Εισήγηση στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο 17-4-2024

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΘΕΜΑΤΟΣ: 7 ΑΕΔ-24/2Ο23 (παρ. απόφ. ΑΠ 1509/2023) Δικάσιμος: 17.4.2024 Εισηγ.: Ειρ. Σταυρουλάκη Έκθεση άρθρου 11 παρ...

2019-08-29

ΕΚΤΑΚΤΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΕΚΤΑΚΤΗ  ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αθήνα,  23 Αυγούστου  2019


Ο Υφυπουργός Εργασίας κ. Π. Μηταράκης
επιβεβαιώνει τις θετικές ρυθμίσεις του νόμου  Κατρούγκαλου την
αξιοποίηση των οποίων ζητούσαμε στην ανεξάρτητη ΤτΕ από το 2016!!

Συνάδελφοι,
Στις 20 Αυγούστου 2019, ο αρμόδιος Υφυπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ. Π. Μηταράκης, υπέγραψε την εφαρμοστική εγκύκλιο                                 Φ. 80000/οικ.36531/129/2019, σχετικά με το ανώτατο όριο καταβολής κύριας σύνταξης με χαρακτηριστικά παραδείγματα εφαρμογής της.Η εγκύκλιος επιβεβαιώνει με τον πλέον επίσημο τρόπο όσα υποστηρίζαμε με σθένος από το 2016 και τα οποία τόσο η Διοίκηση, και προσωπικά ο κ. Στουρνάρας, όσο και η συνδικαλιστική πλειοψηφία, αγνόησαν, προτάσσοντας ίδια συμφέροντα, από το συμφέρον του προσωπικού της ΤτΕ και ειδικά των συνταξιούχων.

Σήμερα, λοιπόν,  ο αρμόδιος Υφυπουργός (που κάθε άλλο παρά μπορεί να κατηγορηθεί ως «ΣΥΡΙΖΑΙΟΣ»!!),  προσυπογράφει τα θετικά του νόμου Κατρούγκαλου και ειδικότερα:
1.                   Από 1.1.2019 στον ΕΦΚΑ, δεν υπάρχουν οι μνημονιακές κρατήσεις των νόμων 4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012!!! Έτσι τα δήθεν ερωτηματικά του κ. Διοικητή, για το τι ισχύει στον ΕΦΚΑ, απαντιούνται με τον πιο επίσημο τρόπο.

2.                  Με την θέσπιση ανώτατου πλαφόν κύριας σύνταξης στα 4608 ευρώ μικτά, επιβεβαιώνεται, ότι σε χιλιάδες συνταξιούχους που πλήρωναν υψηλότερες εισφορές του μέσου όρου και μάλιστα στο σύνολο των τακτικών και εκτάκτων αποδοχών τους χωρίς όριο ασφαλιστέων αποδοχών (περίπτωση συνταξιούχων ΤτΕ),προέκυπταν, με την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου δικαιολογημένα σημαντικές αυξήσεις και πολλές  υψηλότερες συντάξεις από το πλαφόν που ετέθη!!

3.                  Η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ), εφ όσον (αδικαιολόγητα και παράνομα κατά τη γνώμη μας) παρακρατείται  από τις αποδοχές του προσωπικού της ανεξάρτητης ΤτΕ, αν και  δεν μετέχει του δημόσιου ασφαλιστικού συστήματος, υπέρ της κάλυψης των ελλειμμάτων του οποίου γίνεται η κράτηση στον ΕΦΚΑ, τουλάχιστον θα πρέπει από την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου να υπολογίζεται επί του μικτού ποσού της μηνιαίας σύνταξης,αφαιρουμένων των τριών μνημονιακών κρατήσεων!! Για παράδειγμα, σε καταβαλλόμενη με πλαφόν ανώτατη μηνιαία σύνταξη 2.773,40 ευρώ, η ΤτΕ εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να παρακρατεί την ΕΑΣ (10%),  χωρίς να αφαιρεί τους τρεις μνημονιακούς νόμους. Έτσι παρακρατεί 277,34 ευρώ μηνιαίως, ενώ θα έπρεπε να παρακρατεί 145,82 ευρώ, αφού, αφαιρουμένων των τριών μνημονιακών κρατήσεων από τα 2.773,40, το μικτό ποσό της μηνιαίας σύνταξης είναι τα 2.083,11 ευρώ και ο συντελεστής κράτησης της ΕΑΣ από 10% γίνεται 7%!! Δηλαδή από τον κάθε συνταξιούχο με πλαφόν, η Τράπεζα μηνιαίως υπεξαιρεί, από 1.7.2016, από την κύρια σύνταξη 131,52 ευρώ, δηλαδή συνολικά μέχρι σήμερα 4.997,76 ευρώ (38μήνεςΧ131,52ευρώ)!! Αντίστοιχα, ο καθένας μας μπορεί  να υπολογίσει την μηνιαία υπεξαίρεση στην κύρια  σύνταξή του,  από τον λανθασμένο υπολογισμό της ΕΑΣ. 

4.                  Επιβεβαιώνεται επίσης από την παραπάνω εγκύκλιο, πως η  κράτηση για το Ταμείο Υγείας, σύμφωνα με τον νόμο Κατρούγκαλου, από 1.7.2016, πρέπει να υπολογίζεται επί του καθαρού προ φόρου ποσού, αφαιρουμένων δηλαδή τόσο των τριών μνημονιακών κρατήσεων (ν. 4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012), όσο και της ΕΑΣ!! Μάλιστα, με τον νόμο 4501/2017 άρθρο 2, (ΦΕΚ Α 178/22.11.2017) επεστράφησαν αχρεωστήτως στους συνταξιούχους του ΕΦΚΑ όλες οι επί πλέον χρεωθείσες εισφορές υγείας από 1.6.2012 έως και 30.6.2016!! Ο καθένας μπορεί εύκολα να υπολογίσει τις επί πλέον εισφορές που συνεχίζει να καταβάλλει και τα αναδρομικά που έπρεπε να του επιστραφούν από 1.6.2012 έως και σήμερα!! Τέλος στις σκόπιμες αιτιάσεις περί απωλειών εσόδων του Τ.Υ., σημειώνουμε πως οι επί πλέον εισφορές που επιστρέφονται, καταβάλλονται από το Κράτος στην περίπτωση του ΕΟΠΥΥ, ενώ στη δική μας περίπτωση θα έπρεπε  να καταβάλλονται στο Τ.Υ. από την ΤτΕ, όπως εξ άλλου συμφωνήθηκε και για την περίπτωση του Προγράμματος Μετεργασιακών Παροχών όταν σταμάτησε από αυτό η καταβολή εισφορών για το Τ.Υ. !!

Συνάδελφοι,
Οι “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” όλη την προηγούμενη περίοδο, προσπαθήσαμε να πείσουμε με κάθε τρόπο τη Διοίκηση της ΤτΕ  αλλά και τη συνδικαλιστική πλειοψηφία, για την ανάγκη να προτάξουμε και να αξιοποιήσουμε τις θετικές διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου, εκμεταλλευόμενοι την  ευνοϊκή συγκυρία για τα συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα. Δυστυχώς όχι μόνο λοιδορηθήκαμε για τις αλήθειες αυτές, αλλά θεωρηθήκαμε και υπονομευτές της συνδικαλιστικής πλειοψηφίας, που στο όνομα του κομματικού καθήκοντος κατάγγελλε συλλήβδην τον νόμο Κατρούγκαλου, αρνούμενη να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που αυτός μας παρείχε!! 

Ας ελπίσουμε πως, έστω και τώρα, που η νέα κυβέρνηση επιβεβαιώνει τις θετικές παρεμβάσεις του νόμου Κατρούγκαλου,  η Διοίκηση, μέσω των αρμοδίων οργάνων της, θα ξεκαθαρίσει τί ισχύει στην ΤτΕ για τον υπολογισμό της σύνταξης: το Καταστατικό του πρώην Ταμείου ή η Εθνική και Ανταποδοτική σύνταξη;;Καλούμε την πλειοψηφία του ΣΣΤΕ να συγκαλέσει άμεσα Διοικητικό Συμβούλιο και να λάβει τις δέουσες αποφάσεις, με συμμετοχή και ευθύνη ΟΛΩΝ, για την οριοθέτηση της δράσης του λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα που δεν μπορεί να αμφισβητηθούν πλέον από ΚΑΝΕΝΑΝ….
Σε κάθε  περίπτωση το Γενικό Συμβούλιο της ΤτΕ που θα συγκληθεί στη Θεσσαλονίκη, στις 6 Σεπτεμβρίου, πρέπει σαν πρώτο βήμα να αποφασίσει την κατάργηση των μνημονιακών κρατήσεων από 1.1.2019.
Η συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΣΣΤΕ με τον κ. Διοικητή άμεσα και  πριν τις 6.9.2019,  είναι πλέον επιβεβλημένη.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”Συνταξιούχων ΤτΕ