Στις 29.9.2025, εκδικάζεται Έφεση της Τράπεζας κατά της πρωτόδικης απόφασης 9844/2023 του τριμελούς Διοικητικού Δικαστηρίου Αθηνών (Δ.Δ.Α), με την οποία, σε 50 συνταξιούχους που άσκησαν αγωγή στις 18.7.2018, επιδικάζονται εντόκως αναδρομικά των δύο κρατήσεων, πέραν του ενδεκαμήνου 11.6.2015-12.5.2016 που μας επεστράφη ήδη, και για το μετά χρονικό διάστημα, από 13.5.2016 έως και 31.12.2017(!!).
Η Τράπεζα, με την ανωτέρω Έφεση, μέσα από πλήθος απαράδεκτων ισχυρισμών, που ανατρέπουν συμφωνίες με το προσωπικό της, τις ΣΣΕ και την κατακτημένη ιστορικά αυτονομία του ασφαλιστικού μας συστήματος μέσα και από τα άρθρα 38 και 71 του Καταστατικού της και τους νόμους 3863/2010 άρθρο 64 και 4387/2016 άρθρο 53, επιχειρεί να αποφύγει την επιστροφή των αναδρομικών στους συνταξιούχους της(!!)
Μάλιστα προκειμένου να αποφύγει την υποχρέωση επιστροφής των αναδρομικών, όπως έχει γνωμοδοτήσει ακόμα και το δικό της Νομικό Συμβούλιο των πέντε καθηγητών της νομικής επιστήμης από 3.10.2017, ισχυρίζεται τώρα, ωμά και ενάντια στην καλή πίστη, ότι τις κρατήσεις τις έκανε όχι σε εφαρμογή των αντισυνταγματικών διατάξεων των ν. 4051 και 4093/2012, αλλά σε εφαρμογή της παρ. 2.7. του μεμοράντουμ: «η ΤτΕ δεν θα παρέχει πρόσθετα προνόμια στο προσωπικό της, αλλά θα εναρμονίσει τις βασικές παραμέτρους του συνταξιοδοτικού της ταμείου με αυτές του ΙΚΑ», όταν γνωρίζει ότι:
1) Υπάρχει συμφωνία Διοίκησης –ΣΥΤΕ που αναφέρεται σε ανακοίνωση τον Αύγουστο του 2010, με την οποία διευκρινίζεται ότι η Τράπεζα με την παρ 2.7 του μεμοράντουμ, δηλώνει ότι αναλαμβάνοντας και τυπικά από 1.1.2011 την ασφάλιση του προσωπικού της, δεν έχει πρόθεση «ιδιοτελούς» διαχείρισης των παροχών των ταμείων…
2) Στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφάλισης (Σ.Α.) της 25.6.2013, στην οποία εγκρίθηκε ο διαχωρισμός της μετεργασιακής παροχής του 36% σε 20%+16%, η εισήγηση της Νομικής Υπηρεσίας ότι ο διαχωρισμός αποτελούσε υποχρέωση του μεμοράντουμ αποσύρθηκε, με κοινή απόφαση του τότε Διοικητή και των εκπροσώπων ΣΣΤΕ/ΣΥΤΕ στο Σ.Α.
3) Οι μνημονιακές κρατήσεις δεν αποτελούν βασικές παραμέτρους του ασφαλιστικού, αλλά έκτακτες παρεμβάσεις δημοσιονομικού χαρακτήρα, οι οποίες μάλιστα δεν αγγίζουν την ΤτΕ, αφού οι συντάξεις καταβάλλονται από την ίδια και όχι από τον ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ) με την εγγύηση του Δημοσίου(!!)
4) Η ίδια δεν εφαρμόζει την πιο βασική παράμετρο του ασφαλιστικού συστήματος, αυτή του υπολογισμού των συντάξεων των συνταξιοδοτούμενων μετά της 12.5.2016 με προσμέτρηση των πάσης φύσεως αποδοχών επί των οποίων καταβλήθηκαν εισφορές (Δώρα, Επίδομα Αδείας, Υπερωρίες, νυκτερινά, εκτός έδρας κλπ), δηλαδή με 14:12(!!)
Επί πλέον αναφέρει ψευδώς, ότι με την απόφαση του Σ.Α. του Νοεμβρίου του 2019, η οποία κατέστη στη συνέχεια Καταστατική διάταξη για τη χορήγηση συντάξεων με 12:12 και όχι με 14:12, επανυπολόγισε τις συντάξεις παλιών συνταξιούχων της, εφαρμόζοντας έτσι τη προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία επανυπολογισμού, χάριν της οποίας «νομιμοποιήθηκε» από το ΣτΕ για τους συνταξιούχους του ΕΦΚΑ, ο περιορισμός της αναδρομικότητας στο 11μηνο (!!)
Επιπρόσθετα καταπατά την αυτονομία του ασφαλιστικού μας συστήματος και κάνει συγκεκριμένη αναφορά ότι οι συντάξιμες αποδοχές που μας χορηγεί η Τράπεζα είναι μεγαλύτερες του μ.ο. των συντάξιμων αποδοχών των υπολοίπων συνταξιούχων, αποσιωπώντας φυσικά τους υψηλούς μισθούς που χορηγεί ως Κεντρική Τράπεζα, μέλος του Ευρωσυστήματος, στο προσωπικό της και τις διπλάσιες σχεδόν εισφορές που πληρώναμε επί αυτών και χωρίς πλαφόν, που αντικειμενικά και δικαιολογημένα οδηγούν και σε υψηλότερες συντάξεις(!!) Ενώ με τις πρόσθετες προτάσεις που κατέθεσε στις 12.9.2025, προσπαθεί να αξιοποιήσει τις πρόσφατες αποφάσεις του Αρείου Πάγου (Α.Π) και του ΑΕΔ, για να αποφύγει την επιστροφή αναδρομικών και στις κύριες συντάξεις μας(!!)
Τα όσα αναφέρονται σε 120 και πλέον σελίδες απαράδεκτων ισχυρισμών της ΤτΕ, ασφαλώς και δεν συμπεριλαμβάνονται στη σημερινή ανάρτηση. Με επιστολή όμως των συμβούλων της «Συναδελφικής Ενότητας», έχουν σταλεί στο Δ.Σ. του ΣΣΤΕ με κοινοποίηση και στο Δ.Σ. του ΣΥΤΕ, ζητώντας παράλληλα και την άμεση σύγκληση των Δ.Σ..
Καθώς τυχόν αρνητική δικαστική απόφαση θα έχει επιπτώσεις στις πρωτόδικες αγωγές των χιλιάδων συνταξιούχων του ΣΣΤΕ που εκκρεμούν, αλλά και στις αναιρέσεις των θετικών πρωτόδικων και εφετειακών αποφάσεων κατά των οποίων προσφεύγει ήδη η Τράπεζα, απαιτείται ενότητα και αποφασιστικότητα, για την επίλυση του όλου ασφαλιστικού θέματος εντός της Τράπεζας...
Επισημαίνουμε ότι στις 120 και πλέον σελίδες ισχυρισμών, καμιά αναφορά δεν γίνεται για το τι συνέβη στις άλλες Τράπεζες του Ευρωσυστήματος!! Όταν σύμφωνα με τους νόμους (4024/11, 4051 και 4093/2012), οι κρατήσεις αποτελούν έσοδο των ταμείων και μειώνουν το ετήσιο κοινωνικοασφαλιστικό έλλειμμα που καλύπτει ο κρατικός προϋπολογισμός, αναρωτιόμαστε: Έχει δοθεί ειδική άδεια από την Ε.Κ.Τ. και μόνο για την ΤτΕ, να παρακρατεί και να ενσωματώνει στα κέρδη της, έσοδα έκτακτων δημοσιονομικών ρυθμίσεων που αφορούν ταμεία που λειτουργούν υπό την εγγύηση του Δημοσίου;;!!
Είναι προτιμότερο για ΟΛΟΥΣ και ειδικά για την Διοίκηση της ΤτΕ, να συμφωνήσουμε ΤΩΡΑ «εντός των τειχών», αποφεύγοντας το δρόμο των Ευρωπαϊκών Δικαστηρίων. Αν όμως οδηγηθούμε σε αυτόν, δεν θα πάμε εκ νέου πολιτικά και συνδικαλιστικά σφαγμένοι…
Αθήνα 15.9.2025
Ευσταθίου Κώστας μέλος του Δ.Σ. του ΣΣΤΕ, εκλεγμένος με το συνδυασμό «Συναδελφική Ενότητα»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου