ΑΝΑΡΤΗΣΗ Κ. ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ΣΤΟ FB
Να τα θυμηθούν οι συνταξιούχοι όταν
θα ψηφίζουν το Μάρτιο...
Γενάρης 2025
Οι παρατάξεις ΔΗΣΥ και ΔΕΚΣ, χωρίς να έχουν κατανοήσει το ιδιαίτερο καθεστώς του συστήματος ασφάλισης του προσωπικού της Τράπεζας της Ελλάδος, με την πλειοψηφία που διαθέτουν στο ΣΣΤΕ, «διαχειρίζονται» ως εκπρόσωποί μας τα συνταξιοδοτικά μας θέματα για περισσότερα από 10 χρόνια, αναμασώντας τις ίδιες επικίνδυνες απόψεις τους και παπαγαλίζοντας χωρίς να κάνουν τον κόπο να μελετούν τα κείμενα των νόμων και των αποφάσεων.
Με τα όσα αναφέρουν στον επίλογο της
κοινής ανακοίνωσής τους της 20.12.2024, ότι οι συνταξιούχοι της ΤτΕ «έχουν εξαιρεθεί
από τα αρθρ. 14 και 33 του ίδιου Νόμου» (4387/2016), το επιβεβαιώνουν. Η αλήθεια
λοιπόν είναι ότι ο Ν.4387/2016 εκείνο που έκανε για τους συνταξιούχους της ΤτΕ και
το οποίο η πλειοψηφία πεισματικά αρνήθηκε να αξιοποιήσει, θεωρώντας
ότι η κομματική τους υποχρέωση προηγείται των συμφερόντων των μελών της, ήταν
ότι αναγνώρισε πλήρως την ανεξαρτησία και το αυτοδιοίκητο του συστήματος κοινωνικής
ασφάλισης του προσωπικού της ΤτΕ.
Προς επίρρωση
των παραπάνω, χαρακτηριστικά είναι τα όσα αναφέρονται στην απόφαση του Νομικού Συμβουλίου (Ν.Σ.) της ΤτΕ της 3.10.2017:
«Η
κατά τα ανωτέρω ανεξαρτησία και το αυτοδιοίκητο του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης
του προσωπικού της Τράπεζας της Ελλάδος επιβεβαιώθηκε τέλος και υπό το κράτος του πρόσφατου
ν. 4387/2016 (ΦΕΚ Α’ 85/12.5.2016), καθ’ όσον η Τράπεζα της Ελλάδος όχι
μόνο δεν περιλαμβάνεται στους κατά το άρθρο 53 του νόμου Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης
του Ε.Φ.Κ.Α. και του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π., αλλά όπως προκύπτει και από την υπ’ αρ. οικ.
26083/887/2016 απόφαση του Αν. Υπουργού Οικονομικών και του Υφυπουργού Εργασίας,
Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΦΕΚ Β’ 1605/7.6.2016), όπως
διορθώθηκε με το ΦΕΚ Β’ 1988/1.7.2016, έχει ρητά εξαιρεθεί από τον κατά τα άρθρα 14 και 33 του ως άνω ν.
4387/2016 επανυπολογισμό των συντάξεων.»
(Ν.Σ. ΤτΕ, 3.10.17).
Αν η Υ.Α. παρέμενε όπως είχε αρχικά
εκδοθεί και δεν γινόταν η διόρθωση λαθών με το ΦΕΚ της 1/7/2016(!!), το οποίο
εκδόθηκε με παρέμβαση των Εν Δράσει και αποφασιστική συμβολή του συναδέλφου Μάκη
Μπαλαούρα, θα έπρεπε όλες οι συντάξεις μας να σταλούν στον ΕΦΚΑ για να ελεγχθούν
(επανυπολογιστούν!!)
για τον αν είχαν αποδοθεί σωστά σύμφωνα με
τον Κανονισμό του τ. ΤΣΠΤΕ και τις γενικές διατάξεις των νόμων. Φυσικά κάτι
τέτοιο δεν μπορούσε να γίνει δεκτό όταν ο ίδιος ο νόμος, όπως προαναφέρθηκε,
αναγνώριζε την αυτονομία μας!!
Μετά την έκδοση του διορθωτικού ΦΕΚ, η Τράπεζα,
ανεξάρτητα του τρόπου υπολογισμού των συντάξεων που θα επέλεγε, είτε αυτόν του Κανονισμού
του τ. ΤΣΠΤΕ είτε του νόμου (Ανταποδοτική + Εθνική), έπρεπε μέχρι 31.12.2018, να αναπροσαρμόσει
τις συντάξεις των παλιών συνταξιούχων της, όπως έκανε και το 1982 όταν, με το Ενιαίο
Μισθολόγιο, άλλαξε η βάση υπολογισμού των συντάξεων!! Η Τράπεζα λοιπόν μετά
το ν.4387/16 οδηγείτο σε απόδοση μεγαλύτερων συντάξεων και κατάργηση των τριών κρατήσεων,
στους μεν νέους άμεσα και στους παλιούς από 1.1.2019, όπως και οι ίδιοι (Γοζαδίνος/Αντωνόπουλος) ομολογούν στην επιστολή που έστειλαν
στο Διοικητή στις 18.5.2018(!!)
Για να αποφύγει η ΤτΕ τα παραπάνω,
το
Νοέμβριο του 2019 συγκάλεσε το Συμβούλιο Ασφάλισης και, με τις ευλογίες των ΔΗ.ΣΥ/ΔΕΚΣ «και με
τυράκι το πλαφόν», αποφάσισε την προσθήκη του άρθρου 10Α στον
Κανονισμό του τ. ΤΣΠΤΕ με το διαχωρισμό των συνταξιούχων σε πριν και μετά την 1.1.2015(!!)
Έτσι, εφαρμόζοντας το συμπληρωματικό άρθρο 10Α ως Καταστατική της υποχρέωση, χορήγησε πλέον μικρότερες συντάξεις στους
νέους συνταξιούχους, αλλά, και το πιο εγκληματικό, απέφυγε
την αναπροσαρμογή των συντάξεων των παλιών συνταξιούχων!! Τα πόσα στέρησαν από τους συνταξιούχους τα ανέφερα σε πρόσφατες αναρτήσεις
μου χωρίς φυσικά να λάβω απάντηση γιατί γνωρίζουν ότι τα στοιχεία είναι ακόμα πιο
επιβαρυντικά για τους συνταξιούχους από αυτά που για ευνόητους λόγους ανέφερα…
Τέλος είναι λυπηρό που σαν συνδικαλιστές
εκφράζουν την χαρά τους που η απόφαση
2307/2023
του ΣτΕ αποδέχτηκε το διαχωρισμό των παλιών συνταξιούχων, τον οποίο οι
ίδιοι, με τη σφραγίδα του ΣΣΤΕ, ζήτησαν από κοινού με την εργοδοσία από το ανώτατο
δικαστήριο!!
Ας
τα θυμηθούν αυτά οι συνάδελφοι που θα ψηφίσουν τον Μάρτιο …
Ευσταθίου
Κώστας
Μέλος του
Δ.Σ. του ΣΣΤΕ και της Ο.Σ. των Εν Δράσει
Σημείωση: Με το νέο τρόπο υπολογισμού του ν. 4387/16, το
κράτος εγγυάται τα 384 ευρώ επιστροφή από την άμεση φορολογία και παίρνεις και ανταποδοτική
σύνταξη με τις εισφορές που πληρώνεις χωρίς κανένα πλαφόν!! Επειδή όμως προέκυψαν
μεγάλες συντάξεις στις νέες αποδιδόμενες από
1.1.2019 (όχι μόνο των συμβολαιογράφων, αλλά και σε ΕΤΕ, ΟΤΕ, κ.α.), με
Υπουργική απόφαση Μηταράκη, τον Ιούλιο
του 2019, καθορίστηκε πλαφόν στο 12πλάσιο της Εθνικής σύνταξης. Δηλαδή
στα 4608 ευρώ τότε και σήμερα 5236 ευρώ(!!) Θα μπορούσε λοιπόν το πλαφόν να
είναι 4608 και χωρίς τις τρεις μνημονιακές κρατήσεις για τον ΕΦΚΑ και σε μας να
έμενε στα 2773,40 ευρώ;; Δυστυχώς αυτό ήταν «το τυράκι» για να δικαιολογήσουν
οι συνδικαλιστές ΔΗ.ΣΥ/ΔΕΚΣ το 10Α
και το διαχωρισμό των συνταξιούχων, με συνέπειες για όλους τους συνταξιούχους, όπως
έχω αναφέρει.
Ας το διαβάσουν πρωσεκτικα οι συνάδελφοι για να δουν τα έργα της πλειοψηφιας
ΑπάντησηΔιαγραφή