2017-11-22

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 17

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 17

        Αθήνα,  22 Νοεμβρίου 2017

Αδικαιολόγητη η καθυστέρηση της  άρσης των περικοπών των νόμων 4051/2012 και 4093/2012

Συνάδελφοι,
Θεωρούμε πως μετά τη σαφή τοποθέτηση του Νομικού Συμβουλίου της ΤτΕ ότι σωρεύονται τόκοι υπερημερίας στους έχοντες ασκήσει ένδικα μέσα (ο αριθμός των οποίων καθημερινά αυξάνεται), και την υλοποίηση δικαστικών αποφάσεων για την επιστροφή των εισφορών υγείας που υπολογίσθηκαν και επί των μνημονιακών περικοπών, μέσα από το λεγόμενο κοινωνικό μέρισμα, είναι αδικαιολόγητη οποιαδήποτε πάρα πέρα καθυστέρηση, στην άρση των περικοπών των νόμων 4051/2012 και 4093/2012. Η Διοίκηση, πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην άρση των περικοπών.Σημειώνεται ότι, για την επιβολή των περικοπών, δεν υπήρξε απόφαση θεσμικού οργάνου της ΤτΕ, παρά μόνο απόφαση του τότε αρμόδιου Διευθυντή Διοικητικού. Παράλληλα σήμερα, για την άρση των περικοπών υπάρχει ομόφωνη απόφαση του Νομικού Συμβουλίου της ΤτΕ, μέλος του οποίου είναι και ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσιών της Τράπεζας. Υπενθυμίζουμε, πως η Γνωμοδότηση του Ν.Σ. δεν αφήνει καμιά αμφιβολία ως προς την υποχρέωση της ΤτΕ να υλοποιήσει τις σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Είναι τέλος προφανές, πως εάν για τα αναδρομικά, μπορεί κανείς να δεχθεί να συζητήσει τους τρόπους επιστροφής τους, για την άρση των περικοπών, δεν νομίζουμε ότι δικαιολογείται περαιτέρω καθυστέρηση.

Στο κενό οι προσπάθειες εμπλοκής της ΤτΕ σε ευρύτερα
πολιτικά και κομματικά σχέδια και στοχεύσεις

Συνάδελφοι,
Οι μηχανορραφίες των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ/ΔΑΚΕ να εμπλέξουν, μέσα από τις ανακοινώσεις των Σ.Σ.Τ.Ε. και Σ.Υ.Τ.Ε., την ΤτΕ σε ευρύτερα πολιτικά και κομματικά σχέδια και στοχεύσεις, πέφτουν στο κενό. Η σαφής έγγραφη τοποθέτηση του Διοικητή της ΤτΕ: «Ουδεμία πίεση ασκήθηκε από οποιονδήποτε. Κρίναμε με τον αρμόδιο Υποδιοικητή, ότι δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να ανοίξει τέτοιο θέμα», σε απάντησή του σε επιστολή που του απεστάλη, σε συνέχεια του εξωδίκου, από τον συνάδελφο Κ. Ευσταθίου, βάζει τέλος στη συνωμοσιολογία και διαψεύδει τα σενάρια για δήθεν εξωθεσμικές κυβερνητικές παρεμβάσεις, για το «πάγωμα» της απόφασης του Νομικού Συμβουλίου της 3.10.2017. Η προφανής και αυτονόητη για Κεντρική Τράπεζα του Ευρωσυστήματος απάντηση, εκθέτει ανεπανόρθωτα όλους εκείνους που   θεώρησαν το γεγονός ως ευκαιρία, για να εμπλέξουν τον χώρο, θυσιάζοντας στο βωμό του κομματικού και παραταξιακού οφέλους τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα του προσωπικού της ΤτΕ.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ


Σημείωση: Μπροστά στην τραγική κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι συμπολίτες μας στη Δυτική Αττική και κυρίως στη Μάνδρα, πρέπει να εκδηλωθεί συντονισμένα η αλληλεγγύη της ΤτΕ και των φορέων του χώρου (Σ.Σ.Τ.Ε., Σ.Υ.Τ.Ε., Ταμείο  Υγείας). 

2017-11-14

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 16

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 16

        Αθήνα,  14 Νοεμβρίου 2017

Συνάδελφοι
 Στη χθεσινή συνάντηση, των μελών του  Δ.Σ. του  Σ.Σ.Τ.Ε, με τις τριμελείς  επιτροπές των παραρτημάτων και τους εκλεγμένους συνέδρους στην ΟΣΤΟΕ, που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα Συνελεύσεων του Συλλόγου μας, υποβάλαμε την παρακάτω πρόταση προς συζήτηση, έγκριση και υποβολή της στη Διοίκηση της ΤτΕ, από αντιπροσωπεία όλων των Κινήσεων που μετέχουν στο Δ.Σ. και των συναδέλφων των παραρτημάτων.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ
1. Άμεση  εφαρμογή της απόφασης του Νομικού Συμβουλίου από την καταβολή της επόμενης σύνταξης (Δεκεμβρίου 2017) με την κατάργηση των περικοπών των νόμων 4051/2012 και 4093/2012, σύμφωνα με τη Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου.

2. Μέχρι την επίτευξη οριστικής συμφωνίας σχετικά με τον τρόπο επιστροφής των αναδρομικών, από 11.6.2015, σύμφωνα και με την Γνωμοδότηση του Ν.Σ.,να πιστωθεί σε όλους τους συναδέλφους συνταξιούχους με τη σύνταξη του Ιανουαρίου 2018, ποσό ισόποσο του αθροίσματος μιας ακαθάριστης κύριας σύνταξης και ενός ακαθάριστου μερίσματος (επικουρικής+προγράμματος), έναντι των καταβλητέων αναδρομικών. Με τον τρόπο αυτό, και οι συνάδελφοι συνταξιούχοι θα λάβουν μικρή έστω οικονομική ενίσχυση τη περίοδο των εορτών.

3. Αξιοποίηση των δυνατοτήτων αυτονομίας, που μας παρέχει ο νόμος 4387/2016, όπως αναφέρεται και στο Πρακτικό της Συνεδρίασης του Νομικού Συμβουλίου της 3.10.2017, με τη δημιουργία επιτροπής, η οποία θα πρέπει το αργότερο εντός τριμήνου να καταλήξει σε πρόταση για τη συνολική θεσμική αποκατάσταση των συνταξιοδοτικών μας δεδομένων, με εξέταση όλων των ανοικτών θεμάτων του χώρου  [καταβολή κύριας σύνταξης και  μερίσματος (επικουρική+πρόγραμμα)], σύμφωνα με α. τις Καταστατικές διατάξεις των πρώην καταργηθέντων Ταμείων, που ενσωματώθηκαν στο Καταστατικό της ΤτΕ και β. τις γενικότερες διατάξεις νόμων.
Στην πρόταση αυτή με τις δικές του πινελιές και χρωματισμούς, συμφώνησε και ο εκπρόσωπος της Αναγεννητικής Πρωτοβουλίας.  Δυστυχώς, ο Πρόεδρος πέραν κάθε δεοντολογίας, δεν επέτρεψε την έκφραση απόψεων από τους συναδέλφους της περιφέρειας, κλείνοντας τη συνεδρίαση και λέγοντας ότι για τα θέματα αυτά θα αποφασίσει το Δ.Σ., κάνοντας και πάλι σαφή υπαινιγμό, πως ο μόνος δρόμος για την ενίσχυση των συνταξιούχων είναι αυτός της μεταφοράς πρόσθετης επικουρικής στο Πρόγραμμα!! Αποκαλύπτοντας έτσι, τους λόγους και τα πρόσωπα, της εμπλοκής για την αποκατάσταση της νομιμότητας στην ΤτΕ.
Η Κίνηση των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”, θα συνεχίσει με όλα τα μέσα, εντός και εκτός Δ.Σ. του Σ.Σ.Τ.Ε., τον αγώνα για την υλοποίηση της γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου της ΤτΕ και την αποκατάσταση της νομιμότητας, όσον αφορά τα συνταξιοδοτικά δικαιώματα του προσωπικού, σύμφωνα με το Καταστατικό της ΤτΕ.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ

2017-11-08

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 15

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 15

        Αθήνα,  8  Νοεμβρίου 2017

ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ: Η ΑΜΕΣΗ  ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ


Συνάδελφοι,
Ένα μήνα μετά τη Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου, με τις ανακοινώσεις Νο 2 των Κινήσεων ΔΗ.ΣΥ(ΠΑΣΚΕ) και ΔΕΚΣ(ΔΑΚΕ), που συγκροτούν το Προεδρείο του Σ.Σ.Τ.Ε., «οι εραστές» των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών, έλυσαν το μυστήριο του παγώματος της Γνωμοδότησης. Δεν ήταν αυτά που αρχικά ανέφεραν στις ταυτόσημες ανακοινώσεις των Σ.Σ.Τ.Ε. και Σ.Υ.Τ.Ε., αλλά ανακάλυψαν πως το πάγωμα της Γνωμοδότησης ήταν αποτέλεσμα κυβερνητικών απειλών και παρεμβάσεων στην Διοίκηση, στις οποίες  μάλιστα εμπλέκουν και τον επί κεφαλής των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”!! Μάλιστα στην ανακοίνωσή τους ερωτούν, δήθεν αφελώς, μήπως για αυτό οι “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” εξέδωσαν  μία μόνο ανακοίνωση μετά από την απόφαση του Νομικού Συμβουλίου; Πώς να επιβεβαιωθεί ότι οι “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” έχουν ήδη εκδώσει ένα τετρασέλιδο εφημεριδάκι και  τέσσερες ανακοινώσεις μετά τις 3.10.2017 που συνεδρίασε το Ν.Σ., όταν η πλειοψηφία των συναδέλφων διαβάζει μόνο ό,τι ταχυδρομεί το Δ.Σ., αφού οι εκτός Προεδρείου Κινήσεις δεν έχουν τέτοιο δικαίωμα;;!! Μάλιστα, όπως ομολογούν χωρίς καμιά ντροπή, «μας παρακολουθούν» και ανακάλυψαν συνάντηση του εκπροσώπου μας με τον συνάδελφο Μ. Μπαλαούρα και “υψηλόβαθμο στέλεχος της Τράπεζας”, σε “καφετέρια πλησίον του Συλλόγου”. Γιατί δεν αναφέρουν το όνομά του, δεν είχαν καλή ορατότητα;;!! Ελπίζουμε να είχαν τουλάχιστον και ένα κινητό τηλέφωνο ώστε να φτιάξουν και ένα καλό video!! Δυστυχώς αντί της σύμπνοιας και της ομοφωνίας, εκφράζουν τελικά τον ίδιο θυμό που επέδειξαν και μετά την έκδοση του νόμου 4387/2016 και του διορθωτικού ΦΕΚ της 1.7.2016, όταν είχαν φτάσει σε σημείο να ομιλούν για μη υπογραφή του Υπουργού στο εκδοθέν ΦΕΚ!!  Αλήθεια τόσο πολύ υποτιμούν τη νοημοσύνη των συναδέλφων μας, οι οποίοι γνωρίζουν πολύ καλά, ποιος όλα αυτά τα χρόνια σταθερά αγωνίζεται για την κατάργηση των παράνομων κρατήσεων και ποιοι βρίσκουν σωσίβιο στις ¨μεταφορές¨ και τη διαχείριση των ασφαλιστικών εταιρειών ;;!!

Το πόσο όμως επικίνδυνα συμπεριφέρονται για τα συμφέροντά μας οι συνάδελφοι του Προεδρείου, αποδεικνύεται από την αναφορά τους στη Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου για το θέμα της Ε.Α.Σ.. Δεν αναδεικνύουν την θέση των πέντε καθηγητών οι οποίοι θεωρούν: «…δεδομένη την ανεξαρτησία του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης του προσωπικού της ΤτΕ, αλλά και του προορισμού της Ε.Α.Σ που έγκειται στην κάλυψη ελλειμμάτων αποκλειστικά των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης που έχουν ενταχθεί στον Ε.Φ.Κ.Α και το Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π.». Δηλαδή, οι κ. κ. καθηγητές, με απλά ελληνικά, μας λένε πως μετά τον νόμο 4387/2016 δεν θα έπρεπε σε εμάς να υπάρχει η κράτηση της Ε.Α.Σ.!! Όμως πώς να το αναδείξουν και να το διεκδικήσουν, όταν μοναδικό σκοπό έχουν να αντιπολιτεύονται τη σημερινή κυβέρνηση, ακόμα και σε βάρος των δικαιωμάτων μας;; Μάλιστα αντί να αξιοποιήσουν την απόφαση 244/2017 της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, την επικαλούνται για να προβάλουν πως αυτή αφορά μόνο τους συνταξιούχους του δημοσίου, υποκρύπτοντας ή αγνοώντας, ότι οι συνταξιούχοι αυτοί για τους οποίους εκδόθηκε η  απόφαση της Ολ.Ε.Σ. έχουν καταστεί πλέον συνταξιούχοι του Ε.Φ.Κ.Α και του Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π, τα ελλείμματα των οποίων καλύπτει η Ε.Α.Σ.!!  Σε αντίθεση με εμάς που και με τη βούλα του νόμου 4387/2016 είμαστε εκτός Ε.Φ.Κ.Α και Ε.Τ.Ε.Α.Ε.Π, και τα τυχόν ελλείμματα τα καλύπτει πλήρως η ΤτΕ!! Αντί ως εκπρόσωποί μας να διεκδικούν ως οφείλουν, ψάχνουν δικαιολογίες για να καλύψουν την απραξία τους…

Συνάδελφοι,
Δεν πρόκειται να επιλέξουμε τον δρόμο της κομματικής αντιπαράθεσης, στην οποία θέλουν να μας οδηγήσουν τα κομματικά φερέφωνα παλιάς και νέας διαπλοκής. Όμως δεν έχουμε πάθει αμνησία, ώστε να μην ενθυμούμεθα «τα έργα και τις ημέρες τους» που μας είναι γνωστά και από την καλή (ν. 3863/2010 άρθρο 64) και από την ανάποδη (ν.3655/2008 και 4093/2012). Μάλιστα ο τελευταίος νόμος με Υπουργό Οικονομίας τον σημερινό Διοικητή της ΤτΕ, ήταν αυτός που διέλυσε πλήρως τη νομιμότητα και τη θεσμική ανεξαρτησία της ΤτΕ, εντάσσοντας μας αδικαιολογήτως στην ΗΔΙΚΑ Α.Ε., και μας οδήγησε σε μειώσεις συντάξεων της τάξης του 60% !! Τότε όμως δεν έκαναν κάτι για να διορθώσουν το Υπουργικό λάθος του Βρούτση…

 Όπως, λοιπόν, στο παρελθόν αναδείξαμε τα θετικά της οποιασδήποτε νομοθετικής παρέμβασης, το ίδιο πράττουμε και σήμερα, επιμένοντας να αξιοποιήσουμε ως ΤτΕ τις δυνατότητες που κερδίσαμε από τους νόμους 4336/2015 και 4387/2016, που για πρώτη φορά,  όχι μόνο δεν μας στέρησαν ένα ευρώ από τις συντάξεις μας, αλλά μας έδωσαν τη δυνατότητα, να αποκαταστήσουμε τα συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα, στο πλαίσιο του Καταστατικού της ΤτΕ και της γενικότερης νομοθεσίας. Αν αυτό αποδυναμώνει τα επιχειρήματα εκείνων που πρωτίστως στοχεύουν σε κομματικά οφέλη και αδιαφορούν «για το κλαρί πάνω στο οποίο καθόμαστε»,ουδόλως μας ενδιαφέρει.
Θα επιμείνουμε στη θεσμική αποκατάσταση της νομιμότητας στην ΤτΕ, γεγονός που περνάει μέσα από την άμεση εφαρμογή της Γνωμοδότησης του Ν.Σ. και την ισότιμη αντιμετώπιση του προσωπικού της σύμφωνα με το Καταστατικό της.

Συνάδελφοι,
Οι σύμβουλοι των εκτός Προεδρείου Κινήσεων, με έγγραφό τους από 1.11.2016, ζήτησαν την  άμεση σύγκληση του Δ.Σ. του Σ.Σ.Τ.Ε., σύμφωνα με το άρθρο 4 του Καταστατικού, με θέμα :
¨Η απόφαση του Νομικού Συμβουλίου της ΤτΕ της 3.10.17. Η αναλυτική ενημέρωση για το πάγωμα της αποκατάστασης της νομιμότητας σύμφωνα με την ενημέρωση που παρέχουν οι ταυτόσημες ανακοινώσεις Σ.Σ.Τ.Ε. και Σ.Υ.Τ.Ε.. Η λήψη αποφάσεων για άμεση εφαρμογή της Γνωμοδότησης.¨
 Ας μην καθυστερούν λοιπόν και ας πουν στον κ. Διοικητή, που διοικεί την Τράπεζα και προεδρεύει του Συμβουλίου Ασφάλισης,να προβάλλει το βέτο της ανεξαρτησίας όπως το έπραξε καταγγέλλοντας δημοσίως το συνάδελφο Μ. Μπαλαούρα, όταν του ζήτησε μια ολιγοήμερη αναβολή του Γ.Σ. τον Δεκέμβριο του 2016 ή στους 45 βουλευτές της κυβέρνησης που με επερώτησή τους ζήτησαν στοιχεία για τις διαδικασίες προαγωγών και μεταθέσεων στην ΤτΕ!! Γιατί λοιπόν σήμερα, αντί μιας τέτοιας επιλογής, υπεράσπισης της θεσμικής ανεξαρτησίας της ΤτΕ, που θα είχε στο πλευρό του το σύνολο του προσωπικού, επιτρέπει την επάνοδο στο έργο «ο καλός Διοικητής και ο κακός Υποδιοικητής», που εκ νέου διακινείται από το Προεδρείο;; Ποιόν εξυπηρετεί «ο ντόρος» που στήνεται, αν όχι τα συμφέροντα των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών που τρίβουν τα χέρια τους όταν βλέπουν πως η θεσμική ανομία ζει και βασιλεύει στη ΤτΕ σχεδόν δύο χρόνια μετά τον νόμο 4387/2016;;

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ

2017-11-03

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 14

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Νο 14

        Αθήνα,  3 Νοεμβρίου 2017

Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ

Συνάδελφοι,
Όσοι εξακολουθούν να αλληθωρίζουν προς τις Ιδιωτικές Ασφαλιστικές Εταιρείες και επιμένουν σε λογικές που εξυπηρετούν τέτοιες επιδιώξεις, εμποδίζουν την αποκατάσταση της νομιμότητας ως προς την αντιμετώπιση του προσωπικού της ΤτΕ (συνταξιούχους). Προβάλλοντας ως άλλοθι κάποια ακαθόριστη κυβερνητική παρέμβαση και φοβίζοντας το προσωπικό με δήθεν επαπειλούμενη νομοθετική επιβολή ¨πλαφόν¨ στις αποδοχές του, θεωρούν πως θα αποτρέψουν την αποκατάσταση της νομιμότητας σύμφωνα και με τη Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου της ΤτΕ. Αλήθεια, αυτοί που διακινούν τέτοια σενάρια, καταλαβαίνουν πόσο εκθέτουν τα δικαιώματα του προσωπικού της ΤτΕ;; Αν συμφωνούν πως η όποια κυβέρνηση μπορεί να παρεμβαίνει και να διαμορφώνει η ίδια και όχι η ΤτΕ, τις αποδοχές και το εργασιακό καθεστώς του προσωπικού της, τότε αναρωτιόμαστε: Με ποια λογική η παρέμβαση αυτή είναι ¨ανεκτή¨ και ¨δικαιολογημένη¨, όταν αφορά τις αποδοχές ενός τμήματος του προσωπικού της, δηλαδή των συνταξιούχων της και όχι του συνόλου, όταν οι αποδοχές του συνόλου του προσωπικού (εν ενεργεία και συνταξιούχων), αποτελούν κοινή Καταστατική υποχρέωση της ΤτΕ;;Θεωρούν πως αυτοί που για λόγους επικοινωνιακής τακτικής διακινούν τέτοια σενάρια, σε αυτή την υποθετική περίπτωση θα μείνουν εκτός πεδίου βολής;; Ας μην ξεχνούν, πως και αν ακόμα στο παρελθόν υπήρχε ο λόγος του ¨ειδικού ταμείου¨ που προέβαλλαν για να μας συμπεριλαμβάνουν σε ασφαλιστικές ρυθμίσεις, από 1.1.2011 αυτός εξέλιπε τελείως. Εκτός και αν αυτοί που πανηγύριζαν για το Νόμο ένταξης των ταμείων στην Τράπεζα το 2010, σήμερα για λόγους κομματικούς-παραταξιακούς, ξέχασαν αυτό το γεγονός και επιμένουν στην ανέξοδη αντικυβερνητική τους υστερία, όπως έκαναν και μετά την έκδοση του ν. 4387/2016. 

Η σημερινή κυβέρνηση με τους νόμους 4336/2015 και 4387/2016, σεβάστηκε πλήρως την αυτονομία της ΤτΕ και την υποχρέωσή της ως Τράπεζας του Ευρωσυστήματος, να διαχειρισθεί τα θέματα αυτά στο εσωτερικό της. Επανασύνδεσε, στην ουσία, την ΤτΕ με τις επιταγές του ν. 3863/2010 και με σαφήνεια έθεσε εκ ποδών τις παρεμβάσεις του                 ν. 4093/2012. Ο δρόμος επομένως της κατάργησης των μνημονιακών κρατήσεων και της Ε.Α.Σ., είναι μονόδρομος και πρέπει η υλοποίηση της Γνωμοδότησης του Ν.Σ., να είναι το πρώτο άμεσο βήμα, μαζί με τη συγκρότηση επιτροπής που, εντός τακτής προθεσμίας, σύμφωνα με το Καταστατικό και τη γενικότερη νομοθεσία, θα καταλήξει σε θεσμικά κατοχυρωμένη πρόταση καταβολής συντάξεων, και όχι ¨έναντι¨, που θα τεθεί σε διαβούλευση.
Προς την κατεύθυνση αυτή επισημαίνουμε τα παρακάτω:
1.      Η ΤτΕ, σε εκτέλεση της διάταξης του άρθρου 64 του ν. 3863/2010, από 1.1.2011 αναλαμβάνει και ενεργεί την κοινωνική ασφάλιση του προσωπικού της, σύμφωνα με τις διατάξεις των Καταστατικών των καταργηθέντων Ταμείων, οι οποίες, κατά ρητή επιταγή της ίδιας ως άνω διάταξης, καθίστανται καταστατικές διατάξεις της Τράπεζας της Ελλάδος. Με τη νομοθετική αυτή ρύθμιση, η ΤτΕ εναρμονίσθηκε και τυπικά με την Καταστατική της ευθύνη να παρέχει μισθό και σύνταξη στο προσωπικό της (άρθρα 38 και 71 του Καταστατικού της).
2.      Μετά την καθιέρωση, με τον ν. 997/1979, της υποχρεωτικής κοινωνικής ασφάλισης και για επικουρική σύνταξη, η τάση που επικράτησε για το ποσοστό της υποχρεωτικά χορηγούμενης επικουρικής για όλους τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης (Ν.Π.Δ.Δ.) ανερχόταν στο 20 % (ν. 2084/92). Οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις παρείχαν το δικαίωμα, στο τ. Μετοχικό Ταμείο, της συνέχισης της εφαρμογής των ΣΣΕ 1948 και 1951, όσον αφορά στη διαμόρφωση και καταβολή του ενιαίου μερίσματος 36 %των συνταξίμων αποδοχών, δεδομένου ότι αυτό αποτελούσε προϊόν ΣΣΕ που υπερκάλυπτε την προβλεπόμενη εκ του ν. 997/1979 επικουρική σύνταξη.
3.      Στη συνέχεια, έλαβε χώρα ο διαχωρισμός του προβλεπόμενου από τις ΣΣΕ ενιαίου Μερίσματος 36 % των συνταξίμων αποδοχών σε α)20%, που κάλυπτε χωρίς να ταυτίζεται μαζί της, την προβλεπόμενη επικουρική σε όλους τους ασφαλισμένους          (ν. 2084/92) και β) 16 % που καταβαλλόταν στους μέχρι 31.12.1992 πρωτοασφαλισθέντες συνταξιούχους και εν ενεργεία υπαλλήλους ως παροχή αμιγώς συμβατικού χαρακτήρα.
4.      Το Δημόσιο καλείται να καλύψει τις συντάξεις των συνταξιούχων της ΤτΕ μόνο σε περίπτωση διάλυσής της και όχι σε περίπτωση ελλείμματος του προϋπολογισμού της, όπως αντιθέτως υποχρεούται να κάνει σε περίπτωση ελλείμματος όλων των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης.
5.      Mετά τον ν. 4387/2016, οι ασφαλισμένοι και οι συνταξιούχοι της ΤτΕ, και η ίδια ως ασφαλιστικός φορέας του προσωπικού της, δεν υπήχθησαν στον νέο ενιαίο φορέα κοινωνικής ασφάλισης, τον ΕΦΚΑ,οπότε καθίσταται προφανές ότι το ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό σύστημα της ΤτΕ, το οποίο ρητώς ουδόλως χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, διαχωρίζεται πλήρως από το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης (μέρος του ευρύτερου συστήματος κοινωνικής ασφάλειας) που εισήχθη με τον                ν. 4387/2016.
6.      Όπως έχει πλέον αδιαμφισβήτητα κριθεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΟλΣτΕ 2287 και 2288/2015), οι περικοπές και μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων, μεταξύ άλλων και των συνταξιούχων της Τράπεζας της Ελλάδος, που επήλθαν δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 2 του ν. 4051/2012 και του άρθρου πρώτου παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.5 περ. 1 και υποπαρ. ΙΑ.6 περ. 3 του ν. 4093/2012 είναι  αντισυνταγματικές και αντίκεινται στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ.
7.      Οι διατάξεις με τις οποίες επιβάλλεται Εισφορά Αλληλεγγύης στις Συντάξεις (κύριες και επικουρικές) που χορηγεί η Τράπεζα της Ελλάδος, συστηματικώς ερμηνευόμενες υπό το φως μεταγενεστέρων νομοθετημάτων, πρέπει να γίνει δεκτό ότι τουλάχιστον από την έκδοση του ν. 4387/2016 δεν καταλαμβάνουν την Τράπεζα της Ελλάδος(η οποία ως προελέχθη, είναι εκτός του Εθνικού Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης).
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ

Αναγνωστοπούλου Δήμητρα, Βαξεβανάκη Έλλη, Βαξεβανάκη Ιουλία, Γκότσης Δημήτρης, Γρατσίας Ηλίας, Δασκαλάκης Νίκος, Δεληπέτρος Δημήτρης, Ευσταθίου Κώστας, Καραγιάννης Νίκος, Καραδήμα Ζωή, Καραφωτιά Φωφώ, Κουλούρης Γιώργος, Κουρκουτσάκη Τίνα, Κωνστανταράκη Εύα, Λεμπέσης Παναγιώτης, Μαλαπάσχας Παναγιώτης, Μανώλης Παύλος, Μασσαλάς Δημήτρης, Μελισσείδου Ελένη, Μοσχονησίου Βάσω, Μουτσάκη Μάρθα, Μπελίτσος Γρηγόρης, Μπουλαλά Αγγελική, Νικολόπουλος Σωτήρης, Νικολοπούλου Βίκυ, Παπαγεωργάκης Μάρκος, Παπαμάργαρης Χάρης, Ραγιάς Νικόλαος, Ρούσσος Γιώργος, Στρίμπερης Θόδωρος, Φιωτάκη Έβη, Φλεμετάκης Γιώργος, Χατούπη Μαρία, Χάρακα Παναγιώτα, Χρηστίδης Απόστολος.