταιριστική εφημερίδα. Ποια είναι η δική σας εμπειρία από τον χώρο των ΜΜΕ, αρθρογραφώντας επί χρόνια σε ισπανόφωνες εφημερίδες;

Στο Πολυτεχνείο μίλησα για τη μεγάλη αντίφαση ανάμεσα στον σκληρό κόσμο που ζούμε και τον κόσμο που ονειρευόμαστε. Γνωρίζουμε καλά ότι οι εφημερίδες βρίσκονται στα χέρια των καπιταλιστών, που παραπληροφορούν τον κόσμο με συστημική προπαγάνδα. Οι αντισυστημικές, κριτικές φωνές γίνονται όλο και πιο σπάνιες. Πριν από 20 και 30 χρόνια εξέδωσα βιβλία που πλέον δεν θα μπορούσαν καν να βρουν εκδότη.

• Στην Ελλάδα υπάρχει έντονο αντιγερμανικό συναίσθημα, κυρίως εξαιτίας της οικονομικής πολιτικής της τρόικας, που νιώθουμε ότι υπαγορεύεται από τη γερμανική κυβέρνηση. Πώς βλέπετε τον ρόλο της Γερμανίας στην Ευρώπη;

Πριν από 25 χρόνια έγραψα ένα βιβλίο με τίτλο «Εl Quarto Imperio – Το Τέταρτο Ράιχ». Η προφητεία μου εκπληρώθηκε. Η Ευρώπη είναι πλέον αποικία της Γερμανίας. Ο ρόλος της Γερμανίας είναι ολέθριος. Πρέπει κάποια στιγμή η Ευρώπη να επαναστατήσει ενάντια στη γερμανική ηγεμονία.

• Θεωρείτε ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση μπορεί ποτέ να γίνει Ευρώπη των λαών;

Η Ευρώπη τού σήμερα, η Ευρώπη της κρίσης είναι ένα γραφειοκρατικό τέρας. Ασκεί μια αδυσώπητη, αντιδημοκρατική ηγεμονία. Η γραφειοκρατία των Βρυξελλών, του Ευρωκοινοβουλίου και των λόμπι είναι παρασιτική. Σιτίζονται με ντροπιαστικά υψηλούς μισθούς και έχουν μεγαλύτερη εξουσία από τα εθνικά Κοινοβούλια. Ο κάθε λαός πρέπει να παλεύει μέσα στην ίδια του τη χώρα ενάντια στο αυταρχικό αυτό καθεστώς των Βρυξελλών. Αυτή είναι η Ευρώπη των εμπόρων, της αγοράς και του κεφαλαίου.

• Ζήσατε τη δικτατορία του Φράνκο στην πατρίδα σας. Φοβάστε ότι μπορούμε να ξαναζήσουμε τέτοιες εποχές στην Ευρώπη;

Σήμερα ζούμε τη δικτατορία του κεφαλαίου και όχι τη δικτατορία των όπλων. Είναι μια άλλη μορφή δικτατορίας. Η Ελλάδα έχει 27% ανεργία, η Ισπανία 25% ανεργία, ο κόσμος δεν μπορεί καν να επιβιώσει. Αυτό που ζούμε είναι ένας πολιτισμός του θανάτου.

• Εχετε γράψει βιβλία για την αυτοδιεύθυνση. Πόσο εφικτή είναι σε κοινωνίες όλο και πιο ολοκληρωτικές;

Στο καπιταλιστικό Μάντσεστερ του 19ου αιώνα, οι εργάτες κατάφεραν να δημιουργήσουν συνεταιρισμούς αλληλοβοήθειας, παραγωγικούς και καταναλωτικούς. Η συνεταιριστική παράδοση αναδύθηκε από το ίδιο το εργατικό κίνημα. Ο πατέρας μου το 1930, σε συνθήκες καπιταλισμού, δούλευε με άλλους συντρόφους του σε μεγάλη κοοπερατίβα, εργοστάσιο υαλικών. Λειτουργούσε στην εντέλεια, χωρίς αφεντικά και ιεραρχία. Αν ήταν εφικτό τότε, είναι και σήμερα.

• Επαιρναν όλοι τον ίδιο μισθό;

Οχι. Αυτό συνέβη αργότερα. Την εποχή της Ισπανικής Επανάστασης, ο θείος μου ήταν γραμματέας του Συνδικάτου Θεάματος της CNT και έπαιρνε τον ίδιο μισθό με τον τελευταίο εργάτη.

• Ο αναρχοσυνδικαλισμός στην Ισπανία ήταν ένα πολύ σημαντικό κίνημα. Παραμένει επίκαιρος ή ανήκει στο παρελθόν;

Οι θεμελιώδεις αρχές της ελευθεριακής ιδεολογίας παραμένουν έγκυρες: η ισότητα, η συνεργασία, ο αντικαπιταλιστικός χαρακτήρας. Το πρόβλημα είναι ότι τα ελευθεριακά συνδικάτα της Ισπανίας δεν έχουν πια τη δύναμη να υποστηρίξουν αυτές τις αρχές. Πριν από τον πόλεμο η αναρχοσυνδικαλιστική CNT ήταν το μεγαλύτερο κίνημα στην Ισπανία με 2 εκατομμύρια αγωνιστές. Σήμερα ο συνδικαλισμός στο σύνολό του βρίσκεται σε κρίση. Οση δύναμη απομένει στα συνδικάτα, έχει περάσει στα χέρια γραφειοκρατών και ρεφορμιστών, που υπηρετούν το σύστημα. Στη Γερμανία τα συνδικάτα λειτουργούν σαν καπιταλιστικές επιχειρήσεις.

• Υιοθετείτε μια ανθρωπιστική κοσμοθεωρία. Δεν είναι και ο ανθρωπισμός μια κακοπαθημένη έννοια, όταν ώς και βομβαρδισμοί γίνονται στο όνομά του;

Ο δικός μου ανθρωπισμός είναι αντικαπιταλιστικός, ελευθεριακός, αντιαστικός. Είναι μια έννοια που τη χρησιμοποιούν όλοι, όμως εγώ τη χρησιμοποιώ με την πρωταρχική της σημασία.

• Βρίσκετε ελπίδα σε κόμματα της Ριζοσπαστικής Αριστεράς, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ στην Ελλάδα ή οι Podemos στην Ισπανία;

Δεν ισοπεδώνω τις διαφορές ανάμεσα στα κόμματα. Δεν είναι όλοι ίδιοι. Ομως δεν εμπιστεύομαι τα πολιτικά κόμματα να διαχειρίζονται τις υποθέσεις του λαού. Πιστεύω στην εργατική χειραφέτηση και την άμεση δημοκρατία. Οσο για το Podemos, είναι ένας μικρός πυρήνας πρώην κομμουνιστών και ακαδημαϊκών, παιδιών του μπαμπά, απομακρυσμένων από τα προβλήματα της εργατικής τάξης. Προέρχονται βέβαια από το κίνημα της 15 Μάη των πλατειών, που ωστόσο δεν γεννήθηκε στους κόλπους της παραγωγής. Ελπιδοφόρο θεωρώ το κίνημα κατά των εξώσεων στην Ισπανία, τοπικά εγχειρήματα επανάκτησης και αυτοδιαχείρισης φυσικών πόρων -όπως το νερό, μικρές οικο-κολεκτίβες, χωριά με τοπικό νόμισμα. Κυρίως όμως θεωρώ ελπιδοφόρα τη διάχυση αυτών των εγχειρημάτων. Δεν μπορούν να αλλάξουν το σύστημα, αν η αντιπαράθεση δεν περάσει στον τομέα της παραγωγής. Χρειαζόμαστε μια επανάσταση των συνειδήσεων. Μόνο αν η εργατική τάξη συνειδητοποιήσει το μέγεθος της εκμετάλλευσής της, το πόσο υποφέρει και εξαθλιώνεται, θα μπορέσει να εξεγερθεί.

Τα βιβλία του συγγραφέα Ελένο Σάνια «Ανθρωπομανία» και «Η κοινωνία της αυτοδιεύθυνσης και οι εχθροί της» κυκλοφορούν από τις εκδόσεις «Στάσει εκπίπτοντες».

Πηγή http://www.efsyn.gr/?p=240495

1000000 ξενοίκιαστα σπιτια - οι νέοι γυριζουν στους γονείς τους...


Όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας επιλέγουν τη συμβίωση με γονείς, συγγενείς ή τη συγκατοίκηση με φίλους αλλά και αγνώστους με μοναδικό κριτήριο τη μείωση των εξόδω.
Τα λαϊκά άσματα αποδεικνύονται προφητικά: «Εφτά νομά σ' ένα δωμά» εξαιτίας της οικονομικής κρίσης! Όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας επιλέγουν τη συμβίωση με γονείς, συγγενείς ή τη συγκατοίκηση με φίλους αλλά και αγνώστους με μοναδικό κριτήριο τη μείωση των εξόδων. Ακόμη και ιδιοκτήτες ακινήτων ψάχνουν να μοιραστούν το σπίτι τους με κάποιον άλλον, μπας και τους μείνει τίποτα για να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ!

Η πραγματικότητα την οποία προφανώς αγνοούν οι «εθνοπατέρες μας» είναι θλιβερή. Οι ελληνικές οικογένειες στοιβάζονται σε λιγότερα διαμερίσματα και η «κατσαρόλα» πλέον είναι μία. Τα ζευγάρια των νεοελλήνων επιστρέφουν στα πατρικά τους σε… αναγκαστική συμβίωση με τους γονείς, την γιαγιά και τον παππού.
Αν και στις περισσότερες περιοχές της χώρας τα ενοίκια των σπιτιών έχουν πέσει από 17% έως και 40%, εκτιμήσεις της αγοράς αναφέρουν ότι οι ξενοίκιαστες κατοικίες πλησιάζουν το ένα εκατομμύριο! Τα μνημόνια σε συνδυασμό με την υψηλή φορολογία, τον ΕΝΦΙΑ, τους χαμηλούς μισθούς και την ανεργία έχει δημιουργήσει ένα νέο κοινωνικό φαινόμενο (διότι πλέον είναι κοινωνικό φαινόμενο), αυτό της αναγκαστικής συγκατοίκησης με ότι αυτό συνεπάγεται.
Την ώρα που ένα στα τρία σπίτια στη χώρα μας είναι άδεια, τα υπόλοιπα δύο είναι «παραγεμισμένα»! Σε ένα διαμέρισμα 100 τετραγωνικών είναι σύνηθες πια να μένουν ακόμη και 5 άτομα! Παιδιά, γονείς, παππούδες και ότι άλλο υπάρχει στην οικογένεια ή αλλιώς «εφτά νομά σ' ένα δωμά». Που να το φανταζόταν ο Ακης Πάνου όταν αρχές της δεκαετίας του '80 «οραματιζόταν» το αύριο με τους καθ' όλα προφητικούς και δη ταιριαστούς στίχους για την Ελλάδα του 2014: «Οι δυο δουλε απ' τους εφτά, από τα χρε τι να προφτά; Σαν τα τσουβά, σαν τα σκουπί, εφτά νομά χωρίς ελπί, σ' ένα δωμά μισογιαπί. Ποιος να φωνά και τι να πει;».
Αναζητώ συγκάτοικο!
Πλέον δεν αναζητούν μόνον οι φοιτητές κάποιον συγκάτοικο για να μοιραστούν τα έξοδα της φοιτητικής ζωής, αλλά οι περισσότεροι! Ακόμη και ιδιοκτήτες διαμερισμάτων ψάχνουν συγκάτοικο για να πληρώνουν λιγότερα, να μοιράζονται τα έξοδα με κάποιον άλλον μπας και τους μείνει τίποτα για να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ.
Ειδικά τον τελευταίο μήνα έχουν αυξηθεί σημαντικά οι αγγελίες συγκατοίκησης σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Αγγελίες σαν κι αυτήν υπάρχουν εκατοντάδες: «Ονομάζομαι Βασιλική και απευθύνομαι σε σοβαρά άτομα που μένουν στο κέντρο των Ιωαννίνων και έχουν διαμέρισμα ή κατοικία και θέλουν να τη μοιραστούν με ένα άλλο άτομο με σκοπό την οικονομική τους ελάφρυνση στο θέμα»...
Αρκετοί ερευνητές προσεγγίζουν το φαινόμενο με τον όρο «οικονομική συγκατοίκηση».
Ακόμη και συνταξιούχοι πια αναζητούν άλλους ανθρώπους κοντινής ηλικίας ώστε να μπορέσουν να ελαφρύνουν τα έξοδά τους.
Υπάρχουν δε και περιπτώσεις ιδιοκτητών μεγάλων διαμερισμάτων που αναζητούν όχι ένα αλλά πολλούς συγκατοίκους, όπως συμβαίνει με ένα ζευγάρι στο κέντρο της Αθήνας, οι οποίοι σε ανοιχτή πρόσκληση προς κάθε ενδιαφερόμενο κάνουν λόγο ακόμη και για «αυτοδιαχείρηση» του σπιτιού. Στην αγγελία που δημοσιεύουν και περιγράφουν τους χώρους του σπιτιού θέτουν και ορισμένους περιορισμούς... «Ταράτσα με υπέροχη θέα, κοινόχρηστη (αλλά κυρίως δική μας)».
Ευτυχισμένοι(;) μαζί
Είναι γεγονός ότι κυρίως την τελευταία τριετία το οικογενειακό μοντέλο έχει επιστρέψει σε συνθήκες περασμένων δεκαετιών, μεταλλαγμένο όμως ως προς τις συνήθειες. Για αρκετούς απ' όσους τολμηρούς πια αποφασίζουν να παντρευτούν την εποχή των Μνημονίων, η συγκατοίκηση με γονείς- πεθερικά είναι σχεδόν μονόδρομος. Ειδικά, μάλιστα, στην περίπτωση που οι γονείς είναι συνταξιούχοι που σημαίνει ότι έχουν λαμβάνειν κάθε τέλος του μήνα.
Είναι το μοντέλο της οικονομικής συγκατοίκησης ή της επιστροφής στην πατρική εστία, ένας νέος τρόπος ζωής; Οι ειδικοί απαντούν όχι. Απλά είναι μία διέξοδος μείωσης του κόστους ζωής. Το φοιτητικό μοντέλο της συγκατοίκησης της δεκαετίας του ΄80 και του ΄90, πλέον έχει εξαπλωθεί.
Όμως, η επιστροφή στο... σπίτι λόγω οικονομικής αδυναμίας δεν είναι και το καλύτερο δυνατό λιθαράκι που αυτή η πολιτεία μπορεί να βάλει στο χτίσιμο των επόμενων γενεών, στο χτίσιμο μιας κοινωνίας νέων ανθρώπων που θέλουν αλλά και πρέπει να ανοίξουν τα φτερά τους. Κοινώς τα Μνημόνια και η ανεργία λειτουργούν ως τροχοπέδη στα όνειρα μιας γενιάς που και άνεργη είναι και απαισιόδοξη για το μέλλον.
Σε μελέτη του Ιόνιου Πανεπιστημίου με τον κατατοπιστικό τίτλο: «Συγκρούσεις προς τον δρόμο της Αυτονόμησης» διαβάζουμε μεταξύ άλλων: «Επιστρέφεις ενήλικας πια, η οικογένεια σου όμως βλέπει στο πρόσωπό σου το παιδί που αποχωρίστηκε για λόγους σπουδών πριν από κάποια χρόνια. Προσδοκάς να σε αντιμετωπίσουν όπως πραγματικά έχεις ανάγκη ενώ εκείνοι προσδοκούν να τους θυμίσεις το παιδί που στερήθηκαν όλο αυτό το διάστημα. Και στο σημείο αυτό έρχεται η σύγκρουση των προσδοκιών σας που προκαλεί αναστάτωση στη μεταξύ σας σχέση».
Λειτουργεί η αναγκαστική συμβίωση λόγω έλλειψης χρημάτων ως ένας συγκρουσιακός μηχανισμός ή ως ωρολογιακή βόμβα στο υπάρχον οικογενειακό περιβάλλον; Οι ειδικοί απαντούν ναι. Άραγε τι συνεπάγεται αυτό για τις νέες γενιές; Τι συνεπάγεται αυτό για την κοινωνία; Μήπως παραγωγή μιας ευνουχισμένης νέας γενιάς;
Έρευνα στις αρχές της κρίσης διαπίστωνε πως το 10% των νέων επέστρεψε στην οικογενειακή εστία. Πλέον το ποσοστό αυτό έχει εκτοξευθεί! Τον περασμένο Μάρτιο στοιχεία από έρευνα του Eurofund (Ευρωπαϊκό Ίδρυμα για τη Βελτίωση των Συνθηκών Ζωής και Εργασίας) διαπίστωνε πως το 48%(!) των νέων (18-29) στην Ευρώπη μένει με τους γονείς του! Το αντίστοιχο ποσοστό στη χώρα μας εκτιμάται στο 47% από 37% που ήταν το 2007 πριν η κρίση χτυπήσει την πόρτα μας!
Αυτή είναι μία ακόμη επιτυχία του ΔΝΤ το οποίο σε αγαστή συνεργασία με την κυβέρνηση κατάφεραν να δημιουργήσουν μία γενιά ενήλικων και ταυτόχρονα «ανήλικων» ανθρώπων που μένουν εγκλωβισμένοι είτε διότι είναι άνεργοι, είτε διότι το επίπεδο της ζωής τους έχει προσδιοριστεί στα 400 ευρώ μισθό. Κι αυτό αν τον πάρουν.

Read more: http://www.newsbomb.gr/koinwnia/story/502369/pano-apo-1000000-ta-xenoikiasta-spitia-oi-neoi-gyrizoyn-piso#ixzz3FKoX86xk