2017-11-03

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 14

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 14

        Αθήνα,  3 Νοεμβρίου 2017

Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ

Συνάδελφοι,
Όσοι εξακολουθούν να αλληθωρίζουν προς τις Ιδιωτικές Ασφαλιστικές Εταιρείες και επιμένουν σε λογικές που εξυπηρετούν τέτοιες επιδιώξεις, εμποδίζουν την αποκατάσταση της νομιμότητας ως προς την αντιμετώπιση του προσωπικού της ΤτΕ (συνταξιούχους). Προβάλλοντας ως άλλοθι κάποια ακαθόριστη κυβερνητική παρέμβαση και φοβίζοντας το προσωπικό με δήθεν επαπειλούμενη νομοθετική επιβολή ¨πλαφόν¨ στις αποδοχές του, θεωρούν πως θα αποτρέψουν την αποκατάσταση της νομιμότητας σύμφωνα και με τη Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου της ΤτΕ. Αλήθεια, αυτοί που διακινούν τέτοια σενάρια, καταλαβαίνουν πόσο εκθέτουν τα δικαιώματα του προσωπικού της ΤτΕ;; Αν συμφωνούν πως η όποια κυβέρνηση μπορεί να παρεμβαίνει και να διαμορφώνει η ίδια και όχι η ΤτΕ, τις αποδοχές και το εργασιακό καθεστώς του προσωπικού της, τότε αναρωτιόμαστε: Με ποια λογική η παρέμβαση αυτή είναι ¨ανεκτή¨ και ¨δικαιολογημένη¨, όταν αφορά τις αποδοχές ενός τμήματος του προσωπικού της, δηλαδή των συνταξιούχων της και όχι του συνόλου, όταν οι αποδοχές του συνόλου του προσωπικού (εν ενεργεία και συνταξιούχων), αποτελούν κοινή Καταστατική υποχρέωση της ΤτΕ;;Θεωρούν πως αυτοί που για λόγους επικοινωνιακής τακτικής διακινούν τέτοια σενάρια, σε αυτή την υποθετική περίπτωση θα μείνουν εκτός πεδίου βολής;; Ας μην ξεχνούν, πως και αν ακόμα στο παρελθόν υπήρχε ο λόγος του ¨ειδικού ταμείου¨ που προέβαλλαν για να μας συμπεριλαμβάνουν σε ασφαλιστικές ρυθμίσεις, από 1.1.2011 αυτός εξέλιπε τελείως. Εκτός και αν αυτοί που πανηγύριζαν για το Νόμο ένταξης των ταμείων στην Τράπεζα το 2010, σήμερα για λόγους κομματικούς-παραταξιακούς, ξέχασαν αυτό το γεγονός και επιμένουν στην ανέξοδη αντικυβερνητική τους υστερία, όπως έκαναν και μετά την έκδοση του ν. 4387/2016. 

Η σημερινή κυβέρνηση με τους νόμους 4336/2015 και 4387/2016, σεβάστηκε πλήρως την αυτονομία της ΤτΕ και την υποχρέωσή της ως Τράπεζας του Ευρωσυστήματος, να διαχειρισθεί τα θέματα αυτά στο εσωτερικό της. Επανασύνδεσε, στην ουσία, την ΤτΕ με τις επιταγές του ν. 3863/2010 και με σαφήνεια έθεσε εκ ποδών τις παρεμβάσεις του                 ν. 4093/2012. Ο δρόμος επομένως της κατάργησης των μνημονιακών κρατήσεων και της Ε.Α.Σ., είναι μονόδρομος και πρέπει η υλοποίηση της Γνωμοδότησης του Ν.Σ., να είναι το πρώτο άμεσο βήμα, μαζί με τη συγκρότηση επιτροπής που, εντός τακτής προθεσμίας, σύμφωνα με το Καταστατικό και τη γενικότερη νομοθεσία, θα καταλήξει σε θεσμικά κατοχυρωμένη πρόταση καταβολής συντάξεων, και όχι ¨έναντι¨, που θα τεθεί σε διαβούλευση.
Προς την κατεύθυνση αυτή επισημαίνουμε τα παρακάτω:
1.      Η ΤτΕ, σε εκτέλεση της διάταξης του άρθρου 64 του ν. 3863/2010, από 1.1.2011 αναλαμβάνει και ενεργεί την κοινωνική ασφάλιση του προσωπικού της, σύμφωνα με τις διατάξεις των Καταστατικών των καταργηθέντων Ταμείων, οι οποίες, κατά ρητή επιταγή της ίδιας ως άνω διάταξης, καθίστανται καταστατικές διατάξεις της Τράπεζας της Ελλάδος. Με τη νομοθετική αυτή ρύθμιση, η ΤτΕ εναρμονίσθηκε και τυπικά με την Καταστατική της ευθύνη να παρέχει μισθό και σύνταξη στο προσωπικό της (άρθρα 38 και 71 του Καταστατικού της).
2.      Μετά την καθιέρωση, με τον ν. 997/1979, της υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης και για επικουρική σύνταξη, η τάση που επικράτησε για το ποσοστό της υποχρεωτικά χορηγούμενης επικουρικής για όλους τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης (Ν.Π.Δ.Δ.) ανερχόταν στο 20 % (ν. 2084/92). Οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις παρείχαν το δικαίωμα, στο τ. Μετοχικό Ταμείο, της συνέχισης της εφαρμογής των ΣΣΕ 1948 και 1951, όσον αφορά στη διαμόρφωση και καταβολή του ενιαίου μερίσματος 36 %των συνταξίμων αποδοχών, δεδομένου ότι αυτό αποτελούσε προϊόν ΣΣΕ που υπερκάλυπτε την προβλεπόμενη εκ του ν. 997/1979 επικουρική σύνταξη.
3.      Στη συνέχεια, έλαβε χώρα ο διαχωρισμός του προβλεπόμενου από τις ΣΣΕ ενιαίου Μερίσματος 36 % των συνταξίμων αποδοχών σε α)20%, που κάλυπτε χωρίς να ταυτίζεται μαζί της, την προβλεπόμενη επικουρική σε όλους τους ασφαλισμένους          (ν. 2084/92) και β) 16 % που καταβαλλόταν στους μέχρι 31.12.1992 πρωτοασφαλισθέντες συνταξιούχους και εν ενεργεία υπαλλήλους ως παροχή αμιγώς συμβατικού χαρακτήρα.
4.      Το Δημόσιο καλείται να καλύψει τις συντάξεις των συνταξιούχων της ΤτΕ μόνο σε περίπτωση διάλυσής της και όχι σε περίπτωση ελλείμματος του προϋπολογισμού της, όπως αντιθέτως υποχρεούται να κάνει σε περίπτωση ελλείμματος όλων των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης.
5.      Mετά τον ν. 4387/2016, οι ασφαλισμένοι και οι συνταξιούχοι της ΤτΕ, και η ίδια ως ασφαλιστικός φορέας του προσωπικού της, δεν υπήχθησαν στον νέο ενιαίο φορέα κοινωνικής ασφάλισης, τον ΕΦΚΑ,οπότε καθίσταται προφανές ότι το ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό σύστημα της ΤτΕ, το οποίο ρητώς ουδόλως χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, διαχωρίζεται πλήρως από το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης (μέρος του ευρύτερου συστήματος κοινωνικής ασφάλειας) που εισήχθη με τον                ν. 4387/2016.
6.      Όπως έχει πλέον αδιαμφισβήτητα κριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΟλΣτΕ 2287 και 2288/2015), οι περικοπές και μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων, μεταξύ άλλων και των συνταξιούχων της Τράπεζας της Ελλάδος, που επήλθαν δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 2 του ν. 4051/2012 και του άρθρου πρώτου παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.5 περ. 1 και υποπαρ. ΙΑ.6 περ. 3 του ν. 4093/2012 είναι  αντισυνταγματικές και αντίκεινται στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ.
7.      Οι διατάξεις με τις οποίες επιβάλλεται Εισφορά Αλληλεγγύης στις Συντάξεις (κύριες και επικουρικές) που χορηγεί η Τράπεζα της Ελλάδος, συστηματικώς ερμηνευόμενες υπό το φως μεταγενεστέρων νομοθετημάτων, πρέπει να γίνει δεκτό ότι τουλάχιστον από την έκδοση του ν. 4387/2016 δεν καταλαμβάνουν την Τράπεζα της Ελλάδος(η οποία ως προελέχθη, είναι εκτός του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης).
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ

Αναγνωστοπούλου Δήμητρα, Βαξεβανάκη Έλλη, Βαξεβανάκη Ιουλία, Γκότσης Δημήτρης, Γρατσίας Ηλίας, Δασκαλάκης Νίκος, Δεληπέτρος Δημήτρης, Ευσταθίου Κώστας, Καραγιάννης Νίκος, Καραδήμα Ζωή, Καραφωτιά Φωφώ, Κουλούρης Γιώργος, Κουρκουτσάκη Τίνα, Κωνστανταράκη Εύα, Λεμπέσης Παναγιώτης, Μαλαπάσχας Παναγιώτης, Μανώλης Παύλος, Μασσαλάς Δημήτρης, Μελισσείδου Ελένη, Μοσχονησίου Βάσω, Μουτσάκη Μάρθα, Μπελίτσος Γρηγόρης, Μπουλαλά Αγγελική, Νικολόπουλος Σωτήρης, Νικολοπούλου Βίκυ, Παπαγεωργάκης Μάρκος, Παπαμάργαρης Χάρης, Ραγιάς Νικόλαος, Ρούσσος Γιώργος, Στρίμπερης Θόδωρος, Φιωτάκη Έβη, Φλεμετάκης Γιώργος, Χατούπη Μαρία, Χάρακα Παναγιώτα, Χρηστίδης Απόστολος. 

2017-10-30

Εξώδικος Επιστολή Διαμαρτυρίας

Αμέσως μόλις έγινε γνωστό  το πάγωμα της εφαρμογής της Γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου της ΤτΕ,  με τις ταυτόσημες ανακοινώσεις των Σ.Σ.Τ.Ε. και Σ.Υ.Τ.Ε. την Τρίτη 24/10/2017, παρά τις δυσκολίες των επόμενων ημερών(Γιορτή Αγίου Δημητρίου και  Εθνική Γιορτή),   εβδομήντα συνάδελφοι κατέθεσαν με δικαστικό επιμελητή το παρακάτω εξώδικο, στα μέλη της Διοίκησης και του Γενικού Συμβουλίου που συνεδρίαζε της 30.10.2017 . Αυτό αποτελεί και μια απάντηση στους συκοφάντες περί δήθεν εμπλοκής στο πάγωμα της απόφασης του συναδέλφου Ευσταθίου Κώστα, που είναι ένας εκ των εβδομήντα συναδέλφων που το υπογράφουν και συνέβαλε αποφασιστικά στην αποστολή του!!! 

Εξώδικος Επιστολή Διαμαρτυρίας.
ΠΡΟΣ
  1. την εδρεύουσα στην Αθήνα (Ε. Βενιζέλου 21) ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.», όπως εκπροσωπείται νόμιμα
  2. τον νόμιμο εκπρόσωπο της εδρεύουσας στην Αθήνα (Ε. Βενιζέλου 21) ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.», Διοικητή αυτής κ. Γιάννη Στουρνάρα
  3. τους Υποδιοικητές της εδρεύουσας στην Αθήνα (Ε. Βενιζέλου 21) ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.», κ. κ. Ιωάννη Μουρμούρα και Θεόδωρο Μητράκο
  4. το Γενικό Συμβούλιο της εδρεύουσας στην Αθήνα (Ε. Βενιζέλου 21) ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.»
***
Αξιότιμοι κύριοι,
Όπως σας είναι γνωστό,  κατ’ επανάληψη έχουμε  διαμαρτυρηθεί ενώπιον υμών σχετικά με τις παράνομες κρατήσεις που γίνονται κατά τα τελευταία έτη επί των μηνιαίων συντάξεων των συνταξιούχων υπαλλήλων της ΤτΕ, δυνάμει των πρόσφατων «μνημονιακών» νόμων.  Έχει δε τεθεί με τον πλέον σαφή τρόπο εις γνώση σας, το ότι οι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι της ΤτΕ , ως προς την κοινωνική ασφάλιση αυτών, δεν δύναται να αντιμετωπιστούν όπως αντιμετωπίζονται οι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι του ιδιωτικού τομέα. Αυτή είναι εξάλλου η επιλογή του νομοθέτη και τούτο άλλωστε υποδεικνύει η κοινοτική, πλέον, πολιτική της ανεξαρτησίας και αυτονομίας των κεντρικών Τραπεζών των χωρών της Νομισματικής Ένωσης.
 
Είναι κατάδηλο δε, ότι οι ως άνω κρατήσεις που εγένοντο στους συνταξιούχους των άλλων ασφαλιστικών ταμείων δυνάμει των «μνημονιακών» νόμων, παρέμεναν σε αυτά και μείωναν το ύψος των ελλειμμάτων της Κοινωνικής Ασφάλισης, τα οποία καλείτο στο τέλος κάθε χρήσης να καλύψει ο Κρατικός Προϋπολογισμός. Εν προκειμένω, στην ΤτΕ, καμιά παρέμβαση του Κράτους δεν είναι επιτρεπτή στην εσωτερική της λειτουργία ή η ενίσχυσή του υπ’ αυτής,  δια άλλων τρόπων, πέραν αυτών που Καταστατικά προβλέπονται, από της ιδρύσεως αυτής, κατά τη διανομή των κερδών. Όλα τα υπόλοιπα συνιστούν ωμή παραβίαση αυτής της νομιμότητας, πρόσθετα ενισχυμένης, στο πλαίσιο της λειτουργίας της ως Τράπεζας του Ευρωσυστήματος. Είναι λοιπόν φανερό ως εκ τούτου, πως οι κρατήσεις που εγένοντο επί των συντάξεων των συνταξιούχων της ΤτΕ και παρέμεναν εντός της Τραπέζης, δεν μπορούν νομίμως να ενσωματωθούν στη διαδικασία δημιουργίας και διανομής των κερδών που είναι εκ του Καταστατικού ορισμένη και ως εκ τούτου δεν μπορούσαν να προσφερθούν στο Ελληνικό Δημόσιο, ούτε να ενισχύσουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Για αυτό εξ άλλου και οι μισθοί των υπαλλήλων της καθορίζονται υπό της ιδίας, χωρίς έξωθεν παρεμβάσεις, και το Καταστατικό αυτής, στο άρθρο 38, προβλέπει την καταβολή των μισθών και των συντάξεων υπό αυτής, σύμφωνα με τους υπό του Γενικού της Συμβουλίου τιθέμενους όρους.
 
Περαιτέρω σας έχουμε γνωστοποιήσει με επιστολές και διαμαρτυρίες μας, ότι η παρακράτηση της Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης επί της κύριας συντάξεως και επί του μερίσματος του τ.  ΜΤΥΤτΕ  αποτελεί πράξη ακατανόητη, δεδομένης της καταστατικής εγγυητικής ευθύνης του  νομικού προσώπου της Τραπέζης  για την καταβολή των συντάξεων των υπαλλήλων της ΤτΕ, καθώς και του γεγονότος ότι το μέρισμα είναι νομικά κατοχυρωμένο, ως ανήκον στο πλαίσιο της Ιδιωτικής Συλλογικής Αυτονομίας και καταβάλλεται από την ΤτΕ στο πλαίσιο της συμβατικά (ΣΣΕ 1948 και 1951) αναληφθείσας υποχρέωσής της που και η νομολογία αταλάντευτα αναγνωρίζει ως δεσμευτική.
 
Τα ως άνω δε, θα τύχουν πλήρους αναγνώρισης από τα Δικαστήρια της Χώρας, εις τα οποία έχει προσφύγει πλήθος συνταξιούχων υπαλλήλων της ΤτΕ προκειμένου να αξιώσουν την αποκατάσταση των ζημιών που έχουν υποστεί από τις ως άνω παράνομες περικοπές συντάξεων.
 
Ήδη το Νομικό Συμβούλιο της Τραπέζης της Ελλάδος με γνωμοδότηση του που εκδόθηκε κατά τη συνεδρίαση του στις 3/10/2017 δικαίωσε ημάς, ως προς τη νομική βασιμότητα των ισχυρισμών μας, κρίνοντας ότι η ΤτΕ  δεν πρέπει να εφαρμόζει τις σχετικές διατάξεις των νόμων 4051/2012 και 4093/2012  (Σημειώνουμε μάλιστα πως η εφαρμογή των παραπάνω νόμων εξέλιπε ακόμα και για τους Φ.Κ.Α. του ΕΦΚΑ μετά τον νόμο 4387/2016, νόμος ο οποίος αναγνωρίζει πλήρως την αποκλειστική ευθύνη της ΤτΕ έναντι των συνταξιούχων της). Συνεπώς το πλέον αρμόδιο όργανο της Τραπέζης έχει λάβει ξεκάθαρη θέση επί των ως άνω ζητημάτων υποδεικνύοντας σε εσάς τις πλημμέλειες των έργων σας και δίχως να καταλείπει πεδίο έτερης καλοπροαίρετης ερμηνείας.
 
Όπως θα έπρεπε να είναι γνωστό σε εσάς, άγνοια νόμου δεν συγχωρείται. Μετά όμως την έκδοση της ως άνω γνωμοδότησης ακόμη και πλάνη σχετικά με την ερμηνεία του νόμου ή την εφαρμογή αυτού δεν δύναται να συγχωρεθεί. Ευρίσκεσθε πλέον προ των ευθυνών σας, οι οποίες είναι συγκεκριμένες και αποτιμητές εις χρήμα. Τυχόν επιλεκτική αγνόηση της ως άνω γνωμοδότησης, συνεπάγεται μετατόπιση της ευθύνης και από ευθύνη του νομικού προσώπου μετουσιώνεται σε ευθύνη των διοικούντων. Ευθύνη προσωπική. Ευθύνη αστική και ποινική.
 
Προς τούτο σας απευθύνουμε ύστατη έκκληση να συμμορφωθείτε με τις υποδείξεις των αρμοδίων οργάνων και να προβείτε στις νόμιμες ενέργειες.
 
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
Και με την επιφύλαξη παντός δικαιώματός μας
Διαμαρτυρόμαστε για τυχόν εξακολούθηση της παράνομης συμπεριφορά σας, ειδικότερα  και μετά την έκδοση της σχετικής γνωμοδότησης του Νομικού σας Συμβουλίου.
 
Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής καλείται να επιδώσει την παρούσα προς αυτούς που απευθύνεται, προς γνώση τους και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντας αυτή καθ’ ολοκληρία στην οικεία έκθεση επιδόσεως του.
Αθήνα   30 Οκτωβρίου    2017
Οι εξωδίκως διαμαρτυρόμενοι

2017-10-25

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 13

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 13

        Αθήνα, 25 Οκτωβρίου 2017

ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΝΑ ΕΜΠΑΙΖΕΙ
ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΤτΕ

Συνάδελφοι,
Με ημερομηνία 24.10.2017 και με τίτλο: «Τροχοπέδη για την εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ αποτελούν οι τελευταίες εξελίξεις», κυκλοφόρησαν ταυτόσημες, αυτολεξεί ανακοινώσεις των Σ.Σ.Τ.Ε. και Σ.Υ.Τ.Ε., με τις οποίες:
1. Αφού μας σερβίρουν ως ορντέβρ, τη θετική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου της ΤτΕ, τονίζοντας πως αυτό συνεδρίασε υπό την προεδρεία του γνωστού Συνταγματολόγου που έχει και την ευθύνη των διαδικασιών ανάδειξης του αρχηγού του νέου ΠΑΣΟΚ (έτσι για να μην ξεχνάμε και το κομματικό μας καθήκον), στη συνέχεια,
2. Περνούν στο κυρίως πιάτο, αυτό του παγώματος για την ώρα, της απόφασης  του Νομικού Συμβουλίου, με αποτέλεσμα, παρά την αποκατάσταση της νομιμότητας που επήλθε με τη γνωμοδότηση του Ν.Σ. υπό τη προεδρία του κ. καθηγητή, η ΤτΕ να συνεχίζει να παρανομεί και να μην εφαρμόζει τους κανόνες δικαίου και τη Γνωμοδότηση του Νομικού της Συμβουλίου της!
3. Το γιατί όμως γίνεται αυτό, μας το εξηγούν στη συνέχεια: «στην τρέχουσα συγκυρία της τρίτης αξιολόγησης, η κυβέρνηση εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις για την εφαρμογή των παραπάνω αποφάσεων του ΣτΕ, θέση με την οποία συμφώνησε τόσο ο κ. Διοικητής τον οποίο επισκέφτηκαν πρώτο, όσο και ο Υποδιοικητής κ. Μητράκος τον οποίο συνάντησαν μετά»!! Αλήθεια, ο έτερος Υποδιοικητής τι τους είπε, έτσι ώστε, να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα, της παράστασης που στήθηκε και του εμπαιγμού που δεχόμεθα.

Συνάδελφοι,
Αναρωτιόμαστε, τι σχέση έχουν όλα τα παραπάνω, με τον τίτλο της ανακοίνωσης που εξέδωσαν οι δύο Σύλλογοι Σ.Σ.Τ.Ε. και Σ.Υ.Τ.Ε.;;
Ποιες ακριβώς είναι οι τελευταίες εξελίξεις που έβαλαν τροχοπέδη στην άμεση εφαρμογή της απόφασης, όταν το γεγονός της τρίτης αξιολόγησης είναι γνωστό από μήνες και δεν προέκυψε ξαφνικά;; Τι ακριβώς εννοούν, αλλά και τι τελικά αυτοί αντέτειναν στον κ. Διοικητή για τα όσα τους είπε;;Μάλιστα αναρωτιόμαστε, οι ευαίσθητοι στα θέματα ανεξαρτησίας κ. Διοικητής και πρόεδροι των Συλλόγων, που πριν μερικούς μήνες κατακεραύνωσαν δημοσίως τον συνάδελφο Βουλευτή, που ζήτησε αναβολή μερικών ημερών του Γ.Σ. της ΤτΕ, πως αποδέχθηκαν σήμερα τη συνέχιση της παράνομης συμπεριφοράς της ΤτΕ έναντι των συνταξιούχων της, χάριν μιας εξωθεσμικής κυβερνητικής παρέμβασης;; Πως και με ποιο τρόπο και από ποιους σημειώθηκε αυτή και γιατί δεν γίνονται συγκεκριμένοι;;

Συνάδελφοι,
Αν δει κανείς με προσοχή τα γεγονότα, θα δει πως η καθυστέρηση εφαρμογής της απόφασης ήταν προσχεδιασμένη, μόνο που το ¨άλλοθι¨ το οποίο είχαν αρχικά βρει για να στηρίξουν την καθυστέρηση εφαρμογής της απόφασης κατέρρευσε, και έπρεπε να αναζητήσουν ένα καινούργιο, το οποίο και βρέθηκε στη τρίτη αξιολόγηση!!!
Ας δούμε λοιπόν ψύχραιμα τα γεγονότα και ας βγάλουμε τα συμπεράσματά μας:

· Την επομένη της συνεδρίασης του Ν.Σ., δηλαδή στις 4.10.2017, ο Σ.Υ.Τ.Ε. κυκλοφόρησε την   Νο 19 ανακοίνωση, με την οποία αντί ενημέρωσης για την γνωμοδότηση του Ν.Σ., ζητάει από την Διοίκηση να κάνει έλεγχο και να διαπιστώσει, πως οι συνταξιούχοι των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” ενημερώθηκαν για διαβαθμισμένες πληροφορίες, αυτές της ημερομηνίας σύγκλησης του Ν.Σ. και των θεμάτων που θα συζητούντο σε αυτό!!
· Στις 5.10.2017, κυκλοφόρησε η Νο 7 ανακοίνωση του Σ.Σ.Τ.Ε., με την οποία ομολογείται δημόσια πως στις 12.9.2017 είχε συνεδριάσει η Επιτροπή Κοινωνικοασφαλιστικών Θεμάτων και εκτός άλλων, αποφάσισε: Να υπάρξει εισήγηση προς τον κ. Διοικητή ώστε να αποσταλεί σχετική επιστολή στο αρμόδιο Υπουργείο με σκοπό τον ορισμό Επιτρόπουστο Συμβούλιο Ασφάλισης της ΤτΕ όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος.”!!  Δηλαδή μας προετοίμαζαν με την ανακοίνωση αυτή, πως ίσως καθυστερούσε η αναγκαία σύγκληση του Σ.Α., λόγω έλλειψης Επιτρόπου στο Σ.Α.!! Έχοντας καταργήσει στην πράξη το Σ.Α., το οποίο επί εποχής του σημερινού Διοικητή δεν συνεδρίασε ποτέ, θεώρησαν πως ο ισχυρισμός της έλλειψης Επιτρόπου θα περνούσε, καθώς μάλιστα στις 31.10.2017, έληγε και η θητεία του!! Μόνο που το ¨άλλοθι¨ αυτό κατέρρευσε, διότι την επομένη της ανακοίνωσης το θέμα ¨ψάχτηκε¨και διαπιστώθηκε πως και Επίτροπος υπήρχε και χρόνος για την σύγκληση του Σ.Α. της ΤτΕ.!!  Έτσι υποχρεώθηκαν να καταφύγουν στον ισχυρισμό της τρίτης αξιολόγησης, προσδοκώντας πως με την καθυστέρηση θα καταφέρουν να αντιστρέψουν την ροή των πραγμάτων και να εμποδίσουν τη συνολική αποκατάσταση των συνταξιοδοτικών μας δικαιωμάτων, όπως προβλέπει ο πρόσφατος νόμος 4387/2016.

Συνάδελφοι,
Το όλο θέμα του εμπαιγμού του προσωπικού της Τράπεζας, αναδεικνύει τη σοβαρή παραβίαση των κανόνων λειτουργίας μιας Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, με την υποταγή της ΤτΕ στιςπολιτικές, κομματικές και επικοινωνιακές σκοπιμότητες και συμψηφισμούς. Το προσωπικό της ΤτΕ, το οποίο σύμφωνα με το άρθρο 38 του Καταστατικού της, λαμβάνει μισθό και σύνταξη από την ΤτΕ, δεν πρόκειται να ανεχθεί άλλο αυτή την πρακτική και τον διαχωρισμό που επέβαλαν συμφέροντα ξένα προς την ΤτΕ και την αποστολή της. Οι συνταξιούχοι, εκλαμβάνουν την υλοποίηση της πρόσφατης απόφασης του Νομικού Συμβουλίου ως το πρώτο βήμα, για την αποκατάσταση της δίκαιης και κοινής αντιμετώπισής τους ως προσωπικού της ΤτΕ.  Όταν το ετήσιο κόστος εφαρμογής της απόφασης, υπολείπεται κατά πολύ της ετήσιας δαπάνης που απαιτείται για την αμοιβή ενός μικρού τμήματος και μόνο των στελεχών της Τράπεζας, δεν γίνεται αποδεκτή οποιαδήποτε δικαιολογία για την συνέχιση της πιστοποιημένης και από το Νομικό της Συμβούλιο παρανομίας. … Η ευθύνη πλέον όσων συνεχίσουν να υπεξαιρούν παρανόμως τμήμα της δικαιούμενης σύνταξης των συναδέλφων μας, είναι και ατομική..    

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ
Αναγνωστοπούλου Δήμητρα, Βαξεβανάκη Έλλη, Βαξεβανάκη Ιουλία, Γκότσης Δημήτρης, Γρατσίας Ηλίας, Δασκαλάκης Νίκος, Δεληπέτρος Δημήτρης, Ευσταθίου Κώστας, Καραγιάννης Νίκος, Καραδήμα Ζωή, Καραφωτιά Φωφώ, Κουλούρης Γιώργος, Κουρκουτσάκη Τίνα, Κωνστανταράκη Εύα, Λεμπέσης Παναγιώτης, Μαλαπάσχας Παναγιώτης, Μανώλης Παύλος, Μασσαλάς Δημήτρης, Μελισσείδου Ελένη, Μοσχονησίου Βάσω, Μουτσάκη Μάρθα, Μπελίτσος Γρηγόρης, Μπουλαλά Αγγελική, Νικολόπουλος Σωτήρης, Νικολοπούλου Βίκυ, Παπαγεωργάκης Μάρκος, Παπαμάργαρης Χάρης, Ραγιάς Νικόλαος, Ρούσσος Γιώργος, Στρίμπερης Θόδωρος, Φιωτάκη Έβη, Φλεμετάκης Γιώργος, Χατούπη Μαρία, Χάρακα Παναγιώτα, Χρηστίδης Απόστολος. 

2017-10-15

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 12

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  Νο 12

Αθήνα,  16 Οκτωβρίου  2017

Η απάντηση του αρμόδιου Υφυπουργού για το ΛΕΠΕΤΕ,
ηχηρό ράπισμα στους κινδυνολόγους του Μερίσματός μας!!

Συνάδελφοι,
Στη συνεδρίαση της Βουλής στις 12.10.2017, συζητήθηκε επίκαιρη επερώτηση της Βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ κ. Χαράς Καφαντάρη, σχετικά με τον Λογαριασμό Επικούρησης Προσωπικού ΕΤΕ (ΛΕΠΕΤΕ) και τις επιστολές του Διευθύνοντα Συμβούλου κ. Λ. Φραγκιαδάκη, με τις οποίες απειλεί να διακόψει μονομερώς τη χρηματοδότηση του Λογαριασμού, αφήνοντας εκτεθειμένους τους χιλιάδες συνταξιούχους της ΕΤΕ. Από τη σχετική απάντηση του αρμόδιου Υφυπουργού, όχι μόνο ξεσκεπάζεται η αυταρχική συμπεριφορά της ΕΤΕ και η αδυναμία της να επιβάλει μονομερώς, χωρίς συμφωνία με τους εργαζόμενους και συνταξιούχους, περικοπή των επικουρικών συντάξεων, αλλά διαπιστώνεται και το πόσο αδικαιολόγητα η πλειοψηφία του Συλλόγου μας συμφώνησε να κοπούν τα Δώρα και το Επίδομα Αδείας στο Μέρισμά μας, το οποίο όχι μόνο προϋπήρξε του ΛΕΠΕΤΕ, αλλά ως προϊόν ΣΣΕ, και όχι  απλής Ιδιωτικής Συμφωνίας όπως στην ΕΤΕ, είναι έτι προστατευμένο στο χώρο της Ιδιωτικής Συλλογικής Αυτονομίας και επί πλέον Καταστατικά και Νομοθετικά θεσμοθετημένο,  μετά την ανάληψη των Ταμείων από την ΤτΕ από 1.1.2011!!  

Απόσπασμα** της απάντησης του κ Α. Πετρόπουλου, Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, στην σχετική επερώτηση για το ΛΕΠΕΤΕ:
Επειδή με έχει απασχολήσει πάρα πολύ το θέμα στο διάστημα των τελευταίων ημερών ιδιαιτέρως, αναζήτησα και είδα τα σχετικά θέματα λειτουργίας αυτού του φορέα. Από το 1949 που ιδρύθηκε, προβλέπει με ποιον τρόπο λειτουργεί και με ποιον τρόπο λαμβάνονται σχετικές αποφάσεις για την τύχη της επικουρικής ασφάλισης στην Εθνική Τράπεζα, ειδικότερα ορίζεται στο άρθρο 4 του σχετικού κανονισμού, που είναι και ο νόμος λειτουργίας στην πραγματικότητα, με κανονιστική ισχύ…… Αυτή η διαδικασία δεν είναι δυνατό να παραβιαστεί από τη δική μας πλευρά. Το έχω δηλώσει. Το ξαναδηλώνω… Δεν υπάρχει περίπτωση, καμία απολύτως περίπτωση, από την πλευρά μας να κάνουμε οτιδήποτε άλλο από αυτά που ορίζουν οι σχετικές κανονιστικές διατάξεις που ισχύουν για την Τράπεζα ως προς το θέμα αυτό. Να μην πιούν νερό, να μην φάνε ψωμί. Να τελειώσουν και να συμφωνήσουν. Έτσι να γίνει. Και δεν υπάρχει άλλος τρόπος από το βήμα τούτο. Σας διαβεβαιώ, κυρία Καφαντάρη, ότι αυτή είναι η θέση του Υπουργείου για το ζήτημα αυτό…”.

 
Συνάδελφοι,
Μπορεί ορισμένοι με συνεχή κινδυνολογία και τρομοκρατία, να παραπλάνησαν τους συνταξιούχους μας αλλά και τους εν ενεργεία συναδέλφους, όλα όμως έχουν ένα όριο. Αργά ή γρήγορα τα ¨ψέματα¨ ξεσκεπάζονται. Τόσο η πρόσφατη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου της ΤτΕ, όσο και η παραπάνω απάντηση του Υφυπουργού, σηματοδοτούν για το χώρο της ΤτΕ μια υποχρεωτική και μη αναστρέψιμη πορεία αποκατάστασης της θεσμικής της ανεξαρτησίας και των συνταξιοδοτικών μας παροχών.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ της Κίνησης ΕΝ ΔΡΑΣΕΙΣυνταξιούχοι ΤτΕ