2020-02-15

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 20

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 20

                                              Αθήνα, 14Φεβρουαρίου 2020

ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ  ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ
Συνάδελφοι,

Μπροστά στην συνεχιζόμενη κοροϊδία μας στο θέμα της κατάργησης των κρατήσεων, τον διαχωρισμό μας σε συνταξιοδοτούμενους πριν ή μετά την 1.1.2015 και  την υπαγωγή μας από το παράθυρο στο Δημόσιο, η Κίνηση των ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ, «δεν κρύφτηκε»... Χωρίς δισταγμούς, ανέλαβε μεγαλύτερες ευθύνες από εκείνες που της αναλογούσαν με βάση το πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα του Μαρτίου 2019 (ποσοστό 20%), στηρίζοντας την έκτακτη Γενική Συνέλευση που έδινε δυνατότητα στο σύνολο των συνταξιούχων της ΤτΕ να ενημερωθούμε άμεσακαι να αντιδράσουμε ανάλογα σε αποφάσεις που ανατρέπουν το παρόν και το μέλλον μας.

Μέσα σε συνθήκες ακραίας πόλωσης, με μοναδικό αποδέκτη των επιθέσεων την Κίνησή μας, και αντιδημοκρατικών πρακτικών της πλειοψηφίας: μετακινήσεις και διαμονή οικονομικά διασφαλισμένες από τον ΣΣΤΕ επιλεκτικά για ορισμένους μόνο συναδέλφους και όχι ισότιμα για όλους όσους θα ήθελαν να παρευρεθούν  στην Γ.Σ,  έναρξη της ψηφοφορίας αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας του Προέδρου(!!), διακίνηση σταυρωμένων ψηφοδελτίων κ.ά, 32% των συνταξιούχων καταδίκασε απερίφραστα την πολιτική της πλειοψηφίας, ενώ ένα περίπου 5% προσέφυγε στην επιλογή του λευκού και του άκυρου. Περίπου 4 στους 10 συναδέλφους δεν  αποδέχθηκαν και δεν υιοθέτησαν τους ισχυρισμούς της πλειοψηφίας για όσα δεν έκανε (κατάργηση περικοπών) και για όσα με τη ψήφο της συνήργησε  στο Συμβούλιο Ασφάλισης της 22.11.2019, σε βάρος μας.      
Συνάδελφοι,

Μέσα στις συνθήκες που προαναφέραμε και σε κλίμα ταλαντεύσεων για την έκτακτη Γ.Σ από την Αναγεννητική Πρωτοβουλία και την προσχώρηση αντικειμενικά της ΕΣΑΚ στο στρατόπεδο της πλειοψηφίας με το κοινό «όχι στους υπονομευτές», δεν θα μπορούσε να υπάρξει η αναγκαία αλλαγή πολιτικής με Διαπαραταξιακή ενότητα στο  ΣΣΤΕ . Το αποτέλεσμα αποτελεί όμως ένα πολύ σαφές μήνυμα κινητικότητας των συνταξιούχων που κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει.  Από την πλευρά μας θα επιμείνουμε  με κάθε τρόπο στην ακύρωση των δυσμενών τετελεσμένων για τους συνταξιούχους της ΤτΕ. 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ

2020-02-09

Ερωτήσεις - Απαντήσεις για την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση Βρούτση (Φ.Ε.Κ. 26/ Β/ 16.1.2020)


Πρόλογος: Η πρόσφατη Υπουργική Απόφαση, με την οποία τροποποιείται το Καταστατικό, για την εφαρμογή γενικών διατάξεων ασφαλιστικών νόμων, έχει προκαλέσει πλήθος εύλογων ερωτημάτων.  Θα επιχειρήσουμε να τα απαντήσουμε ώστε να συμβάλουμε στην κατανόηση των λόγων και των συμφερόντων που την επέβαλαν.  

1. Ήταν υποχρεωτική η τροποποίηση του Καταστατικού του πρώην Ταμείου Συντάξεων για την ΤτΕ;;
Μετά την ανάληψη των Ταμείων από την Τράπεζα (ν.3863/2010, άρθρο 64), οι διατάξεις του Καταστατικού του πρώην Ταμείου Κύριας Σύνταξης, οι οποίες, στο άρθρο 10, αναφέρουν αναλυτικά τον τρόπο υπολογισμού και χορήγησης σύνταξης, έγιναν Καταστατικές διατάξεις της ΤτΕ. Επομένως η Τράπεζα αναλαμβάνοντας την κοινωνική ασφάλιση του προσωπικού της από 1.1.2011, ήταν υποχρεωμένη να χορηγεί τις συντάξεις, με βάση το Καταστατικό.

2. Η εφαρμογή γενικών διατάξεων νόμου, καθιστούσε την τροποποίηση απαραίτητη;;
Ουδέποτε στο παρελθόν, όταν εφαρμόσθηκαν στην ΤτΕ ισχύουσες γενικές διατάξεις (Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά, Λοβέρδου) απαιτήθηκε Υπουργική Απόφαση για την τροποποίηση του Καταστατικού. Στο πλαίσιο της αυτονομίας του ασφαλιστικού μας συστήματος και αφού η ΤτΕ δεν συμπεριλαμβάνεται στους ασφαλιστικούς φορείς που συγκροτούν το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα (ΕΦΚΑ/ΕΤΕΑΕΠ), θα έπρεπε να εφαρμόζει τις Καταστατικές διατάξεις της (άρθρο 38 Καταστατικού ΤτΕ/άρθρο 10 Καταστατικού πρώην Ταμείου Συντάξεων)  για τον υπολογισμό των συντάξεων.  

3. Η σημερινή κυβέρνηση αποδέχεται τις ενιαίες ασφαλιστικές αρχές της προηγούμενης νομοθεσίας;;
Οι ασφαλιστικές αρχές που τέθηκαν από την νομοθεσία της προηγούμενης κυβέρνησης έγιναν σεβαστές στο σχέδιο νόμου που έχει τεθεί σε διαβούλευση από την σημερινή κυβέρνηση και αποδεκτές από το ΣτΕ (απόφ. α/4.10.2019)!! Με αυτές: α) καταργείται κάθε είδος προηγούμενου διαχωρισμού, β) επανυπολογίζονται και χορηγούνται Εθνική Σύνταξη 384 ευρώ για είκοσι συντάξιμα χρόνια και Ανταποδοτική αναλογική των εισφορών  με βάση κοινό συντάξιμο μισθό (14/12) και γ)Από 1.1.2019 καταργούνται και οι τρεις μνημονιακές περικοπές (4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012) στους παλιούς συνταξιούχους και δεν εφαρμόζονται  στους νέους, μετά τις 12.5.2016, συνταξιούχους!!

4. Γιατί η ΤτΕ δεν προχώρησε σύμφωνα με τις ισχύουσες γενικές διατάξεις Κατρούγκαλου και προσέφυγε στις καταργημένες διατάξεις Λοβέρδου;;
Η ΤτΕ επέλεξε το 2020 (δηλ. 5 χρόνια μετά) να θέσει σε εφαρμογή από 1.1.2015  τις καταργημένες διατάξεις του νόμου Λοβέρδου περί βασικής και αναλογικής σύνταξης, για να αποκλείσει τους παλαιούς συνταξιούχους από την εφαρμογή των ισχυουσών γενικών διατάξεων περί Εθνικής και Ανταποδοτικής σύνταξης. Με δόλωμα δε το νέο ανώτατο  πλαφόν προσέφυγε στην τροποποίηση του Καταστατικού με την προσθήκη άρθρου 10Α και την έκδοση Υπουργικής απόφασης, με την οποία «νομιμοποιεί»: α) τον διαχωρισμό και την παράνομη εφαρμογή ρητά καταργημένων διατάξεων, β) τη διατήρηση των μνημονιακών περικοπών και μετά την 1.1.2019 και γ)την είσοδο της ΤτΕ «από το παράθυρο» στο δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα (ΕΦΚΑ/ΕΤΕΑΕΠ), αφού καθιστά τον εκάστοτε Υπουργό αρμόδιο καθορισμού του ύψους των συνταξιοδοτικών μας παροχών!!   

5.  Η εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού για όλους τους συνταξιούχους της ΤτΕ, θα οδηγούσε σε επιβάρυνση δισεκατομμυρίων ευρώ όπως ισχυρίζονται οι υποστηρικτές της προσφυγής στην έκδοση Υπουργικής Απόφασης;;
Είναι τουλάχιστον απρεπές να απευθύνονται σε συνταξιούχους της ΤτΕ με το επιχείρημα ότι ήταν αναγκαίος ο διαχωρισμός και η τριχοτόμηση των συνταξιούχων της, επειδή,  με τη συμμετοχή και των παλαιών στο νέο σύστημα υπολογισμού, το κόστος για την ΤτΕ θα ήτανε μερικά δις. ευρώ!! Πέρα από το γεγονός πως η συζήτηση θα πρέπει να ξεκινά αν αυτό είναι δίκαιο και όχι από το κόστος, τα νούμερα τους διαψεύδουν παταγωδώς!! Όταν οι δαπάνες μισθών και συντάξεων για ολόκληρο το 2017 δεν υπερέβησαν τα 270.000.000 ευρώ, δεν θα μπορούσε ο επανυπολογισμός να φτάσει σε δισεκατομμύρια!! Εάν, όπως ισχύει για τα υπόλοιπα 3.000.000 συνταξιούχων, εχορηγείτο η Εθνική σύνταξη 384 ευρώ και στους συνταξιούχους μας με  20 συντάξιμα, θα απαιτούντο ετησίως περίπου 15 εκατ. Ευρώ!! 

6.  Γιατί, το Συμβούλιο Ασφάλισης που συνεδρίασε στις 22.11.2019 έθεσε ως ημερομηνία εφαρμογής του νέου τρόπου υπολογισμού την 1.1.2015;;
Η Τράπεζα έθεσε σκόπιμα αυτή την ημερομηνία που προέβλεπε ο νόμος Λοβέρδου, για να δικαιολογήσει τον  αποκλεισμό των παλαιών συνταξιούχων!! Εφ όσον όμως η ΤτΕ αποφάσισε νέο τρόπο υπολογισμού με Βασική 373 ευρώ (αντί Εθνικής 384 ευρώ) και Αναλογική στα 12/12 αντί Ανταποδοτικής στα 14/12, ακόμα και έτσι, δεν είχε δικαίωμα να αποκλείσει από τον επανυπολογισμό και την κατάργηση και των τριών μνημονιακών κρατήσεων τους πριν την 1.1.2015 συνταξιοδοτηθέντες, προβάλλοντας μάλιστα και την αστήρικτη δικαιολογία της απονομής οριστικής σύνταξης. Σήμερα οι συνταξιούχοι της ΤτΕ , συνταξιοδοτηθέντες πριν την 1.1.2015, θα είναι οι μόνοι συνταξιούχοι της χώρας που δεν θα έχουν Εθνική Σύνταξη!! Επί πλέον, υπενθυμίζουμε ότι το άρθρο 64 παρ.1 του νόμου 3863/2010, με το οποίο η ΤτΕ ανέλαβε την ασφάλιση του προσωπικού της, αναφέρει: «Όπου από τις ισχύουσες γενικές διατάξεις νόμων ρυθμίζεται ζήτημα που αφορά τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους του πρώην ΤΣΠ-ΤΕ ή εν γένει των πρώην Ειδικών Ταμείων, η ρύθμιση αφορά και τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους της Τράπεζας της Ελλάδος»!!  Ο αποκλεισμός των συνταξιούχων μας και με το νόμο είναι άκυρος. 

7.  Υπήρξαν και στο παρελθόν παρεμβάσεις νόμων που διαχώρισαν τους συνταξιούχους της ΤτΕ;;
Πράγματι, κατά το παρελθόν, όταν τα Ταμεία μας λειτουργούσαν ως Ειδικά Ταμεία, κυρίως σε αυτό της κύριας σύνταξης, έγιναν παρεμβάσεις από διατάξεις νόμων όπως αυτή του διαχωρισμού ασφαλισμένων πριν ή μετά την 1.1.1993, τις οποίες εφαρμόσαμε στο χώρο με απλή γνωμοδότηση της Δ/νσης Νομ. Υπηρεσιών της ΤτΕ. Ουδέποτε  για τη εφαρμογή γενικών διατάξεων τροποποιήθηκε το Καταστατικό του Ταμείου μας με προσφυγή στον εκάστοτε Υπουργό!!  Δηλαδή ΠΟΤΕ δεν βγάλαμε τα μάτια μας ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ!!!  Πάντοτε όλοι μας, παλαιοί και νέοι, προσδοκούσαμε και αγωνιζόμαστε για την ανάληψη υπό της ιδίας των ταμείων.   Σήμερα λοιπόν που, από 1.1.2011 η Τράπεζα πήρε τα ταμεία, αντί, αξιοποιώντας την ανεξαρτησία της ΤτΕ, να κινηθούμε προς την κατεύθυνση ενοποίησης των συνταξιούχων και αποκατάστασης των συντάξεών μας, κινούμαστε προς την αντίθετη κατεύθυνση.

8.     Το καθοριζόμενο ανώτατο πλαφόν σύνταξης ίσχυε για τις συντάξεις της ΤτΕ;;
Στις διατάξεις του Καταστατικού του πρώην Ταμείου Συντάξεων, δεν περιλαμβάνεται διάταξη που να θεσπίζει ανώτατο πλαφόν καταβολής σύνταξης. Φυσικά, με την προηγούμενη μορφή λειτουργίας του Ταμείου Συντάξεων ωςειδικού ταμείου, η πίεση για την εφαρμογή τέτοιων διατάξεων ήταν μεγάλη. Το πλαφόν 2773,40 ευρώ εφαρμόστηκε όταν είμαστε ακόμα στο ΙΚΑ χωρίς καμιά τροποποίηση του Καταστατικού ή απόφαση οργάνου της Τράπεζας  αλλά με προφορική εντολή του δικηγόρου του Ταμείου.Γιατί σήμερα, που δεν είμαστε στον ΕΦΚΑ (το χθεσινό ΙΚΑ), έπρεπε να εκχωρηθεί Καταστατικά το δικαίωμα καθορισμού του ύψους των παροχών μας στον Υπουργό προκειμένου να εφαρμοσθεί και από την ΤτΕ το νέο ανώτατο πλαφόν 4608 ευρώ του ΕΦΚΑ; Δεν αρκούσε εκ νέου προφορική εντολή;; Έπρεπε να μας εντάξουν στο Δημόσιο;;
9.  Ποιοί είναι οι κίνδυνοι της αναφοράς στο άρθρο 10Α ότι το εκάστοτε καθοριζόμενο  ανώτατο πλαφόν  συντάξεων για το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα, εφαρμόζεται και στην ΤτΕ;;
Αναρωτιόμαστε, εκείνοι που το εισηγήθηκαν και αυτοί που το αποδέχθηκαν, πώς δεν αντιλαμβάνονται ότι έτσι ανατρέπεται η αυτονομία των συνταξιοδοτικών μας παροχών;; Αν αύριο προβλεφτεί νέο μικρότερο ανώτατο πλαφόν κύριας σύνταξης ή νέο ενιαίο ανώτατο πλαφόν κύριας και επικουρικής,  πως θα υπερασπιστούμε την αυτονομία μας;;; Με την προσθήκη του  άρθρου  10Α στο Καταστατικό του π. Ταμείου Κύριας Σύνταξης, εφεξής θα είμαστε δέσμιοι των αποφάσεων του εκάστοτε Υπουργού για το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα. Ας λάβουμε υπόψη επίσης ότι η «apriori» εφαρμογή κυβερνητικών αποφάσεων ή νόμων, από την ΤτΕ, χωρίς απόφαση των δικών της οργάνων (Γενικό Συμβούλιο ή Συμβούλιο Ασφάλισης), παραβιάζει τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Συνθήκης για την θεσπισμένη αυτονομία των Κεντρικών Τραπεζών. Μήπως οι επιλογές των εμπνευστών αυτής της τροποποίησης, καθορίστηκαν από σκοπιμότητες για την μελλοντική  της χρήση ως  «δικαιολογίας»,  όταν με αποφάσεις νεότερου ασφαλιστικού νόμου θα περικόπτονται ποσά  στην κύρια και την επικουρική σύνταξη;;  
10.  Αυξάνονται οι συντάξεις των μετά την 1.1.2015 συνταξιοδοτούμενων και ειδικά των νέων συναδέλφων ασφαλισμένων μετά την 1.1.2011 με τον νέο τρόπο υπολογισμού;;
Ουδέποτε το συνδικαλιστικό κίνημα αποδέχθηκε διαχωρισμούς εργαζομένων και συνταξιούχων στο όνομα οποιουδήποτε  οικονομικού αποτελέσματος. Οι σημερινοί δήθεν επωφελείς  διαχωρισμοί, οδηγούν αντικειμενικά στην αποδυνάμωση της ενότητας που αποτελεί τη μόνη δύναμη των εργαζομένων, ειδικά εκείνων που μέχρι να συνταξιοδοτηθούν θα έχουν δεχτεί αλλεπάλληλα χτυπήματα για αλλαγές του ασφαλιστικού συστήματος και θα χρειαστούν την ενότητα περισσότερο από ποτέ… Ήδη, μέσα σε τριάντα χρόνια, δεχθήκαμε την παρέμβαση γενικών διατάξεων έξι νόμων (1902/1990, 2084/1992, 3029/2002, 3655/2008, 3863/2010 και 4387/2016) και δεκάδων άλλων μνημονιακών.  Σε όλη τη διαδρομή μας από την ίδρυση της ΤτΕ μέχρι σήμερα, ουδέποτε είχαμε διαπραγματευτεί την ενότητα του προσωπικού μας!!
11. Γιατί δεν μας παρουσιάζουν παραδείγματα εφαρμογής του νέου τρόπου υπολογισμού;;
Τα αποτελέσματα που προκύπτουν με το διαχωρισμό  (συνταξιούχοι πριν την 31.12.2014, συνταξιούχοι μετά την 1.1.2015 με ασφαλιστικό χρόνο πριν την 31.12.2010 και συνταξιούχοι ασφαλισμένοι μετά την 1.1.2011), δικαιολογούν την εγκατάλειψη της εφαρμογής του άρθρου 10 του Καταστατικού μας (80% των συντάξιμων αποδοχών και επανασύνδεση μισθών και συντάξεων);; Δεν έπρεπε να μας παρουσιάσουν συγκεκριμένα παραδείγματα ή μήπως φοβούνται πως, μέσα από αυτά, οι συνταξιούχοι θα αντιληφτούν καθαρά ποιοί είχαν συμφέρον και γιατί από μια τέτοια απαράδεκτη επιλογή;; 
 Επίλογος: Η έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΣΣΤΕ στις 13.2.2020 μας δίνει δυνατότητα καταδίκηςτέτοιων επιλογών και δημιουργίας όρων Διαπαραταξιακής ενότητας και αποτελεσματικής διεκδίκησης για την ισόνομη και με όρους ισότητας αντιμετώπιση των συνταξιούχων μας με:
·   Την κατάργηση όλων των μνημονιακών κρατήσεων και τη συμφωνία επιστροφής των αναδρομικών,
·   Την επαναφορά στην Καταστατική νομιμότητα όπως αρμόζει στο προσωπικό μιας Κεντρικής Τράπεζας, την επανασύνδεση μισθών και συντάξεων, την χορήγηση Δώρων και Επιδόματος Αδείας.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”Συνταξιούχων ΤτΕ

Αθήνα 3.2.2020

2020-01-31

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 18

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 18
Αθήνα, 31.1.2020

ΜΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ...ΟΜΟΛΟΓΙΑ….!!

Δεν πιστεύαμε ότι η ίδια η ΠΑΣΚΕ, με την 7/27.1.2020 ανακοίνωσή της,  θα έβγαζε «στη σέντρα» το Προεδρείο του ΣΣΤΕ, με την κυνική ομολογία της τριχοτόμησης  των συνταξιούχων της ΤτΕ (ομολογία στη 1η σελίδα) και ότι η καταβολή μισθών και συντάξεων, που επιβαρύνουν την ΤτΕ,  δεν έχει καμιά δημοσιονομική επίπτωση (ομολογία στη 2η σελίδα)!!

Κατά τα άλλα, οι συνταξιούχοι της ΤτΕ στερούνται εδώ και 10 χρόνια όσα καλώς δεν στερήθηκαν οι εν ενεργεία συνάδελφοί τους (Δώρα, Επίδομα Αδείας) και μετέχουν ακόμα σε μνημονιακές περικοπές καθαρά δημοσιονομικού χαρακτήρα, μόνοι αυτοί από όλους τους συνταξιούχους των χωρών του Ευρωσυστήματος στις οποίες εφαρμόστηκαν δημοσιονομικά προγράμματα!!

Το Προεδρείο του ΣΣΤΕ βρίσκεται πλέον γυμνό απέναντι στους συνταξιούχους, τα συμφέροντα των οποίων απεμπόλησε!! Οι δικαιολογίες ότι δήθεν για τους πριν την 1.1.2015 είχε γίνει οριστική απονομή σύνταξης, δεν αντέχουν κριτικής.  Εάν ο κ. Διοικητής και οι σύμβουλοί του στην ΤτΕ ήθελαν να εφαρμόσουν τις ισχύουσες γενικές διατάξεις περί Εθνικής και Ανταποδοτικής σύνταξης για όλο το προσωπικό δεν θα προέβαλαν ως εμπόδιο τις οριστικές πράξεις απονομής,  οι οποίες βεβαίως δεν τους εμπόδισαν για να εφαρμόσουν σκληρές πολιτικές και να μειώσουν τις συντάξεις μας… Αναρωτιόμαστε όμως, τι θα κάνουν με τις οριστικές συντάξεις που έχουν απονείμει εντός του 2015 και πριν την 12.5.2016, που εκδόθηκε ο νόμος Κατρούγκαλου, τον οποίο ο Πρόεδρος του ΣΥΤΕ, ενδιαφερόμενος για τις ψήφους των εν ενεργεία, «έβαλε σε περιτύλιγμα Λοβέρδου», αδιαφορώντας για τις συνέπειες στους συνταξιούχους!!

Χωρίς να το θέλουν, στο Υ.Γ. της ανακοίνωσης: «θα στοίχιζε μερικά δις Ευρώ στην Τράπεζα»!, ομολογούν γιατί προσέφυγαν στην αναβίωση Λοβέρδου.  Όταν το σύνολο των δαπανών προσωπικού και συνταξιοδοτικών παροχών για το 2017 ανήλθε σε 268.665.229 ευρώ (Ισολογισμός ΤτΕ), πώς προέκυψαν τα δισεκατομμύρια μόνο αυτοί το γνωρίζουν.  Η υπερβολή και η καλλιέργεια του φόβου κυλούν στο αίμα τους, όμως άθελά τους ομολόγησαν την αλήθεια…

Περίμεναν λοιπόν μια πενταετία για να έρθουν εκ νέου στο προσκήνιο οι φίλοι (Στουρνάρας – Βρούτσης), που μπορούσαν να συνεννοηθούν όπως με το ν. 4093/2012 και την ΗΔΙΚΑ!! Τώρα, νομιμοποίησαν τη «νεκροφάνεια» των καταργημένων διατάξεων Λοβέρδου, για να τριχοτομήσουν το προσωπικό και να  διατηρήσουν τις περικοπές τις οποίες όφειλαν να έχουν καταργήσει από όσους  συνταξιοδοτούνται μετά της 12.5.2016 και στους παλαιούς συνταξιούχους από 1.1.2019!!, ενώ, με πρόσχημα το πλαφόν, μας ενέταξαν από το παράθυρο στο δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα, αφού εκχώρησαν Καταστατικά στον εκάστοτε Υπουργό το δικαίωμα να καθορίζει το ύψος των συνταξιοδοτικών μας παροχών!!

Η ομολογία και η έλλειψη επιχειρημάτων είναι αφοπλιστικές: «Το πλαφόν κύριας σύνταξης αναπροσαρμόζεται σε 4608 ευρώ έναντι 2773 ευρώ που ίσχυε έως σήμερα» (σελ.1), χωρίς κουβέντα για το πώς  ίσχυε το 2773 ευρώ έως σήμερα και γιατί απαιτείτο Υπουργική Απόφαση για την αναπροσαρμογή, η οποία όμως δεν αναφέρει τα 4608 ευρώ, αλλά, με τίτλο «Ανώτατα όρια συντάξεων», αναφέρει: «Η καταβολή του συνολικού ακαθάριστου ποσού κάθε μηνιαίας κύριας σύνταξης ……, τελεί υπό την επιφύλαξη του, τυχόν, γενικώς προβλεπομένου από την κοινωνικοασφαλιστική νομοθεσία ανωτάτου ορίου….»!!!

Η επιβολή του πλαφόν των 2773 έγινε με προφορική εντολή και όχι με απόφαση οργάνου της ΤτΕ!! Γιατί λοιπόν έπρεπε, για την εφαρμογή του νέου πλαφόν, να εκχωρήσουμε το δικαίωμα του καθορισμού του ύψους των παροχών μας Καταστατικά στον εκάστοτε Υπουργό;; Αν αύριο το ανώτατο πλαφόν κύριας και επικουρικής μειωθεί τι γίνεται;;; Πως τελικά υπερασπιζόμαστε την αυτονομία του ασφαλιστικού μας συστήματος;;

Με μεγάλη κομπορρημοσύνη,ομολογούν το λόγο που εντάσσουν την Τράπεζα στο δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα: «Η υλοποίηση του παραπάνω σχεδίου ήταν αποτέλεσμα επίμονης προσπάθειας της ΠΑΣΚΕ, έργο της οποίας αποτελεί επίσης το Πρόγραμμα Μετεργασιακών Παροχών καθώς και η επέκτασή του στους νέους ασφαλισμένους»!! (σελ.2).

Μόνο που το σχέδιο της Διοίκησης που υπηρετούν οι πλειοψηφίες σε ΣΥΤΕ και ΣΣΤΕ, μετατρέπει σταδιακά και σταθερά το καθεστώς λειτουργίας του ασφαλιστικού μας από σύστημα  εγγυημένων παροχών υπό την Καταστατική εγγύηση της ΤτΕ,  σε σύστημα εγγυημένων εισφορώνυπό την εγγύηση του καταβληθέντος κεφαλαίου και μόνο, τη διαχείριση του οποίου στοχεύουν να αναθέσουν σε ασφαλιστική εταιρεία!! Για αυτό, στο σχέδιό τους δεν χωρά η επαναφορά του άρθρου 10 και η  επανασύνδεση μισθών και συντάξεων, ούτε η εφαρμογή ΟΙΚΟΘΕΝ των γενικών διατάξεων που ισχύουν περί Εθνικής και Ανταποδοτικής σύνταξης. Για να προχωρήσει το σχέδιό τους απαιτείται διάσπαση θεσμικά του προσωπικούκαι για αυτό όπως ομολογούν δημόσια,  το τριχοτομούν!! Θα πρέπει επίσης να προβληματιστούμε όλοι, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, γιατί πουθενά στο κείμενο της ανακοίνωσης δεν γίνεται αναφορά σε βασική σύνταξη αλλά σε Εθνική!!, ακόμα και όταν αναφέρονται οι μειώσεις των πέναλτι που θα γίνονται μόνο στην Εθνική σύνταξη, λες και αυτό δεν είναι στο νόμο και το έκανε η ΠΑΣΚΕ!! (σελ 2)

Ευχαριστούμε πάντως δημόσια τους συντάκτες της ανακοίνωσης επειδή, χωρίς να το συνειδητοποιούν, επιβεβαιώνουν τις θέσεις και τους αγώνες της κίνησής μας.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ

2020-01-27

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 17

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 17
        Αθήνα 27.1.2020

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Δ.Σ. Σ.Σ.Τ.Ε 23.1.2020
Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ
    
Συνάδελφοι,
Η κοροϊδία των συνταξιούχων συνεχίζεται. Στο πρόσφατο Γενικό Συμβούλιο επαναλήφθηκε το έργο της απειλής Βέτο εκ μέρους του Επιτρόπου του Κράτους και ο Διοικητής ανέβαλε την άρση των κρατήσεων, για το επόμενο Γενικό Συμβούλιο προκειμένου να ενημερώσει τον Υπουργό(sic)!!  Φυσικά και πάλι ο Πρόεδρος του ΣΥΤΕ που μετέχει στο Γ.Σ. εξέφρασε την αντίρρηση του για όλα αυτά, αλλά, πέντε χρόνια συνεχούς κοροϊδίας των συνταξιούχων δεν τα θεώρησε αρκετά για να προβεί ο ΣΥΤΕ από κοινού με τον ΣΣΤΕ έστω σε μια συγκέντρωση διαμαρτυρίας… Κατά τα άλλα, όπως μας ενημέρωσε: Ο Επίτροπος, κατ’ εντολή του Υπουργού, συνέδεσε το θέμα με την αναμενόμενη απόφαση του ΣτΕ,  εκτιμά πως θα έρθει εκ νέου το θέμα στο Γ.Σ., αλλά εκφράζει και πάλι επιφυλάξεις για το αν θα υπάρξει απόφαση!!

Τα παραπάνω αποδεικνύουν και στον πιο καλοπροαίρετο συνάδελφο ότι  το Προεδρείο όλα αυτά τα χρόνια, με την πολιτική του αυταρχισμού και του αποκλεισμού της μειοψηφίας από τη ζωή και τη δράση του Συλλόγου μας, δεν μπόρεσε να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των μελών του, την Ανεξαρτησία και το Καταστατικό της ΤτΕ. Απέτυχε να διεκδικήσει αποτελεσματικά την κατάργηση των κρατήσεων και να αποτρέψει τη μετατροπή της ΤτΕ σε ουρά του Δημοσίου.  Αντίθετα, συνήργησε στον διαχωρισμό Καταστατικά των συνταξιούχων σε πριν και μετά τη 1.1.2015 συνταξιοδοτηθέντες και με «δόλωμα» το πλαφόν, παρέδωσε τον καθορισμό του ύψους των παροχών μας στον εκάστοτε Υπουργό!!

ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΕΚΤΑΚΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ
Συνάδελφοι,
Σήμερα που 238 συνταξιούχοι υπέβαλαν αίτημα έκτακτης Συνέλευσης,  επι-στρατεύουν και πάλι κάθε αυταρχική και αντιδημοκρατική διαδικασία ενόψει της  σύγκλησής της, για να αποφύγουν τη λογοδοσία και την καταδίκη τους. Αρνούμενοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους, έφτασαν στο σημείο, στην 26/23.1.2020 ανακοίνωσή τους, να υποτιμούν τους συναδέλφους «ότι δεν γνώριζαν επακριβώς τί υπέγραφαν», όταν είχαν αναλυτικά ενημερωθεί με την ανακοίνωσή μας 15/17.12.2019!!

Οι συνάδελφοι με το αίτημά τους για Έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΣΣΤΕ, ζήτησαν: 

1. Ενημέρωση των μελών του ΣΣΤΕ σχετικά με τις πρόσφατες εξελίξεις και τις ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί, ψηφοφορία έγκρισης ή ανάκλησης των πρόσφατων αποφάσεων του Δ.Σ.
2. Συζήτηση και λήψη απόφασης καταδίκης του Προεδρείου για τον συνεχιζόμενο εμπαιγμό μας στο θέμα της διακοπής και της επιστροφής των μνημονιακών περικοπών, την αναποτελεσματική υπεράσπιση της Ανεξαρτησίας της ΤτΕ, του Καταστατικού της και των Κανονισμών των πρώην Ταμείων της.
3. Εκλογή Διαπαραταξιακής Επιτροπής για προγραμματισμό άμεσων ενεργειών με στόχο την κατάργηση των περικοπών, την επιστροφή των αναδρομικών και την αποκατάσταση των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων μας σύμφωνα με το Καταστατικό και τις γενικές διατάξεις.
Σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ.6 του Καταστατικού, τα θέματα της έκτακτης Συνέλευσης είναι μόνο αυτά που αναγράφονται στο αίτημα όσων ζήτησαν τη σύγκλησή της.  Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΣΣΤΕ της 23.1.2020 όμως, το Προεδρείο παρουσίασε σημειώματα των δικηγόρων τους (όπως αναφέρονται στην 26 ανακοίνωσή τους) με τα οποία χαρακτηρίζονται και τα τρία θέματα ασαφή!! Στην ουσία επιθυμούσαν να μη συγκληθεί η έκτακτη Συνέλευση. Δεν είχαν όμως το θάρρος να αναλάβουν αυτήν την πολιτική ευθύνη και τελικά την συγκαλούν για τις 13/2/2020, διαγράφοντας όμως εντελώς αυθαίρετα, παράνομα και αντικαταστατικά το τρίτο θέμα της Συγκρότησης Διαπαραταξιακής Επιτροπής Αγώνα, η οποία θα ενεργούσε ενωτικά προς κάθε κατεύθυνση (Διοίκηση, Γενικό Συμβούλιο, ΣΥΤΕ κλπ) για την αποτελεσματική διεκδίκηση των αιτημάτων μας. Αντί λοιπόν να αξιοποιήσουν αυτή τη δυνατότητα,  πολώνουν για πολλοστή φορά το κλίμα, επιδιώκοντας να αποφύγουν τη λογοδοσία και να εκτρέψουν  την διάθεση για ενωτική διεκδίκηση, σε οπαδικού χαρακτήρα αντιπαράθεση.

Παράλληλα, σε μια ακόμα επίδειξη αυταρχισμού και αυθαιρεσίας αποφάσισαν:

1. Να συμμετάσχουν και να ψηφίσουν στην έκτακτη Γ.Σ. μόνο οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι παραρτημάτων και οι σύνεδροι στην ΟΣΤΟΕ που θα έρθουν στη συνέλευση με χρήματα του Συλλόγου, αρνούμενοι να καλύψουν ισότιμα τα έξοδα των συναδέλφων της περιφέρειας που θα ήθελαν να παραστούν!!
2. Να εκλεγεί με ανάταση χειρός (και όχι με ψηφοδέλτιο) η  Εφορευτική Επιτροπή.
3. Να αρχίσει η ψηφοφορία αμέσως μετά την ομιλία του Προέδρου και πριν να ακουστούν οι απόψεις των άλλων παρατάξεων και συναδέλφων.
4. Να καλυφτούν από τον ΣΣΤΕ μόνο οι δαπάνες του Προεδρείου για περιοδείες  στην περιφέρεια, όπως ακριβώς γίνεται τα τελευταία χρόνια και για τις πίτες των παραρτημάτων.

Συνάδελφοι,
Η υπεράσπιση της ανεξαρτησίας της ΤτΕ και των δικαιωμάτων μας είναι στα χέρια όλων μας. Μπορούμε με τη συμμετοχή και τη ψήφο μας να θέσουμε τέλος στον εμπαιγμό και την κοροϊδία. Να καταστήσουμε την επερχόμενη έκτακτη συνέλευση σε διαδικασία αγωνιστικής ενότητας και διεκδίκησης προς την άλλη πλευρά, η οποία, νομίζει πως μπορεί να  μας διασπά  και να μας εμπαίζει διαρκώς.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,

Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”Συνταξιούχων ΤτΕ