2015-06-06

Νοσταλγίες...

Νοσταλγία για μία πόλη που χάθηκε για πάντα...
Αποχαιρετήστε την Αθήνα. Θάφτηκε οριστικά κάτω από τους σκουπιδώνες και τους βανδαλισμούς των νεοβαρβάρων της ελληνικής ασχήμιας και ανοχής.
(σχόλιο Μαργαρίτας Πατσιλίβα)
_____________________________________

(Ακολουθεί απόσπασμα από άρθρο που δημοσιεύτηκε στο LIFO)

Οι Λογοτεχνικές παρέες πέριξ του Zonar's

Από αριστερά, διακρίνουμε τον Νίκο Γκάτσο, τον Μάνο Χατζιδάκι και την Λούλα Αναγνωστάκη...

Ο Σαχτούρης στου Λουμίδη, ο Μάνος στο Zonar's, ο Βάρναλης στο Μπαγκείον...
όλες οι σοβαρές υποθέσεις της πόλης λύνονταν στα καφενεία.

«Στη Βιέννη, οι πιο σοβαρές και οι πιο ασήμαντες υποθέσεις λύνονται στα καφενεία» γράφει στον Επικίνδυνο Οίκτο ο Στέφαν Τσβάιχ – κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να ειπωθεί για την ιδιοσυστασία των αθηναϊκών καφέ. Άμεσα συνδεδεμένη με την αστική κουλτούρα της πόλης, η συνήθεια του καφέ διαμόρφωσε έξεις, έλυσε διάφορες υποθέσεις και γαλούχησε συνειδήσεις. Ταυτόχρονα, όμως, έθρεψε λογοτεχνικές παρέες που συνδέθηκαν άμεσα με συγκεκριμένα καφενεία, φτιάχνοντας τον αστικό μύθο της Αθήνας από τις πρώτες δεκαετίες του περασμένου αιώνα μέχρι σήμερα.    

Πατάρι Λουμίδη, αρχή της Σταδίου 

«Το πατάρι του Λουμίδη άρχισε να βουίζει από ένα παρδαλό μελίσσι από ποιητές χλωμούς και κοπέλες ξέμαλλες που απελπίζανε τα γκαρσόνια κι εκτοπίζανε σιγά-σιγά τους μαυραγορίτες κατά το κλιμακοστάσιο» έγραφε ο Οδυσσέας Ελύτης για το αλησμόνητο πατάρι του Λουμίδη, που έθρεψε μια παρέα λογοτεχνών και ποιητών, προπάντων μέλη της γενιάς του ’30. Εκεί, ανάμεσα στο παλιό βιβλιοπωλείο της Εστίας, στα γραφεία των εφημερίδων της εποχής και στα μεγάλα θέατρα, διαμορφώθηκε, ήδη από τα πρώτα χρόνια της δεκαετίας του ’40, το στέκι που θα φιλοξενήσει τα πιο ονομαστά πρόσωπα των ελληνικών γραμμάτων: ο αστικός μύθος θέλει τον Γκάτσο να γράφει εδώ, εν μιά νυκτί, την Αμοργό του και εδώ να συλλαμβάνεται η υπόθεση του Ματωμένου Γάμου από το Θέατρο Τέχνης, σε μουσική του γνωστού θαμώνα Μάνου Χατζιδάκι, τον οποίο έμελλε να γνωρίσουν, για πρώτη φορά, από κοντά, όπως έγραφε ο Ελύτης στα Ανοιχτά Χαρτιά, τα υπόλοιπα μέλη της παρέας στο ένδοξο πατάρι.  

Θαμώνες: Νάνος Βαλαωρίτης, Μίλτος Σαχτούρης, Γιώργος Λίκος, Ελένη Βακαλό, Δημήτρης Κόρσος, Δ. Παπαδίτσας, Γιάγκος Αραβαντινός, Τάκης Σινόπουλος, Λύδια Στεφάνου, Μόραλης και Τσαρούχης, Σπύρος Τσακνιάς, Θωμάς Γκόρπας, Νίκος Καρούζος. Ακόμα και η Ανθολογία Μεταπολεμικών Ποιητών έχει ως αφετηρία τους θαμώνες και τις συζητήσεις από το περίφημο «πατάρι». Όσο για τον εμβληματικό και ανένταχτο δημιουργό του «Ιδεοδρομίου», τον Λεωνίδα Χρηστάκη, υπήρξε συγγραφέας του πιο γνωστού βιβλίου που έχει γραφτεί για το «πατάρι» με τον τίτλο Λουμίδης: Ένα αγνοημένο φυτώριο ποιητών (εκδόσεις Σπηλιώτη).  

Χαρακτήρας: Αστικές προδιαγραφές, ξύλινο δάπεδο, ποτισμένο από τα τσιγάρα των δοξασμένων ποιητών. Χαρακτήρας ανάλογος με την τοποθεσία του, που ακροβατούσε ανάμεσα στην πολιτική ανοιχτοσύνη της Ομόνοιας και στο αστικό κλέος του Συντάγματος, στην ελίτ και στο αντεργκράουντ. Ο Λουμίδης συνόψιζε ιδανικά αυτές τις αντιθέσεις, αλλά και τη mentalité ενός κόσμου που αναζητούσε την ταυτότητά του ανάμεσα στη λαϊκότητα και την πρωτοπορία. Αλησμόνητες θα μείνουν και οι συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πατάρι, όπως τις καταγράφει o Ροβήρος Μανθούλης στο περιώνυμο κείμενό του για το «πατάρι».    

Καφέ Zonar's, πεζόδρομος Βουκουρεστίου  

Καθώς δεν απείχε πολύ από τα κέντρα της εξουσίας, όπως η Βουλή και τα μεγαλοπρεπή ξενοδοχεία που φιλοξένησαν τις πιο καίριες ιστορικές πολιτικές στιγμές της αθηναϊκής ιστορίας, το Ζonar’s αποτέλεσε την αδιαφιλονίκητη συνέχειά τους. Διάσημο στέκι πολιτικών και κραταιών προσωπικοτήτων, δεν έκρυψε μέχρι τις μέρες μας τον ένδοξο και πολυτελή χαρακτήρα του. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής συναντούσε εδώ τους εκπροσώπους των γραμμάτων της εποχής, ο Μάνος Χατζιδάκις έδωσε στους χώρους του κοινή συνέντευξη με τη Μελίνα Μερκούρη για τη γαλλική τηλεόραση και η Σοφία Λόρεν απολάμβανε, αποκλειστικά εδώ –όπως και ο Άντονι Κουίν στις ελληνικές του μέρες– τον καφέ της. Εν ολίγοις, το Ζonar’s συσπείρωσε τις πιο διάσημες υπογραφές, ειδικά στον θεατρικό κύκλο, και τις έφερε κοντά με τους πιο γνωστούς συγγραφείς.
Καφέ Zonar's στη δεκαετία του '60 

Θαμώνες: Νίκος Γκάτσος, Γιώργος Κατσίμπαλης, Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Δημήτρης Μυράτ, Μίνως Βολανάκης, Μάνος Χατζιδάκις, Μελίνα Μερκούρη, Τζένη Καρέζη, Φρέντυ Γερμανός, Αλίκη Βουγιουκλάκη, Ιάκωβος Καμπανέλλης. Αλλά και ξένες διασημότητες, όπως οι συγγραφείς Λόρενς Ντάρελ και Χόρχε Λουίς Μπόρχες και οι ηθοποιοί Σοφία Λόρεν και Σαρλότ Ράμπλινγκ.  

Χαρακτήρας: Χλιδή και μεγαλοπρέπεια χαρακτηρίζουν το καφέ που δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από τα διάσημα γαλλικά στέκια, τα οποία και αποτέλεσαν το πρότυπό του – ακόμα και τώρα στη βιτρίνα του αναγράφεται, μόνο στα γαλλικά, Café d’ Athenes. Αυτή ήταν, άλλωστε, και η πρόθεση του πρώτου ιδρυτή του ιστορικού καφέ, Κάρολου Ζωναρά, να χτυπά εδώ η καρδιά της αστικής Αθήνας.

Το Zonar's την περίοδο του ’60, που για πολλούς θεωρείται και η πιο ακμαία του.
Φωτό: Ιωάννης Λάμπρου. Φωτογραφικό Αρχείο Μουσείου Μπενάκη.

Καφέ Βυζάντιον, πλατεία Κολωνακίου  

Η έννοια «διανοούμενος» μάλλον καθαγιάστηκε σε αυτά ακριβώς τα τραπέζια, αφού το Βυζάντιον ήταν συνώνυμο με τους πανεπιστημιακούς και πάσης φύσεως θεωρητικούς της εποχής, ειδικά τις δεκαετίες του ’50 και του ’60. Αργότερα, ειδικά τη δεκαετία του ’70, στα παρηκμασμένα του τραπέζια βρήκαν καταφύγιο οι μπίτνικς. Για χρόνια, επίσης, η γνωστή ενδυματολόγος Ντένη Βαχλιώτη και ο θεατράνθρωπος Χρήστος Βαχλιώτης έδιναν διαλέξεις για το σινεμά ανάμεσα στους καφέδες. Το Βυζάντιον συνδέθηκε, όμως, και με την παρέα των Ελλήνων μοντερνιστών, με τακτικούς θαμώνες τα μέλη του περιοδικού «Πάλι» και την εμβληματική φυσιογνωμία του Νάνου Βαλαωρίτη.  

Θαμώνες: Εκτός από τον Ελύτη και τον Γκάτσο, όλη η ελληνική πρωτοπορία: Δημήτρης Πουλικάκος, Πάνος Κουτρουμπούσης, Τάσος Φαληρέας, Σπύρος Μεϊμάρης, Μαρία Μήτσορα.  

Χαρακτήρας: Εξωστρέφεια, τραπεζάκια έξω, σεμνή πολυτέλεια, ήταν μερικά από τα στοιχεία που τιμούσαν τον αυτοκρατορικό τίτλο του Βυζάντιον, με τα χαρακτηριστικά λευκά τραπεζομάντιλα και τα γκαρσόνια με την απαραίτητη στολή. Έκλεισε τη δεκαετία του ’70, έχοντας ωστόσο μεταλλάξει για πάντα την εικόνα της πλατείας, που έκτοτε συνενώνει αρμονικά τους ντόπιους αστούς με τους εναλλακτικούς ρέκτες της διανόησης.    

Brazilian, Bουκουρεστίου 

Επικό και μυθιστορηματικό, όπως οι θαμώνες του. Χρησίμευε ως πέρασμα και ως σημείο αναφοράς για τα πνευματικά τέκνα που δεν ένιωθαν τόσο άνετα με τη μεγαλοπρέπεια του Zonar’s, αλλά αναζητούσαν διακαώς τις συζητήσεις ανάμεσα στους Ελύτη, Μόραλη ή Ταχτσή, που σύχναζαν εκεί. Η περίφημη «Συμφωνία του Μπραζίλιαν» που έγραψε το ’54 ο Κώστας Ταχτσής εξακολουθεί να δεσπόζει σε μια γωνιά. Μόνο εδώ καταδεχόταν να πίνει τον καφέ του ο Σαχτούρης, όταν αναγκαζόταν να εγκαταλείψει για λίγο τα αγαπημένα του στέκια της Κυψέλης.
 
Θαμώνες: Νίκος Γκάτσος, Οδυσσέας Ελύτης, Μίλτος Σαχτούρης...

Χαρακτήρας: Ιταλική αβρότητα με νότες πολυτέλειας, σε έναν πεζόδρομο που έσφυζε από ζωή. Το Brazilian, αν και μικρό, δεν φοβόταν να διατρανώσει τον ελιτισμό του, δίνοντας προτεραιότητα στις διάσημες λογοτεχνικές πένες που έπιαναν θέση στον ασφυκτικό του χώρο και στα υπαίθρια τραπεζάκια του από νωρίς. Η πρώτη ρήξη των σουρεαλιστών επήλθε εδώ, ο Χένρι Μίλερ συναντούσε στον μικρό του χώρο τον Κατσίμπαλη – στου οποίου το κεφάλι είχε αδειάσει εδώ ένα ολόκληρο φλιτζάνι καφέ «για το κακό που έκανε στη λογοτεχνία». Από το Brazilian ο Γιώργος Σεφέρης θεωρούσε ότι μπορεί κανείς να έχει, πραγματικά, θέαση στην ιστορία των Αθηνών. Με τα χρόνια, οι ποιητές έδωσαν τη θέση τους στους διάσημους ζωγράφους, ενώ σήμερα το Brazilian έχει μεταφερθεί στη Βαλαωρίτου και στη θέση του παλιού λειτουργεί το Clemente.    


Μπάγκειον, πλατεία Ομονοίας  

Οι καταραμένοι ποιητές και οι εναλλακτικοί καλλιτέχνες της πλατείας Ομoνοίας συνευρίσκονταν, τις πρώτες δεκαετίες του περασμένου αιώνα, στο υπόγειο του φημισμένου ξενοδοχείου Μπάγκειον, στη γωνία της οδού Αθηνάς. Από τα πρώτα μέρη που τόλμησαν να σερβίρουν αψέντι και να ακούσουν τη στεντόρεια φωνή του Θωμά Γκόρπα, ενός θαμώνα που πολλοί, τη δεκαετία του ’20, παρομοίαζαν με τον Ρεμπό, να αντηχεί στο αχανές του υπόγειο. Στην πραγματικότητα, το Μπάγκειον λειτουργούσε ως καφενείο, αλλά τις πρώτες βραδινές ώρες μεταλλασσόταν σε αμαρτωλό καταφύγιο για τους ανένταχτους και τους απανταχού αποσυνάγωγους. Οι θαμώνες του τολμούσαν να ομολογήσουν ότι λάτρευαν την κλασική λογοτεχνία και τις ουσίες, ενώ διάβαζαν απαρεγκλίτως για όλη σχεδόν τη δεκαετία του ’20 το πρώτο free press στην ιστορία της Αθήνας, το «Φραγγέλιο», το οποίο εξέδιδε ο περιώνυμος Γκόρπας. Στα τραπέζια του έγραφε ο καταραμένος ποιητής Μίνως Ζώτος παθιασμένα ποιήματα στη λατρεμένη του Μαρία Πολυδούρη - οι φήμες, μάλιστα, λένε πως αυτοκτόνησε για χάρη της λίγες ώρες αφότου άφησε ένα ποίημα στο περβάζι του Μπάγκειου.  

Θαμώνες: Ο Τέλλος Άγρας κατέβαινε συχνά τα σκαλιά του Μπάγκειου, όπως το ίδιο έκαναν οι Τερζάκης, Βάρναλης, Μυρτιώτισσα, Μήτσος Παπανικολάου, Νίκος Σαράβας –ο πρώτος, για πολλούς, σουρεαλιστής ζωγράφος– ακόμα, όμως, και ο Ρίτσος, που σύχναζε εδώ σε νεαρή ηλικία.  

Χαρακτήρας: Το καφέ στεγαζόταν σε ιστορικό κτίριο του Τσίλερ, που υπέστη πολλές καταστροφές και σήμερα θεωρείται διατηρητέο. Ψηλά ταβάνια, περίτεχνος διάκοσμος, τεράστια παράθυρα απ’ όπου έμπαινε το περιώνυμο αττικό φως. Ακόμα και στο υπόγειό του μπορούσε κανείς να απολαύσει την ατμόσφαιρα ενός κτιρίου που απέπνεε Αθήνα, ενώ οι λουκουμάδες που ψήνονταν τακτικά είχαν ποτίσει με τη γλυκάδα τους τους τοίχους.    

Φλόκας, Φωκίωνος Νέγρη  

Οι τοίχοι του Φλόκα είναι ακόμα ποτισμένοι από ιδέες, πνευματικές αντιπαραθέσεις και μουσικές που παίζονταν στο ομώνυμο πατάρι. Η Φωκίωνος Νέγρη ήταν το αντιπροσωπευτικό δείγμα της «αμαρτωλής» διανόησης που πάσχιζε να αποκηρύξει τον καθωσπρεπισμό, αλλά δεν απαρνιόταν την αστική καταγωγή της. Εδώ έγραφε τα ημερολόγιά του ο Ζαν Ζενέ και κρατούσε σημειώσεις ο Τάσος Λιγνάδης. Αρκεί να ξεφυλλίσει κανείς μερικές σελίδες από το Παλίμψηστο, την αυτοβιογραφία του Γκορ Βιντάλ, για να δει τον Φλόκα να στολίζει τις περισσότερες από τις αναφορές του. Στο πατάρι του μαζεύονταν οι «ροκάδες» και οι μουσικοί της εποχής, εδώ συναντιόταν καθημερινά ο Βαγγέλης Παπαθανασίου με τους φίλους του, ενώ τις σκάλες του ανεβοκατέβαιναν τα μέλη των Φόρμιξ.  

Θαμώνες: Το διάσημο προφιτερόλ του γεύτηκαν από τον Ανδρέα Μπάρκουλη και την Αλίκη Βουγιουκλάκη μέχρι τον Κώστα Καζάκο και την Τζένη Καρέζη. Ο Εγγονόπουλος περνούσε από εδώ καθημερινά και ο Νίκος Τσιφόρος καθόταν στα τραπεζάκια του, σημειώνοντας όσα έβλεπε. Στα πρώτα χρόνια της καθόδου του στην Αθήνα την περαντζάδα από τα έξω τραπεζάκια χαίρονταν ο Γιώργος Χειμωνάς με τη Λούλα Αναγνωστάκη.  

Χαρακτήρας: Από την είσοδο του πιο ονομαστού και δοξασμένου πεζόδρομου της Αθήνας, ο Φλόκας –υπάρχει ακόμα ως Φλοκαφέ– έδινε το στίγμα της μοντέρνας πολυτέλειας και της ποιητικής μοναξιάς. Ως καφέ υπήρξε συνώνυμο με το μοντέρνο lifestyle της δεκαετίας του ’60. Αν τα υπόλοιπα καφέ της Αθήνας φιλοξενούσαν κατεξοχήν φιλήσυχους θαμώνες, ο Φλόκας δεν μπορούσε παρά να αποτελέσει το μεταίχμιο ανάμεσα στους αλανιάρηδες των πρώτων απογευματινών ωρών και στους νυχτόβιους που συναπάρτιζαν τις φυλές της Φωκίωνος. Λένε πως το «Κορίτσια, ο Μπάρκουλης» ξεπήδησε από εδώ.

Πηγή: www.lifo.gr

2015-06-05

ΚΑΛΕΣΜΑ ΠΡΟΣ ΟΛΕΣ ΚΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ

ΝΕΑ - ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τετάρτη, 17 Ιουνίου 2015, 11 το πρωί
Συγκέντρωση των "ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ"
Αίθουσα Συνελεύσεων Σ.Σ.Τ.Ε. 
(Λέκκα 23-25, β όροφος.)
ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ!
  • Συζητάμε τα θέματα μας ελεύθερα και δημοκρατικά.
  • Αποφασίζουμε τα επόμενά μας βήματα.
  • Οργανώνουμε, όλοι μαζί, τη δράση μας.
Στη συνάντηση αυτή θα συμμετέχουν και οι αντιπρόσωποί μας από την περιφέρεια και πιστεύουμε πως είναι μια καλή ευκαιρία να ακουσθούν όλες οι σκέψεις και αναζητήσεις μας σε μια τόσο δύσκολη και σύνθετη περίοδο.

2015-05-19

Χρόνια Πολλά σε Ελένες & Κώστες..!

Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όλες και όλους τους συναδέλφους Κώστες, Ελένες, Λένες...
Χρόνια σας Πολλά κι Ευτυχισμένα!

παράξενο πώς χαμηλώνουν όλα τριγύρω κάθε τόσο...

― Πια δεν ακούω τσιμουδιά
βούλιαξε κι ο στερνός μου φίλος
παράξενο πώς χαμηλώνουν
όλα τριγύρω κάθε τόσο
εδώ διαβαίνουν και θερίζουν
χιλιάδες άρματα δρεπανηφόρα...

http://yannisstavrou.blogspot.com
Γιάννης Σταύρου, Καληνύχτα, λάδι σε καμβά

Γιώργος Σεφέρης
Ο γυρισμός του ξενιτεμένου

― Γυρεύω τον παλιό μου κήπο·
τα δέντρα μού έρχουνται ώς τη μέση
κι οι λόφοι μοιάζουν με πεζούλια
κι όμως σαν ήμουνα παιδί
έπαιζα πάνω στο χορτάρι
κάτω από τους μεγάλους ίσκιους
κι έτρεχα πάνω σε πλαγιές
ώρα πολλή λαχανιασμένος.

― Παλιέ μου φίλε ξεκουράσου
σιγά-σιγά θα συνηθίσεις·
θ' ανηφορίσουμε μαζί
στα γνώριμά σου μονοπάτια
θα ξαποστάσουμε μαζί
κάτω απ' το θόλο των πλατάνων
σιγά-σιγά θα 'ρθούν κοντά σου
το περιβόλι κι οι πλαγιές σου.

― Γυρεύω το παλιό μου σπίτι
με τ' αψηλά τα παραθύρια
σκοτεινιασμένα απ' τον κισσό
γυρεύω την αρχαία κολόνα
που κοίταζε ο θαλασσινός.
Πώς θες να μπώ σ' αυτή τη στάνη;
οι στέγες μού έρχουνται ώς τους ώμους
κι όσο μακριά και να κοιτάξω
βλέπω γονατιστούς ανθρώπους
λες κάνουνε την προσευχή τους.

― Παλιέ μου φίλε δε μ' ακούς;
σιγά-σιγά θα συνηθίσεις
το σπίτι σου είναι αυτό που βλέπεις
κι αυτή την πόρτα θα χτυπήσουν
σε λίγο οι φίλοι κι οι δικοί σου
γλυκά να σε καλωσορίσουν.

― Γιατί είναι απόμακρη η φωνή σου;
σήκωσε λίγο το κεφάλι
να καταλάβω τί μου λες
όσο μιλάς τ' ανάστημά σου
ολοένα πάει και λιγοστεύει
λες και βυθίζεσαι στο χώμα.

― Παλιέ μου φίλε συλλογίσου
σιγά-σιγά θα συνηθίσεις
η νοσταλγία σού έχει πλάσει
μια χώρα ανύπαρχτη με νόμους
έξω απ' τη γης κι απ' τους ανθρώπους.

― Πια δεν ακούω τσιμουδιά
βούλιαξε κι ο στερνός μου φίλος
παράξενο πώς χαμηλώνουν
όλα τριγύρω κάθε τόσο
εδώ διαβαίνουν και θερίζουν
χιλιάδες άρματα δρεπανηφόρα.


ΠΗΓΗ 
http://yannisstavrou.blogspot.com

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νo 5

"ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ" ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΤΡΑΠΕΖΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Ιστολόγιο  http://endrasi-ste.blogspot.com
Email endrasi.ste@gmail.com

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νo 5
Αθήνα 19.5.2015

ΟΙ 420 ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ, ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΤΟ ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”, ΜΑΣ ΕΔΩΣΑΝ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΕΔΡΑ

Συνάδελφοι,

Με κατάπληξη διαβάσαμε την ανακοίνωση των συναδέλφων της ΕΣΑΚ-Σ που αναρτήθηκε στο Ιστολόγιο του Σ.Σ.Τ.Ε., σχετικά με τις πρόσφατες εκλογές και την αδυναμία της συγκεκριμένης παράταξης να διατηρήσει, αν όχι να αυξήσει, τις δυνάμεις της, γεγονός που την οδήγησε σε απώλεια της έδρας που κατείχε στο Διοικητικό Συμβούλιο, όπως εξ άλλου συνέβη και στις εκλογές του Ταμείου Υγείας που διεξήχθησαν λίγο μετά από αυτές του Σ.Σ.Τ.Ε..

Αντί λοιπόν, οι συνάδελφοι της ΕΣΑΚ-Σ, να προχωρήσουν πρωτίστως σε μια νηφάλια πολιτική και συνδικαλιστική ανάλυση των λόγων που τους οδήγησαν σε συρρίκνωση των δυνάμεών τους, προσέφυγαν εκ νέου στην προσφιλή τακτική της συσκότισης των πραγματικών δεδομένων μέσω σεναρίων συνωμοσίας πως δήθεν κάποιοι τους έκλεψαν την έδρα, που νομίμως και δικαίως έχασαν με βάση το σύστημα με το οποίο προκηρύχτηκαν και πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές.
Υπενθυμίζουμε, στους συναδέλφους της ΕΣΑΚ-Σ, πως είναι αυτοί που προκάλεσαν πρωτόδικη δικαστική απόφαση (Αριθ. 5132/2008), θετική υπέρ της απλής αναλογικής του Ν.1264/82, με την προσφυγή τους στα δικαστήρια το 2007 όταν και τότε δεν είχαν βγάλει έδρα. Από τότε και μετά αποδέχονταν την απόφαση αυτή στην πράξη, συμμετέχοντας στις εκλογές που προκήρυσσε η πλειοψηφία στηριζόμενη πλέον σε αυτή τη δικαστική απόφαση. Επειδή λοιπόν στις εκλογές που ακολούθησαν, μετά την απόφαση, η ΕΣΑΚ-Σ έβγαζε έδρα στο Δ.Σ. του Σ.Σ.Τ.Ε., ξέχασενα δικάσει σε όλους τους βαθμούς την αγωγή της και εγκαταλείποντάς την έδωσε σοβαρό επιχείρημα στην πλειοψηφία, η οποία δεν έκρυψε ποτέ πως ήταν και είναι υπέρ της απλής αναλογικής του Ν.1264/82.

Μάλιστα, στο τελευταίο Διοικητικό Συμβούλιο, πριν τις εκλογές της 19.3.2015, στην πρόταση που υπέβαλλαν οι κινήσεις Αναγεννητική Πρωτοβουλία, “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” και ΕΣΑΚ-Σ, για εφαρμογή του συστήματος της απλής αναλογικής, η πλειοψηφία απάντησε πως το θέμα αυτό έχει, εκτός των άλλων, λυθεί και δικαστικά με την απόφαση που είχε προκαλέσει η ίδια η     ΕΣΑΚ-Σ και προκήρυξε και πάλι τις εκλογές, όπως έκανε πάντα τα τελευταία χρόνια, με το εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής του Ν1264/82.  
Γιατί λοιπόν η ΕΣΑΚ-Σ, η οποία ούτε καν στην τακτική Γενική Συνέλευση, που προηγήθηκε των εκλογών, δεν έθεσε θέμα εκλογικού συστήματος, έρχεται εκ των υστέρων και διαμαρτύρεται γιατί της αφαιρέθηκε η έδρα που δεν εδικαιούτο  με βάση  το σύστημα που προκηρύχθηκαν και πραγματοποιήθηκαν νόμιμα οι εκλογές; Είναι δυνατόν μετά το άνοιγμα της κάλπης, την καταμέτρηση των ψήφων και την εξαγωγή του αποτελέσματος, σύμφωνα με το εκλογικό σύστημα με το οποίο προκηρύχτηκαν οι εκλογές, να ομιλεί στην ανακοίνωσή της ¨για ανεπίσημες δημόσιες διαβεβαιώσεις¨ που της παρείχαν οι εκπρόσωποι της πλειοψηφίας στην εφορευτική επιτροπή, για αλλοίωση του αποτελέσματος εκ των υστέρων;;;
Αλήθεια είναι δημοκρατική πρακτική να βγαίνει το αποτέλεσμα και μετά να συμμαχούμε με την πλειοψηφία, απαιτώντας από αυτήνα μη δοθεί η έδρα στους “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”,  όπως την εδικαιούντο, σύμφωνα με το εκλογικό σύστημα με το οποίο πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές, αλλά εφαρμόζοντας ένα άλλο σύστημα το οποίο ήδη η πλειοψηφία είχε εκ νέου απορρίψει πριν την αποσφράγιση των φακέλων όταν προς τούτο είχε υποβάλλει σχετικό αίτημα ο εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ-Σ;;;

Προς τι λοιπόν η επίθεση στους “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” και το συνάδελφο Θεοχάρη Παπαμάργαρη που με παρρησία μπροστά στα όσα ¨ανεπισήμως αλλά δημοσίως¨ διαδραματίζονταν, απηύθυνε υπό το βάρος της ευθύνης που σηματοδοτεί η πολύχρονη συμμετοχή του στα κοινά, έκκληση στην εφορευτική επιτροπή για τήρηση της νομιμότητας; Την επιστολή  (πατήστε κλικ στην υπογράμμιση, για να τη διαβάσετε) μπορεί κάλλιστα να βρει ο κάθε συνταξιούχος στο Ιστολόγιο της Κίνησής μας, αλλά και στην επίσημη ιστοσελίδα του Σ.Σ.Τ.Ε. στην ένδειξη: Νέα Κινήσεων - ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ - Επιστολή 4.4.2015 (κλικ στην υπογράμμιση).

Συνάδελφοι,

Από μια ιστορική συνδικαλιστική κίνηση θα περιμέναμε μια ολοκληρωμένη απάντηση και έναν ουσιαστικό διάλογο για την κατάσταση του συνδικαλιστικού κινήματος στο χώρο μας αλλά και γενικότερα.
Η κίνησή μας ποτέ δεν είχε, δεν έχει και δεν θα έχει στόχο, ανεξάρτητα από διαφωνίες ή διαφορετικές τοποθετήσεις, τους συναδέλφους συνταξιούχους της ΕΣΑΚ-Σ. Αντιθέτως θεωρούμε πως υπάρχουν πολλά θέματα στα οποία θα μπορούσαμε από κοινού, οι δυο κινήσεις, να πορευτούμε στο συνδικαλιστικό κίνημα του χώρου μας. Υπενθυμίζουμε πως σε συνάντηση μαζί τους, από τον Ιούνιο του 2014, η πρόταση του εκπροσώπου μας συναδ. Θ. Παπαμάργαρη, για διερεύνηση ενός κοινού τόπου θεμάτων, συμφωνίας και κοινής δράσης, συμπεριλαμβανομένης σε αυτά και της απλής αναλογικής, παραμένει αναπάντητη.
Αντί να διερευνηθούν οι λόγοι  της εκλογικής διαρροής και μάλιστα σε όφελος εκείνων των δυνάμεων που τάσσονται υπέρ της ανάθεσης του Προγράμματος Μετεργασιακών Παροχών σε ασφαλιστική εταιρεία, γίνεται προσπάθεια συσκότισης και μετάθεσης των ευθυνών σε τρίτους και ειδικότερα στην κίνηση των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”. Δυστυχώς είμαστε υποχρεωμένοι να σημειώσουμε πως μέχρι και σήμερα, η μόνη δύναμη, που δεν ξεκαθαρίζει με ευκρίνεια τη θέση της απέναντι στην πρόταση της πλειοψηφίας, για ανάθεση του Προγράμματος σε ασφαλιστική εταιρεία εκτός Τράπεζας, είναι η ΕΣΑΚ-Σ. 
Γι αυτό και στην ανακοίνωση με την οποία διαμαρτύρονται για την απώλεια της έδρας τους και μας προτείνουν διάφορα διεκδικητικά αιτήματα, δεν κάνουν καμιά νύξη ή αναφορά για το Πρόγραμμα… Πώς να εκλάβουμε μια τέτοια έλλειψη; Παράλειψη ή κλείσιμο του ματιού προς την πλειοψηφία, την οποία κατά τα άλλα καταγγέλλουν;;;

Συνάδελφοι,

Οι “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”, παρά την ύπαρξη εκπροσώπου μας στο Δ.Σ. του Σ.Σ.Τ.Ε., την περίοδο Νοεμβρίου 2013 - Μαρτίου 2015 υποστήκαμε τα πάνδεινα του αυταρχισμού και της αντιδημοκρατικής πρακτικής της τότε πλειοψηφίας, με πλήρη αποκλεισμό μας από κάθε επικοινωνία με τους συναδέλφους μας.  Δυστυχώς, οι εκπρόσωποι της ΕΣΑΚ-Σ, όλο αυτό το χρονικό διάστημα, όχι μόνο δεν καυτηρίασαν τον αποκλεισμό μας, αλλά είτε σιώπησαν-βολεύτηκαν, είτε υποστήριξαν έμμεσα στις ανακοινώσεις τους την πρακτική της πλειοψηφίας.
Εμείς φυσικά ως κίνηση δεν συμφωνούμε με την πρακτική αυτή της πλειοψηφίας. Και τότε και σήμερα είμαστε υπέρ της ενίσχυσης της επικοινωνίας των κινήσεων με τους συναδέλφους συνταξιούχους. Είμαστε υπέρ του δικαιώματος στην επικοινωνία κάθε συλλογικότητας που εκπροσωπεί ή ακόμα και που θέλει να εκπροσωπήσει τους συναδέλφους. Μάλιστα σύμφωνα με τα παραπάνω ψηφίσαμε στο Δ.Σ. του Σ.Σ.Τ.Ε. υπέρ της ισότιμης αντιμετώπισης και της ΕΣΑΚ-Σ.  Οι αποκλεισμοί ως μέσο διοικητικής επιβολής και ιδεολογικής τρομοκρατίας, δεν συμβαδίζουν με τις αρχές και τις αξίες μας.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ
Αναγνωστοπούλου Δήμητρα, Βαξεβανάκη Έλλη, Βαξεβανάκη Ιουλία, Γκότσης Δημήτρης, Γρατσίας Ηλίας, Δεληπέτρος Δημήτρης, Ευσταθίου Κώστας, Καραδήμα Ζωή, Καραφωτιά Φωφώ, Κουλούρης Γιώργος, Κουρκουτσάκη Τίνα, Κωνστανταράκη Εύα, Λεμπέσης Παναγιώτης, Μαγκλάρας Κώστας, Μανώλης Παύλος, Μελισσείδου Ελένη, Μοσχονησίου Βάσω, Μουτσάκη Μάρθα, Μπαλαούρας Γεράσιμος Μπουλαλά Αγγελική, Νικολόπουλος Σωτήρης, Νικολοπούλου Βίκυ, Παπαμάργαρης Χάρης, Πατσιλίβα Μαργαρίτα, Ραγιάς Νικόλαος, Ρούσσος Γιώργος, Χατούπη Μαρία, Χάρακα Παναγιώτα, Χρηστίδης Απόστολος.