2020-01-08

TVXS: Συνταξιούχοι της ΤτΕ «καρφώνουν» τον Στουρνάρα - Αντισυνταγματική και «α λα καρτ» εφαρμογή των κανόνων

Για αυθαίρετη και αντισυνταγματική αναβίωση καταργημένων διατάξεων σχετικά με το συνταξιοδοτικό εγκαλούν τη διοίκηση της Τράπεζας της Ελλάδος συνταξιούχοι του ιδρύματος, οι οποίοι ζητούν ακόμη και την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Ειδικότερα, στις 17 Δεκεμβρίου, η συνταξιουχική παράταξη της ΤτΕ, «Εν Δράσει», ανακοίνωσε, ότι προκειμένου η Τράπεζα της Ελλάδος «να απαλλαγεί από το κόστος επανυπολογισμού των συντάξεων ΟΛΩΝ των παλαιών συνταξιούχων, αναβίωσε τις ρητά καταργημένες, με το άρθρο 27 του νόμου Κατρούγκαλου, διατάξεις του νόμου Λοβέρδου, διαχωρίζοντας αυθαίρετα και αντισυνταγματικά, με την απόφαση του Σ.Α. της 22.11.2019, τους συνταξιούχους σε συνταξιοδοτηθέντες πριν ή μετά την 1.1.2015.

»Με τον τρόπο αυτό περιόρισε  τον υπολογισμό των συντάξεων στο σύνολο των αποδοχών επί των οποίων καταβάλαμε εισφορά μόνο για όσους συνταξιοδοτήθηκαν μετά την 1.1.2015, αδιαφορώντας για την παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας των ασφαλισμένων  και   υποβαθμίζοντας  όσους συνταξιοδοτήθηκαν πριν την 1.1.2015  ακόμα  και από ομοβάθμους τους, οι οποίοι κατέβαλαν μικρότερο ασφάλιστρο και σε προκαθορισμένο πλαφόν ασφαλιστέων αποδοχών για τη σύνταξή τους  (ασφαλισμένοι μετά την 1.1.1993)!».

Οι συνταξιούχοι καταγγέλουν ότι ο Διοικητής της ΤτΕ, Γιάννης Στουρνάρας, «με τη συναίνεση των συνδικαλιστών που συμμετέχουν στο Σ.Α., επέλεξε την παραπάνω παρανομία, διότι αν  εφάρμοζε, ως όφειλε, τις γενικές διατάξεις περί Εθνικής και Ανταποδοτικής σύνταξης, θα έπρεπε να σταματήσει από 1.1.2019 και τις τρεις κρατήσεις (4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012). Αντιθέτως, συνεχίζει να μας εμπαίζει «νομιμοποιώντας» με την πρακτική αυτή τη διατήρηση ακόμα και των δύο περικοπών (4051/12 και 4093/12)  που έχουν κριθεί αντισυνταγματικές από το 2015!!!».

Είχε προηγηθεί, στις 7 Νοεμβρίου, επιστολή προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Κριστίν Λαγκάρντ, από επτά συνταξιούχους της Τράπεζας της Ελλάδος. Όπως αναφέρει η Εφημερίδα των Συντακτών, οι υπογράφοντες (μεταξύ των οποίων ο Θεοχ. Παπαμάργαρης, πρώην υπουργός Εργασίας, πρώην πρόεδρος της ΟΤΟΕ και τέως διευθυντής σύμβουλος της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ΤτΕ, ο Π. Σπ. Μομφεράτος-Ιγλεζέλης, τέως οικονομικός εμπειρογνώμονας της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ΤτΕ και πρώην επιτετραμμένος της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ΤτΕ, ο Θεοδ. Στρίμπερης, τέως υποδιευθυντής ΤτΕ και πρώην Επίτροπος για τα Διευρωπαϊκά Οδικά Δίκτυα στα Βαλκάνια στην ASECAP, o K. Eυσταθίου, πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων της ΤτΕ, η Ιουλία Βαξεβανάκη, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Συνταξιούχων της ΤτΕ), ζητούν συνάντηση με την ηγεσία της ΕΚΤ προκειμένου να παραθέσουν συγκεκριμένα στοιχεία που, κατά τη γνώμη τους, αποδεικνύουν ότι κατά τη διάρκεια της επιβολής των τριών προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής (2010- 2018) και η αυτονομία της ΤτΕ παραβιάστηκε και οι κανόνες νομισματικής χρηματοδότησης του Δημοσίου από την τράπεζα ποδοπατήθηκαν.

«Αυτές οι παραβιάσεις πραγματοποιήθηκαν χωρίς τη συμβουλή και τη γραπτή έγκριση της ΕΚΤ. Ευθύνη έχουν όλοι όσοι διετέλεσαν υπουργοί Οικονομικών και κυρίως ο νυν διοικητής της ΤτΕ, υπουργός Οικονομικών της περιόδου 2012-2014, Γ. Στουρνάρας», επισημαίνεται στην επιστολή. «Είναι ύψιστης σημασίας να συμβάλουμε όλοι αποφασιστικά ώστε να σταματήσει, το συντομότερο δυνατό, αυτή η απαράδεκτη κατάσταση και να αποκατασταθεί η αξιοπρέπεια του προσωπικού της ΤτΕ» καταλήγει η επιστολή, καταγγέλλοντας τον κ. Στουρνάρα για α λα καρτ εφαρμογή των κανόνων του Ευρωσυστήματος.

Η ΕΦΣΥΝ σημειώνει, ότι στην τροποποίηση που έχει αποσταλεί προς έγκριση προς τον κ. Βρούτση, περιλαμβάνεται και εφαρμογή τού εκάστοτε πλαφόν σύνταξης να γίνεται από την ΤτΕ, ώστε διευθυντές και στελέχη της τράπεζας να αναθερμάνουν την προσδοκία τους για την αύξηση από το ποσόν των 2.773,40 ευρώ που είναι σήμερα σε 4.608 ευρώ... 

tvxs.gr

2020-01-07

Εφημερίδα των Συντακτών: Πόσο ανεξάρτητη είναι η Τράπεζα της Ελλάδος;

Στις 7 Νοεμβρίου 2019, μια επιστολή έφτασε στο γραφείο της προέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), Κριστίν Λαγκάρντ από επτά συνταξιούχους της Τράπεζας της Ελλάδος.
Οι υπογράφοντες (μεταξύ των οποίων ο Θεοχ. Παπαμάργαρης, πρώην υπουργός Εργασίας, πρώην πρόεδρος της ΟΤΟΕ και τέως διευθυντής σύμβουλος της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ΤτΕ, ο Π. Σπ. Μομφεράτος-Ιγλεζέλης, τέως οικονομικός εμπειρογνώμονας της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ΤτΕ και πρώην επιτετραμμένος της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ΤτΕ, ο Θεοδ. Στρίμπερης, τέως υποδιευθυντής ΤτΕ και πρώην Επίτροπος για τα Διευρωπαϊκά Οδικά Δίκτυα στα Βαλκάνια στην ASECAP, o K. Eυσταθίου, πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Υπαλλήλων της ΤτΕ, η Ιουλία Βαξεβανάκη, μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Συνταξιούχων της ΤτΕ), ζητούν συνάντηση με την ηγεσία της ΕΚΤ προκειμένου να παραθέσουν συγκεκριμένα στοιχεία που, κατά τη γνώμη τους, αποδεικνύουν ότι κατά τη διάρκεια της επιβολής των τριών προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής (2010-2018) και η αυτονομία της ΤτΕ παραβιάστηκε και οι κανόνες νομισματικής χρηματοδότησης του Δημοσίου από την τράπεζα ποδοπατήθηκαν.

«Αυτές οι παραβιάσεις πραγματοποιήθηκαν χωρίς τη συμβουλή και τη γραπτή έγκριση της ΕΚΤ. Ευθύνη έχουν όλοι όσοι διετέλεσαν υπουργοί Οικονομικών και κυρίως ο νυν διοικητής της ΤτΕ, υπουργός Οικονομικών της περιόδου 2012-2014, Γ. Στουρνάρας», επισημαίνεται στην επιστολή. «Είναι ύψιστης σημασίας να συμβάλουμε όλοι αποφασιστικά ώστε να σταματήσει, το συντομότερο δυνατό, αυτή η απαράδεκτη κατάσταση και να αποκατασταθεί η αξιοπρέπεια του προσωπικού της ΤτΕ» καταλήγει η επιστολή, καταγγέλλοντας τον κ. Στουρνάρα για α λα καρτ εφαρμογή των κανόνων του Ευρωσυστήματος.

«Παράνομος διαχωρισμός»

Η καταγγελία εδράζεται σε συγκεκριμένα στοιχεία, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε αρκετές ημέρες μετά, στις 17 Δεκεμβρίου, η συνδικαλιστική παράταξη «Συνταξιούχοι Εν Δράσει» της ΤτΕ.

Η παράταξη αναφέρει δημοσίως και ευθαρσώς ότι ο διοικητής, με τη συναίνεση των συνδικαλιστών που συμμετέχουν στο Συμβούλιο Ασφάλισης της Τράπεζας και με απόφαση που ελήφθη στις 22 Νοεμβρίου, προέβη σε παράνομο (που αντιτίθεται στην ανεξαρτησία της ΤτΕ, βάσει του Ευρωσυστήματος) εσωτερικό διαχωρισμό των συνταξιούχων σε συνταξιοδοτηθέντες πριν ή μετά την 1.1.2015.

Η συγκεκριμένη αλλαγή έγινε με την αναβίωση διατάξεων του νόμου Λοβέρδου (περί αναλογικής σύνταξης) που έχουν καταργηθεί με μεταγενέστερο νόμο και ειδικότερα με το άρθρο 27 του νόμου Κατρούγκαλου!

Μάλιστα, αυτός ο διαχωρισμός επιχειρείται να έχει και τη συναίνεση και πολιτική κάλυψη και του υπουργού Εργασίας Γ. Βρούτση, από τον οποίο ζητείται τώρα να εγκρίνει και σχετική τροποποίηση του κανονισμού κύριας σύνταξης, προσθέτοντας συμπληρωματικό άρθρο, χωρίς όμως να συγκληθεί γενικό συμβούλιο, που κατά το άρθρο 38 του Καταστατικού έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα.

Γιατί όμως ο διοικητής επέλεξε την επιστροφή στον νόμο Λοβέρδου, που κατά τη γνώμη των συνδικαλιστών συνιστά παρανομία; Διότι «αν εφάρμοζε ως όφειλε τις γενικές διατάξεις περί εθνικής και ανταποδοτικής σύνταξης, θα έπρεπε να σταματήσει από 1.1.2019 και τις κρατήσεις που επεβλήθησαν στις συντάξεις».

Μάλιστα, οι συνδικαλιστές της παράταξης «Συνταξιούχοι Εν Δράσει» υποστηρίζουν ότι με τη διαδικασία που επιβάλλει ο διοικητής υποβαθμίζει όλους όσοι συνταξιοδοτήθηκαν πριν από την 1.1.2015, ακόμη και από ομοιοβάθμους τους που είχαν καταβάλει χαμηλότερο ασφάλιστρο.

Για την ιστορία, αξίζει να σημειωθεί ότι στην τροποποίηση που έχει αποσταλεί προς έγκριση προς τον κ. Βρούτση, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνεται και εφαρμογή τού εκάστοτε πλαφόν σύνταξης να γίνεται από την ΤτΕ, ώστε διευθυντές και στελέχη της τράπεζας να αναθερμάνουν την προσδοκία τους για την αύξηση από το ποσόν των 2.773,40 ευρώ που είναι σήμερα σε 4.608 ευρώ...

Χριστίνα Κοψίνη
efsyn.gr 

2019-12-29

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Αθήνα 28.12.2019


Συνάδελφοι,

Θεωρούμε χρήσιμο να σας ενημερώσουμε για όσα, αναρτήθηκαν, σε τρεις ενότητες σε ομάδες συνταξιούχων της ΤτΕ στο Facebook, από τον συνάδελφο Κώστα Ευσταθίου.

Ενότητα 1η : Η προσφορά της ανακοίνωσης του ΣΣΤΕ

Αν κάτι έχει να προσφέρει η ανακοίνωση 24 του ΣΣΤΕ, είναι, πως μετά την 15 ανακοίνωση των ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ, που τεκμηριωμένα έθεσε εκ ποδών ως παράνομη και αντισυνταγματική την απόφαση του Σ.Α. της 22.11.2019, οι πραγματικοί εμπνευστές της απόφασης του Σ.Α., δηλαδή οι νομικοί καθοδηγητές, ανέλαβαν επί τέλους, δια μέσου της ανακοίνωσης του ΣΣΤΕ, την υποστήριξη του αντισυναδελφικού έργου που κατ’ εντολήν φυσικά του Γιάννη Στουρνάρα έχουν αναλάβει.
Ο ΣΣΤΕ παραδομένος στα σχέδια των εργοδοτικών μηχανισμών και παραγόντων, εγκατέλειψε στους δικηγόρους της Τράπεζας το έργο της ενημέρωσης των συναδέλφων!! Οι τελευταίοι, αφού εξασφάλισαν πως για λογαριασμό τους θα ισχύει η ανεξαρτησία της ΤτΕ (η σύνταξη που θα λάβουν από την ΤτΕ δεν θα συμψηφίζεται για τον υπολογισμό του ανώτατου πλαφόν κύριας σύνταξης με αυτήν του Δικηγόρου, του Καθηγητή κ.α.),  ειδικά οι νεότεροι, δίνουν το καλύτερο εαυτό τους,  για να ξεθεμελιώσουν το καθεστώς των Καταστατικών δεσμεύσεων και των ΣΣΕ 1948 και 1951,  των ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ δηλαδή της ανεξάρτητης ΤτΕ απέναντι στο προσωπικό της !!!
Ακόμα όμως και αν έχουν αναλάβει φανερά πλέον την καθοδήγηση των ΣΥΤΕ και ΣΣΤΕ, τις συμφωνίες των οποίων χρησιμοποιούν στα δικαστήρια σε βάρος των συνταξιούχων μας (όπως π.χ. τη συμφωνία των προέδρων ΣΣΤΕ και ΣΥΤΕ στην αναλογιστική μελέτη της AON HEWITT πως τα μερίσματα του Προγράμματος είναι 12 και αν δοθούν δώρα και επίδομα θα υπάρχει πρόβλημα βιωσιμότητας!!!), έχουν μεγάλο δρόμο να διανύσουν. Το έργο τους ούτε απλό είναι ούτε εύκολο.
Δεν είναι εύκολο να ανατραπούν θεμελιωμένα δικαιώματα από το 1927. Για να μπορέσουν να μας κάμψουν και να εφαρμόσουν τα σχέδιά τους πρέπει να εκλείψει κάθε αντίθετη φωνή ή συλλογικότητα, ακόμα και η πιό μικρή.  Όσα θέλουν να ξεθεμελιώσουν είναι έργο γενιών και γενιών που έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, ακόμα και μέσα στη Γερμανική κατοχή και μετέπειτα στη χούντα. και στο έργο αυτό συνέβαλαν κορυφαίες μορφές της Νομικής Επιστήμης, προκάτοχοι τους, που σεβόντουσαν τους συναδέλφους τους και το Θεσμό της ΤτΕ.
Αυτοί, με Διοικητές, Διευθυντές και Συνδικαλιστές (Αλευράς, Μαρίνης κ.α), που είχαν όραμα και αγάπη για την Τράπεζα και το προσωπικό της,  έστησαν όλα αυτά και το Ταμείο Υγείας, τα οποία οι σημερινοί εραστές του νεοφιλελευθερισμού της σχολής του Σικάγο και του ασφαλιστικού μοντέλου του Πινοσέτ, πασχίζουν να γκρεμίσουν.
Βασική τους στρατηγική να εξαφανίσουν την θεσμική ανεξαρτησία της ΤτΕ και του προσωπικού της και να καταστήσουν την ΤτΕ και τους συνταξιούχους της, πλήρως υποταγμένους στις επιλογές του εκάστοτε Υπουργού... Γνωρίζουν όμως πως αυτό δεν είναι απλό. Για αυτό και άργησαν τόσο πολύ από το 2010 που ψηφίστηκε ο νόμος Λοβέρδου να ανακαλύψουν το 2020 (!!!!!!!) πως οι διατάξεις του για βασική και αναλογική σύνταξη εξακολουθούν να υφίστανται μόνο και μόνο για την ΤτΕ, αν και, όπως οι ίδιοι ομολογούν στην παραπάνω ανακοίνωσή τους, καμιά εγκύκλιος για την εφαρμογή τους δεν έχει εκδοθεί, αφού έχουν ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ!!!!

Ενότητα 2η: Απονομή σύνταξης:

Αν ίσχυαν οι διατάξεις του νόμου Λοβέρδου περί Βασικής(360 ευρώ) και Ανα-λογικής σύνταξης, όπως ισχυρίζεται σήμερα η Τράπεζα, με πέντε χρόνια καθυστέρηση (και στηρίζεται από το Προεδρείο του ΣΣΤΕ), γιατί δεν τις εφάρμοζε πέντε χρόνια τώρα;; Περίμενε την κατάλληλη ηγεσία του Υπουργείου, για να νομιμοποιήσει τις αυθαιρεσίες της;; Οι οριστικά απονεμηθείσες συντάξεις μετά την 1.1.2015 που έχουμε στα χέρια μας, θα επανυπολογισθούν; Οι σοφιστείες της Διεύθυνσης Νομικών Υπηρεσιών εξυπηρετούν την Τράπεζα, ώστε να αποφύγει το κόστος αποκατάστασης των συντάξεών μας; Σίγουρα οι 100 μετά την 1.1.2015 και οι 500 πλαφοναρισμένοι, κοστίζουν λιγότερο από την αποκατάσταση των πολλών και την κατάργηση και των τριών νόμων που επιβάλλει η νομιμότητα!!

1. Γιατί οι διατάξεις του νόμου Λοβέρδου είναι καταργημένες;;
Για να ισχύσουν οι διατάξεις οποιουδήποτε νόμου, πρέπει να εκδοθούν οι αναγκαίες πράξεις εφαρμογής τους. Αυτό δεν έγινε ποτέ για τον νόμο Λοβέρδου, πριν την ρητή, με το άρθρο 27 του ν.4387/2016, αντικατάσταση τους με την Εθνική σύνταξη (384 ευρώ) και την Ανταποδοτική. Αυτό ομολογείται και στην ανακοίνωση 24 του ΣΣΤΕ: «δεν εκδόθηκαν προβλεπόμενα κατ΄ εξουσιοδότηση νομοθετήματα ή εγκύκλιοι, ανέκυψαν ορισμένα ερμηνευτικά ζητήματα που χρήζουν αυθεντικής διευκρίνησης»!!! Αν οι διατάξεις του νόμου Λοβέρδου είχαν ισχύ, θα εφαρμόζονταν με προφορικές εντολές, όπως έγινε π.χ. για Νόμους Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά!!

2. Η ΤτΕ «παρανομεί» για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά μας;;
Αν αυτός ήταν ο στόχος, η ΤτΕ θα είχε αξιοποιήσει την εξαίρεσή μας από το Νόμο Κατρούγκαλου και με την εφαρμογή του άρθρου 10 του Καταστατικού του πρώην Ταμείου Συντάξεων , θα θωρακιζόταν η ανεξαρτησία του ασφαλιστικού μας συστήματος !!Παράλληλα θα εφαρμοζόταν η καταστατική κανονικότητα: επανασύνδεση μισθών και συντάξεων, επιστροφή των δώρων και του επιδόματος αδείας, κατάργηση των περικοπών, άρση του πλαφόν κ..ο.κ.!!

3. Η «παρανομία» εξυπηρετεί τη χορήγηση καλύτερων συντάξεων;;
Το αντίθετο συμβαίνει. Αν η Τράπεζα επέλεγε το νόμιμο, δηλαδή την εφαρμογή των γενικών διατάξεων ( Εθνική 384 ευρώ και Ανταποδοτική), που αντικατέστησαν τις καταργημένες διατάξεις Λοβέρδου, οι συντάξεις για την μεγάλη πλειοψηφία των συνταξιούχων θα ήταν μεγαλύτερες, αφού ο υπολογισμός θα γινόταν στο σύνολο των πάσης φύσεως αποδοχών 14:12 και όχι 12:12(!!), και με σημαντική προσαύξηση για κάθε μονάδα διαφοράς της καταβαλλόμενης ασφαλιστικής εισφοράς από τον γενικό μέσο όρο!!

4. Η εξαίρεσή μας από τον επανυπολογισμό ήταν εμπόδιο;;;
Η εξαίρεσή μας από τις διαδικασίες του δημόσιου ασφαλιστικού συστήματος, σε τίποτα δεν εμπόδιζε την ΤτΕ να εφαρμόσει νόμιμα τις ισχύουσες γενικές διατάξεις. Αυτή εξ άλλου ήταν και η ουσία της ανεξαρτησίας μας στην οποία συμβάλαμε με κάθε τρόπο. Να θωρακιστεί δηλαδή η ΤτΕ και την επαύριο έναντι του κοινού νομοθέτη. Η εγκληματική επιλογή όμως είναι: α) να μην αποκατασταθούν οι συντάξεις των παλαιών συνταξιούχων και να μην καταργηθούν υποχρεωτικά από 1.1.2019 και οι τρεις μνημονιακές κρατήσεις, και β) να «νομιμοποιηθούν» οι αποφάσεις αυτές με παρέμβαση Βρούτση. Διοίκηση και Σύλλογος παραμένουν δέσμιοι των αντί ΣΥΡΙΖΑ αντανακλαστικών τους!!

Ενότητα 3η ΠΛΑΦΟΝ: Με υπογραφή της πλειοψηφίας του ΣΣΤΕ, γίνεται αποδεκτή και Καταστατικά η κατάργηση της ασφαλιστικής αυτονομίας της ΤτΕ!!

Σε μια πρώτη ανάγνωση, η Τράπεζα επιχειρεί να αποσπάσει τη σιωπή των 500 περίπου συνταξιούχων στις παρανομίες της, αφού λόγω του σημερινού πλαφόν 2773,40 ευρώ, έχει μειωθεί η δικαιούμενη από το Καταστατικό σύνταξή τους και δικαιολογημένα ευελπιστούν σε αποκατάσταση. Με μια όμως προσεκτική ανάγνωση, αποκαλύπτεται ότι, με πρόσχημα τη δίκαιη προσδοκία αυτών των συνταξιούχων και χωρίς κατάργηση και των τριών μνημονιακών κρατήσεων, η Διοίκηση επιδιώκει να εξαρτήσει για πρώτη φορά Καταστατικάτην ΤτΕ από τις αποφάσεις για το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα του εκάστοτε Υπουργού!!

1. Το πλήγμα κατά της ασφαλιστικής αυτονομίας της Τράπεζας είναι προφανές. Για αυτό και η Τράπεζα δεν αξιοποίησε ούτε τη μη συμπερίληψή μας στον τελευταίο ασφαλιστικό νόμο, ούτε τις επιστολές του πρώην υφυπουργού Εργασίας για έξοδό μας από την ΗΔΙΚΑ.Α.Ε. Αντίθετα, χρησιμοποίησε την ανεξαρτησία της μόνο για να εξαιρέσει από το πλαφόν τη σύνταξη που λαμβάνουν από την ΤτΕ οι συνταξιούχους της που εισπράττουν δεύτερη ή και τρίτη σύνταξη από τον ΕΦΚΑ!!Όπως αναφέρει και στην ανακοίνωση 24 το Προεδρείο του ΣΣΤΕ: «…Εξυπακούεται ότι εξαιρείται από την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ( πλαφόν 4608 ευρώ) κάθε άλλη παροχή που δεν καταβάλλεται από τον ΕΦΚΑ»!!

2. Αφού επομένως στο πλαφόν του ΕΦΚΑ, δεν συμπεριλαμβάνονται παροχές που δεν καταβάλλονται από το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα, γιατί εμείς, που η σύνταξή μας είναι Καταστατική υποχρέωση της ΤτΕ (άρθρο 38) και καταβάλλεται από την ίδια, έπρεπε να τροποποιήσουμε το Καταστατικό μας και να ζητήσουμε την έγκριση του Υπουργού;; Το άρθρο 10 του Κανονισμού του πρώην Ταμείου μας Συντάξεων, δεν προβλέπει κανενός είδους πλαφόν. Τι εμπόδιζε λοιπόν να επιλυθεί το θέμα ΟΙΚΟΘΕΝ;;
3.Θυμούνται η Διοίκηση και το Προεδρείο πότε και πώς επιβλήθηκε το πλαφόν των 2773,40 ευρώ στην Τράπεζα, σε αντίθεση με τις Καταστατικές υποχρεώσεις που η Τράπεζα είχε αναλάβει από 1.1.2011;; ΄Ηταν την 1.7.2011, όταν είχε ήδη η Τράπεζα αναλάβει τις υποχρεώσεις των ταμείων μας και πάρει την περιουσία μας!!  Επικαλούμενη τότε το άρθρο 44 παράγρ. 6 του Ν. 3986/2011 (χωρίς αυτό να αναφέρει την ΤτΕ),  ΕΦΑΡΜΟΣΕ ΤΟ ΠΛΑΦΟΝ ΜΕ ΑΠΛΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ Δ/σης Νομ.Υπηρεσιών!! Ο σημερινός Διοικητής γιατί δεν μπορούσε να ακολουθήσει την ίδια διαδικασία;;

4. Αν στο καινούργιο ασφαλιστικό σύστημα τύπου «Πινοσέτ», σε κάποια νέα έκδοση του ανώτατου πλαφόν από τον ίδιο ή κάποιον άλλο Υπουργό, μειωθεί αυτό ή περιλαμβάνεται σε αυτό και η επικουρική σύνταξη, όλοι όσοι σήμερα σιωπούν θα ανεβούν στα κεραμίδια,  αλλά θα είναι πολύ αργά!!

5. Θα μας ζητηθεί και πάλι να εκχωρήσουμε στο Πρόγραμμα Μετεργασιακών Παροχών επιπλέον 12% για «να πάρουμε πίσω τα χαμένα»!! Η Τράπεζα όμως, μετά την ένταξη στο Πρόγραμμα και των μετά την 1.1.93 ασφαλισμένων χωρίς ανάλογη αύξηση του κεφαλαίου και με αναλογιστική μελέτη που έγινε αποδεκτή από τον πρόεδρο του ΣΣΤΕ ερήμην του Δ.Σ.,  θεωρεί πως το Πρόγραμμα δεν έχει καμιά σύνδεση με τις ΣΣΕ 1948 και 1951 και δεν αποτελεί πλέον παροχή Καταστατικά εγγυημένη!!Αν τελικά Διοίκηση και ΣΣΤΕ καταφέρουν να ταυτίσουν την επικουρική του 20% με την χορηγηθείσα εκ του νόμου 979/78, σε αντίθεση με όσα έλεγαν και έγραφαν στα νομικά τους κείμενα (ότι το 20% επικουρική «εφάπτεται χωρίς όμως να ταυτίζεται με την επικουρική του νόμου»), τότε θα βρεθούμε σε χειρότερη μοίρα από τους συνταξιούχους της ΕΤΕ και το ΛΕΠΕΤΕ!!

6. Αποκαλύπτεται πως η προσθήκη ξεχωριστής παραγράφου (10Α) στο Καταστατικό, κρίθηκε αναγκαία και επιβλήθηκε από την Τράπεζα. Στην ανακοίνωση 24 του ΣΣΤΕ αναφέρεται: «Η δε διαδικασία τροποποίησης του καταστατικού κρίνεται από την Τράπεζα αναγκαία και απαραίτητη.»!! Με άλλα λόγια, η πλειοψηφία του ΣΣΤΕ ακολούθησε τα βήματα που η Τράπεζα έκρινε αναγκαία και απαραίτητα για την κατοχύρωση πρωτίστως των δικών της συμφερόντων, ταυτίστηκε δηλαδή a priori με την Τράπεζα ενάντια στα συμφέροντα των συνταξιούχων και απολύτως αντίθετα με την υποχρέωσή της να διαφυλάσσει και να προάγει τα οικονομικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά συμφέροντα των μελών του ΣΣΤΕ σύμφωνα με το Καταστατικό!!

7. Γιατί αυτή η απόφαση δεν έτυχε, ως όφειλε, απόφασης του Γενικού Συμβουλίου πριν αποσταλεί για «έγκριση» στο Υπουργείο;; Η δικαιολογία ότι τροποποιήσεις του Κανονισμού Κύριας Σύνταξης απαιτούν την έγκριση του Υπουργού Εργασίας, σε αντίθεση με εκείνες του Μερίσματος, που απαιτούν μόνο έγκριση του Γ.Σ. της ΤτΕ, δεν παρέχει εξουσιοδότηση να παρακαμφθεί το Γ.Σ. το οποίο είναι το μόνο υπόλογο απέναντι στους Μετόχους και το Νόμο!!  Μήπως δεν υπήρχε συσχετισμός για μια τέτοια «παρανομία» στο Γ.Σ. και η Διοίκηση δεν επιθυμούσε να «εκθέσει» εκ νέου κάποια δήθεν «αριστερά» μέλη του;; Τέλος, γιατί δεν ζητήθηκε η γνώμη του Νομικού Συμβουλίου της ΤτΕ για αυτό το τόσο σημαντικό θέμα;; Μάλλον διότι υπήρχε ο κίνδυνος μιας νέας γελοιοποίησης......

ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΜΑΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΤΟ 2020
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ

2019-12-19

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΑΓΩΓΕΣ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΙΩΑΝΝΗ Χ. ΚΑΠΟΥ

Αξιότιμη, Αξιότιμε,

    Όπως σας είναι γνωστό, ήδη από το έτος 2015, το γραφείο μας προέβη σε ενημέρωση σας, σχετικά με την δυνατότητα άσκησης αγωγής για την επιστροφή κρατήσεων που είχαν γίνει επί της συντάξεως σας και επί του μερίσματος που λαμβάνατε από την Τράπεζα της Ελλάδος, για τα έτη 2011,2012,2013 και 2014.
       Από το χρονικό σημείο που μας τιμήσατε με την εντολή εκπροσώπησής σας, πολλά μεσολάβησαν για τα οποία θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε. Και αυτό διότι γινόμαστε αποδέκτες διαφόρων (παρά)πληροφορήσεων και σχολίων, κάποια από τα οποία μπορούν να θεωρηθούν έως και συκοφαντικά.
      Εισαγωγικά και με τη μορφή απαντήσεων σε διάφορα ερωτήματα που καλούμαστε να απαντήσουμε καθημερινά παραθέτουμε τα εξής:

Ερωτημα 1ο:
Γιατί άσκησα αγωγή κατά της ΤτΕ;
Απ:
     Ασκήσατε αγωγή για την επιστροφή κρατήσεων που έγιναν στη σύνταξή σας και την περικοπή των Δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και του επιδόματος Αδείας βάσει όλων των "μνημονιακών" νόμων που εφαρμόστηκαν από το 2010 και μετά. Ανάμεσα στις κρατήσεις αυτές συμπεριλαμβάνεται και η εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων.

Ερώτημα 2ο:
    Γιατί η αγωγή μας αφορά όλα τα έτη και όλες τις κρατήσεις και δεν είναι στοχευμένη, να αφορά μόνο τα έτη από το 2015 και μετά όπως όρισε η σχετική απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας;
Απ:
   Η απόφαση της Ολ. του ΣτΕ αφορά συνταξιούχους, των οποίων οι συντάξεις επιβαρύνουν τα δημόσια ασφαλιστικά ταμεία και ακολούθως, τον κρατικό προϋπολογισμό. Όλες οι κρίσεις του ΣτΕ, θετικές ή αρνητικές για τους συνταξιούχους, σχετίζονται με το ότι οι συντάξεις αυτές βαρύνουν άμεσα ή έμμεσα το Ελληνικό Δημόσιο.
    Αντίθετα, οι συντάξεις των συνταξιούχων υπαλλήλων της ΤτΕ ΔΕΝ βαρύνουν με οποιοδήποτε τρόπο το Ελληνικό Δημόσιο. Με το απλό αυτό σκεπτικό, και πέραν της γενικότερης αντισυνταγματικότητας των "μνημονιακών" νόμων, οι κρατήσεις που έγιναν στις συντάξεις σας ουδέποτε ωφέλησαν τον Κρατικό Προϋπολογισμό, ούτε συνεισέφεραν στην μείωση του δημοσιονομικού ελλείματος. Και αυτό ακριβώς γιατί η καταβολή των συντάξεων βάρυνε MONON  την ανώνυμη Εταιρεία "Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε." Συνεπώς, ΟΛΕΣ οι "μνημονιακές" κρατήσεις κακώς έγιναν στους συνταξιούχους της Τ.τ.Ε.
Η Ολομέλεια ΣτΕ αποφάσισε με την πιο πάνω απόφαση της, ότι οι αναδρομικές κρατήσεις πρέπει να χορηγηθούν από 1/7/2015 και εφεξής (μετά τη δημοσίευση της απόφασης) και όχι αναδρομικά από εφαρμογής των νόμων, για να μην επιβαρυνθεί υπέρογκα ο Κρατικός Προϋπολογισμός. Αυτή η προϋπόθεση όμως δεν ισχύει για τους συνταξιούχους της ΤτΕ ακριβώς επειδή, όπως σας αναφέραμε, ουδέποτε επιβαρυνόταν ο Κρατικός Προϋπολογισμός με την καταβολή των συντάξεών σας. Συνεπώς δεν υπάρχει νομικός λόγος που να εμποδίζει την διεκδίκηση επιστροφής των κρατήσεων που έγιναν σε εσάς πριν το έτος 2015.


Ερώτημα 3ο:
Υπήρχε κίνδυνος να χάσουμε τα δικαιώματα μας αν δεν ασκούσαμε αγωγή:
Απ:
     ΝΑΙ. Και γι' αυτό το λόγο με ανοικτή επιστολή και προς τον Σύλλογό Συνταξιούχων ΤτΕ και προς όλους τους πελάτες του γραφείου μας, προτρέψαμε να ασκηθούν αγωγές για όλες τις μνημονιακές κρατήσεις και για όλα τα έτη. Έτσι, όσοι άσκησαν αγωγή με το γραφείο μας το έτος 2015 διατηρούν ενεργές όλες τις αξιώσεις τους για όλα τα έτη από το 2011 και εφεξής. Ακολούθως όσοι άσκησαν αγωγή με το γραφείο μας το έτος 2018 διατηρούν τα δικαιώματά τους από το έτος 2013 και εφεξής. Όσοι επέλεξαν να ζητήσουν μόνο κάποιες κρατήσεις ή από κάποια χρόνια και εφεξής, έχασαν τα δικαιώματα τους λόγω παραγραφής, αναλόγως του ποιες κρατήσεις ζήτησαν και για ποια έτη. πχ Συνταξιούχος που άσκησε αγωγή το έτος 2018 για την επιστροφή μόνον των κρατήσεων του ν. 4093/2012 των ετών 2015,2016,2017, 2018, έχει "χάσει" λόγω παραγραφής το δικαίωμα να λάβει τις κρατήσεις όλων των "μνημονιακών" νόμων και την Ε.Α.Σ. για το χρονικό διάστημα από 2011 έως 2013. Εάν δε αυτός ο συνταξιούχος δεν ασκήσει αγωγή εντός του έτους 2019 θα "χάσει" τα δικαιώματα αυτά και για το έτος 2014 κ.ο.κ.
Συνεπώς, οι εντολείς και πελάτες του γραφείου μας  είναι οι πλέον προστατευμένοι από άποψη νομικής κατοχύρωσης. Και αυτό διότι διατηρούν ενεργές τις αξιώσεις του για όλους τους «μνημονιακούς» νόμους και όλα τα έτη.

Ερώτημα 4ο:
Γιατί ζητάω με την αγωγή μου και την ΕΑΣ Συνταξιούχων:
Απ:
Η εισφορά αλληλεγγύης κύριο σκοπό έχει την συγκέντρωση κεφαλαίου για την κάλυψη μελλοντικών ελλειμάτων των Ασφαλιστικών Ταμείων. Όμως η ΤτΕ δεν είναι ούτε θεωρείται ασφαλιστικό ταμείο, το οποίο να υπάγεται στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Από 1/1/2011 συνιστά ιδιότυπο κοινωνικοασφαλιστικό φορέα. Το ίδιο δε το νομικό πρόσωπο της Τράπεζας εγγυάται την καταβολή των μισθών και των συντάξεων βάσει του Καταστατικού της Τράπεζας. Οπότε επί της ουσίας, η ΤτΕ επέβαλε κρατήσεις εις βάρος της σύνταξής σας υπέρ του λογαριασμού Α.Κ.Α.Γ.Ε., ενός δημοσίου φορέα που ποτέ δεν θα μπορέσει να καλύψει έλλειμμα της ΤτΕ. Και αυτό αφενός γιατί, όπως σημειώθηκε πιο πάνω, η ΤτΕ δεν είναι Δημόσιο Ασφαλιστικό Ταμείου και αφετέρου διότι, για λόγους ανεξαρτησίας της ΤτΕ δεν μπορεί το Δημόσιο να επέμβει με οιοδήποτε τρόπο στην αύξηση του ενεργητικού της ή την μείωση του παθητικού της. Ακολούθως ό,τι ποσό έχει καταβληθεί από συνταξιούχο της ΤτΕ υπέρ του Α.Κ.Α.Γ.Ε. δεν λειτουργεί ανταποδοτικά και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να διεκδικηθεί η επιστροφή του.

Ερώτημα 5ο:
Δεν είναι και η ΤτΕ ένα ασφαλιστικό ταμείο; Θα δικαιωθούμε ποτέ ή βρισκόμαστε στην ίδια κατάσταση με τους λοιπούς συνταξιούχους;
Απ:
   Από 1/1/2011 (ημερομηνία εφαρμογής ν. 3863/2010) η ΤτΕ έχει επωμιστεί την υποχρέωση της καταβολή κύριων συντάξεων των συνταξιούχων υπαλλήλων της. Δεν συνιστά ασφαλιστικό Ταμείο. Οι συνταξιούχοι της ΤτΕ, ως πρώην υπάλληλοι αυτής χαίρουν ιδιαίτερου καθεστώτος. Τούτο διότι, έτσι εξασφαλίζεται η ανεξαρτησία της ως Κεντρική Τράπεζας. Η ΕΚΤ με επανειλημμένες έγγραφες γνώμες υπεραμύνεται της ανεξαρτησίας αυτής, η οποία είναι και θεσμικά κατοχυρωμένη. Για το λόγο αυτό, πέραν της γενικής αντισυνταγματικότητας των "μνημονιακών" νόμων, όπως έχει κριθεί από το ΣτΕ, οι κρατήσεις των "μνημονιακών" νόμων και η περικοπή Δώρων Εορτών και επιδόματος Αδείας δεν έπρεπε να έχουν γίνει στους συνταξιούχους της ΤτΕ. Οι κρατήσεις αυτές ουδέποτε συνεισέφεραν υπέρ της μείωσης του δημοσιονομικού ελλείματος. Αντιθέτως αύξησαν την περιουσία της ΤτΕ με το να μειώσουν το παθητικό (οφειλές) αυτής. Με αυτή τη βάση προσδοκά ο καθένας από εσάς την επιστροφή των παρανόμων παρακρατηθέντων κονδυλίων για τα έτη 2011 έως 2014.
    Είναι αληθές ότι μόνη η επίκληση της αντισυνταγματικότητας των νόμων που εκρίθησαν αντισυνταγματικοί από την ΟλΣτΕ θα επέφερε την επιστροφή των αναδρομικών του ν. 4093/2012 από 1/7/2015  και εφεξής. Με δεδομένη όμως την θεσμική ανεξαρτησία της Τράπεζας θα συνιστούσε ατόπημα η μη επίκληση αυτής της ανεξαρτησίας και η μη αναζήτηση όλων των παρακρατηθέντων ποσών όλων των "μνημονιακών" νόμων στη βάση αυτή.

Ερώτημα 6ο:
Δεν ενημερώθηκα από το γραφείο σας για τις αποφάσεις που εξεδόθησαν. Γιατί;
Απ:
   Όπως σας είναι γνωστό, πρώτο το γραφείο μας εντόπισε τις παρανομίες στην παρακράτηση ποσών από συντάξεις και πρώτοι εμείς ασκήσαμε και συζητήσαμε σχετικές αγωγές στα διοικητικά δικαστήρια (για τις κρατήσεις στην κύρια σύνταξη) και στα πολιτικά δικαστήρια (για τις κρατήσεις επί του μερίσματός σας). Κάποιες εξ αυτών έγιναν δεκτές και κάποιες απερρίφθησαν σε πρώτο βαθμό. Δεν λάβαμε πρωτοβουλία να ενημερώσουμε για τα όποια αποτελέσματα (θετικά ή αρνητικά) διότι, απλούστατα, δεν είναι τελεσίδικα. Τα σοβαρά αυτά νομικά ζητήματα θα λυθούν από τα Ανώτατα Δικαστήρια της Χώρας. Προφανώς, όποιος από τους πελάτες μας μας καλούσε και ζητούσε ενημέρωση την ελάμβανε.
   Από εκεί και πέρα, η ήττα ή νίκη σε πρώτο βαθμό έγινε πεδίο αντιπαράθεσης επιχειρημάτων μεταξύ των εκπροσώπων σας στους συνδικαλιστικούς φορείς. Τα εκατέρωθεν "συνδικαλιστικά" επιχειρήματα, οι εγκλήσεις και αντεγκλήσεις που σχετίζονται με αναφορές στο γραφείο μας, γίνονται μόνον χάριν εντυπωσιασμού και ουδεμία ουσία περιέχουν. Συνεπώς, οι όποιες δυσφημιστικές αναφορές στο γραφείο μας, δεν άπτονται της πραγματικότητας. Για λόγους που δεν δυνάμεθα να κατανοήσουμε υπάρχουν πρόσωπα που δυσαρεστούνται από το ότι οι συνταξιούχοι υπάλληλοι που επέλεξαν το γραφείο μας ζητούν μεγαλύτερα κονδύλια και για περισσότερα ετη. 
    Εμείς από πλευράς μας θα τιμήσουμε την εντολή που δώσατε σε εμάς και θα συνεχίσουμε έως τα Ανώτατα Δικαστήρια της Χώρας που θα κρίνουν τα νομικά ζητήματα οριστικά και αμετάκλητα, εκτός και εάν, εντωμεταξύ, η ΤτΕ επιλέξει να συμβιβαστεί. Έως τότε δεν υπάρχει περιθώριο χαράς ή απογοήτευσης. 

Ερώτημα 7ο:
Έχω ασκήσει αγωγή με το γραφείο σας το έτος 2015. Χρειάζεται να κάνω κάτι άλλο;
Απ:
    Εάν πέραν της αγωγής του έτους 2015 έχετε ασκήσει και δεύτερη αγωγή με το γραφείο μας το έτος 2018 δεν χρειάζεται να προβείτε σε κάποια περαιτέρω ενέργεια την φετινή χρονιά.
      Εάν πέραν της αγωγής του έτους 2015 δεν έχετε ασκήσει και δεύτερη αγωγή με το γραφείο μας το έτος 2018, εφόσον επιθυμείτε να διεκδικήσετε το σύνολο των "μνημονιακών" κρατήσεων που γίνονταν στη σύνταξη και το μέρισμά σας για τα έτη 2015,2016,2017,2018 και 2019 μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω τηλεφώνου  (2105232161) ή μέσω email(koutsoukou.v@kaposlaw.com), ώστε να ενημερωθείτε για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά έγγραφα και να μας στείλετε αυτά έως 24/12/2019.
   Από πλευράς μας, εντός των μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου καλέσαμε στους δηλωμένους σε εμάς αριθμούς τηλεφώνων,  όσους συνταξιούχους συμμετείχαν στις αγωγές του έτους 2015, προκειμένου να ενημερωθούν. Εάν έχετε ενημερωθεί μέσω τηλεφώνου για τη νέα αγωγή και έχετε επιλέξει να μην συμμετάσχετε δεν απαιτείται να προβείτε σε κάποια ενέργεια.

Σε κάθε περίπτωση βρισκόμαστε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε απορία, για απάντηση ερωτημάτων και παροχή διευκρινήσεων (Τηλ:2105232161,ώρες επικοινωνίας: Δευ-Παρ. 11.00 πμ - 6.00μμ)


******

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΛΑΦΟΝ
Τέλος σας ενημερώνουμε ότι κάτωθι παρατίθεται σύνδεσμος (link) για σχέδιο αίτησης προκειμένου, όποιος επιθυμεί να το συμπληρώσει και να το καταθέσει με αριθμό πρωτοκόλλου στην Τράπεζα της Ελλάδος έως την 31/12/2019, ώστε να διακοψει την παραγραφή των αξιώσεων του για το έτος 2014 που προκύπτουν από την παράνομη εφαρμογή από την ΤτΕ "πλαφόν" επί της σύνταξής του/της εφόσον η απονεμηθείσα σύνταξη είναι μεγαλύτερη των 2773,40€.

Σε περίπτωση που δεν δύνασθε να προβείτε στην συγκεκριμένη αίτηση με ίδια μέσα εποικοινωνήστε μαζί μας, ώστε να σας συμπεριλαβουμε ΑΝΕΞΟΔΑ σε εξώδικη δήλωση που θα κοινοποιηθεί στην Τράπεζα την 30/12/2019.
ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΠΛΑΦΟΝ (DOWNLOAD)