2020-06-29

2020/30: ΝΑΙ σε κοινό διεκδικητικό πλαίσιο υπέρ όλων των συνταξιούχων, χωρίς διαχωρισμούς

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  30
Αθήνα, 29 Ιουνίου 2020

Παρά τις απαράδεκτες επιθέσεις του Προεδρείου εμείς επιμένουμε: ΝΑΙ  σε κοινό  διεκδικητικό πλαίσιο  υπέρ όλων των συνταξιούχων, χωρίς διαχωρισμούς

Συνάδελφοι,
Περιμέναμε πως οι τόνοι της οξύτητας και της αντιπαράθεσης θα έπεφταν, μετά την πρόσκληση που λάβαμε όλες οι Κινήσεις από τον συνάδελφο τ. Βουλευτή Μάκη Μπαλαούρα, για μια νέα συνάντηση με σκοπό την εξεύρεση κοινού διεκδικητικού πλαισίου απέναντι στη Διοίκηση της ΤτΕ. Καθώς μάλιστα η πρόσκληση έγινε αμέσως αποδεκτή ως βάση συζήτησης από τους ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ και την Αναγεννητική Πρωτοβουλία, θεωρούσαμε πως οι δυνάμεις του Προεδρείου, που σε προηγούμενες ανακοινώσεις τους εμφανίζονταν υπέρμαχοι μιας τέτοιας συνάντησης, θα διευκόλυναν με την πρακτική τους την έγκαιρη πραγματοποίησή της…

Η απόρριψη της πρόσκλησης από την παράταξη της ΕΣΑΚ για λόγους καθαρά κομματικούς ήταν αναμενόμενη. Όμως  οι ανακοινώσεις  4/19.6.2020 της ΔΕΚΣ (ΔΑΚΕ) και 5/26.6.2020 της ΔΗ.ΣΥ. (ΠΑΣΚΕ) θα πρέπει να προβληματίσουν  τον κάθε σκεπτόμενο συνταξιούχο. Η απροκάλυπτη κομματική ταύτιση της ΔΕΚΣ με τη σημερινή κυβέρνηση, η συνεχιζόμενη χωρίς αντίρρηση αποδοχή των θέσεων του κ. Διοικητή μετά την ανανέωση της θητείας του και η οξύτατη επίθεση στους ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ και τον εκπρόσωπό της, που για πολλοστή φορά ασκείται  συντονισμένα από τις δύο Κινήσεις του Προεδρείου, αποκαλύπτουν πως το μόνο που δεν ήθελαν οι Κινήσεις αυτές, ήταν η αναζήτηση κοινού διεκδικητικού πλαισίου όπως τίθεται στην πρόσκληση του Μ.Μ.!!

Εξ άλλου, η επιμονή τους να παρουσιάζουν ότι μόνο θέμα της πρώτης συνάντησης ήταν να μην κατατεθεί αίτηση ακυρότητας της απόφασης διαχωρισμού των συνταξιούχων, είναι πλήρως αποκαλυπτική. Ομολογούν πως ποτέ δεν είχαν  σκοπό να αναζητήσουν κοινό διεκδικητικό πλαίσιο, αλλά επεδίωκαν να μην ανατραπεί μια απαράδεκτη απόφαση στην οποία έχουν  συνεργήσει!!

Εκείνοι που υπέταξαν τα συμφέροντα των συνταξιούχων στον κομματικό στόχο της ήττας της προηγούμενης κυβέρνησης, αρνούμενοι να συναντήσουμε τον Μ.Μ.  όταν ως πρόεδρος της Οικονομικής και Κοινωνικής επιτροπής της Βουλής είχε τη δύναμη πίεσης από κοινού για την κατάργηση των κρατήσεων και την αξιοποίηση της απεμπλοκή μας από τον ΕΦΚΑ και την ΗΔΙΚΑ, εκθέτοντάς τον στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, δεν θα το έκαναν σήμερα, χωρίς σκοπιμότητες… Και αυτές δεν ήταν άλλες από το να φέρουν τους ¨ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ¨ και όχι τον εκπρόσωπο τους στα ήρεμα νερά του «ρεαλισμού τους». Πρέπει να γνωρίζουν όμως πως η Κίνησή μας, σε αντίθεση με τις άλλες, δεν είναι  μονοπρόσωπη και οι αποφάσεις της δεν εξαρτώνται από τον εκάστοτε εκπρόσωπό της, αλλά είναι υπόθεση των συλλογικών διαδικασιών των οργάνων λειτουργίας της, της Ομάδος Συντονισμού και των Ολομελειών της(!!), διαδικασίες φυσικά που τους είναι εντελώς ξένες.

Όσο και αν προσπαθούν ότι και αν χρησιμοποιήσουν, δεν πρόκειται να καταφέρουν να μετατρέψουν μια χειραφετημένη συλλογική ενότητα συνταξιούχων, που δρα με οδηγό τα δικαιώματά τους όπως προκύπτουν από το Καταστατικό της ΤτΕ και την ισχύουσα νομοθεσία, σε κακέκτυπο των δικών τους κομματικών παρατάξεων... Ο λεγόμενος ¨ρεαλισμός¨ των μηδενικών  διεκδικήσεων και της ανοχής των πάντων, ακόμα και του διαχωρισμού των ασφαλισμένων ενός ταμείου,  σε πλήρη αντίθεση με το Καταστατικό μας και την ισχύουσα νομοθεσία, δεν πρόκειται να γίνει ποτέ αποδεκτός από τους ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ. Είμαστε και θα παραμείνουμε αδιάλλακτοι με λογικές και πρακτικές που υποτιμούν την αξιοπρέπεια των συνταξιούχων και τα δικαιώματά τους !!!

Ειδικά όμως για την ανησυχία που υποκριτικά εκφράζουν για την αίτηση ακυρότητας της Υπουργικής απόφασης που εκδικάζεται στις 5.10.2020 στο ΣτΕ και τις ενδεχόμενες εξελίξεις που αναφέρουν, θα όφειλαν, όπως με πάθος πιέζουν τους ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ, να πιέσουν την Τράπεζα να  προχωρήσει σε συμφωνία για:
  1. Ενιαίο τρόπο υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης και χορήγηση Βασικής σύνταξης σε όλο το προσωπικό ανεξαρτήτως χρόνου συνταξιοδότησης χωρίς διαχωρισμούς, σύμφωνα με το Καταστατικό και την ισχύουσα ασφαλιστική νομοθεσία,
  2. Κατάργηση των μνημονιακών κρατήσεων στο συνολικό ποσό συντάξεων όλων των συνταξιούχων μας και όχι μόνο όσων υπερβαίνουν το παλαιό πλαφόν.
  3. Επιστροφή των παράνομα παρακρατηθέντων αναδρομικών.
Αντί ύβρεων και χαρακτηρισμών, ας προχωρήσουν λοιπόν σε θετικές ενέργειες για τους συνταξιούχους μας, διεκδικώντας τα παραπάνω από την Διοίκηση και εγκαταλείποντας τον αδιέξοδο και αναποτελεσματικό δρόμο της αναζήτησης ¨άλλοθι¨ για την έλλειψη διεκδικήσεων εκ μέρους της πλειοψηφίας,  στην αγωνιστική στάση των ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ. 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ

2020-06-18

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 29

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  29
Αθήνα, 18 Ιουνίου 2020

ΝΑΙ  σε κοινό  διεκδικητικό πλαίσιο  υπέρ όλων των συνταξιούχων, χωρίς διαχωρισμούς

Συνάδελφοι,

Την Τρίτη 16 Ιουνίου, λάβαμε από την Γραμματεία του ΣΣΤΕ, επιστολή που απηύθυνε προς τους επικεφαλής των πέντε κινήσεων που μετέχουν στο Δ.Σ. του ΣΣΤΕ, ο συνάδελφος και τ. Βουλευτής Μάκης Μπαλαούρας, με την οποία εκδηλώνει πρωτοβουλία για μια νέα συνάντηση μαζί τους,  με σκοπό την εξεύρεση κοινού διεκδικητικού πλαισίου.

Όπως και κατά το πρόσφατο παρελθόν, έτσι και σήμερα, αποδεχόμαστε την πρόσκληση και θα κινηθούμε  με βάση το συμφέρον των συνταξιούχων της ΤτΕ.  Δεν μας ενδιαφέρουν άλλες παραταξιακές ή κομματικές σκοπιμότητες που υπεισέρχονται στα συνδικαλιστικά δρώμενα και χαρακτηρίζουν ανάλογες  πρωτοβουλίες ή παρεμβάσεις ακόμα και σε σχέση με την ανεξαρτησία της ΤτΕ…

Όπως πάντα έτσι και σήμερα, από όπου και αν προέρχονται πρωτοβουλίες που  εκδηλώνουν ανησυχία και θέληση κοινής διεκδικητικής γραμμής,  με σεβασμό στο Καταστατικό και τις ΣΣΕ 1948 και 1951 και στην κατάργηση όλων των μνημονιακών κρατήσεων που επιβλήθηκαν την περίοδο 2010–2014, ασφαλώς και θα έχουν την ενεργό συμμετοχή και συμβολή μας.  Εξ άλλου είναι γνωστό σε όλους, πως ουδέποτε αρνηθήκαμε να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αναλογούσαν, γεγονός που εκφράστηκε στις συνεχείς από το 2015 προτάσεις μας, για αναλογική αντιπροσωπευτική συγκρότηση των οργάνων Διοίκησης του ΣΣΤΕ.

Τέλος, προκειμένου όλοι οι συνταξιούχοι να έχουν γνώση του περιεχομένου της επιστολής του συναδέλφου και να γίνονται κοινωνοί ενεργειών που τους αφορούν,  τη δημοσιεύουμε αυτούσια:

«Προς τους επικεφαλής των κινήσεων του ΣΣΤΕ
Αγαπητοί συνάδελφοι,
 Ασφαλώς γνωρίζετε ότι, μετά 30 περίπου χρόνια ενεργής συμμετοχής μου στα κοινά του χώρου μας, ασχολήθηκα ως βουλευτής και με τα γενικότερα ζητήματα της χώρας, χωρίς ποτέ να περιορίσω το ενδιαφέρον μου για τους εργαζόμενους και τους  συνταξιούχους της ΤτΕ που παρέμεινε αμείωτο. Παρά τις πικρίες που εισέπραξα την περίοδο αυτή, συνέβαλα ουσιωδώς στην αναγνώριση από την πολιτεία της ανεξαρτησίας της ΤτΕ, με τον νόμο 4387/16, ιδιαίτερα όσον αφορά τα ασφαλιστικά μας δεδομένα και την μη υπαγωγή μας στον ΕΦΚΑ, όπου εντάχθηκαν όλοι οι συνταξιούχοι της χώρας, αλλά και στην απεμπλοκή μας από την ΗΔΙΚΑ.                                                              
 Παρέμεινε, έτσι, ανοικτός ο δρόμος περαιτέρω ενίσχυσης του ασφαλιστικού μας καθεστώτος. Τούτο, πέραν άλλων προϋποθέσεων, προφανώς με αντιπαράθεση των συνδικαλιστικών κινήσεων, υποχρέωνε ταυτόχρονα την ομαλή δημοκρατική λειτουργία του Συλλόγου μας, αλλά και την ενιαία διεκδίκηση εκείνων των ζητημάτων που έχουν ισχυρή νομική και ηθική βάση, όπως η παύση των περικοπών των νόμων 2010-2014, καθώς και τα αναδρομικά αυτών.                                                                                                                                 
 Διαπιστώνοντας την επιβάρυνση του ασφαλιστικού περιβάλλοντος, τον Μάρτιο του 2020, έκρινα ως καθήκον μου να καλέσω όλες τις συνδικαλιστικές κινήσεις του χώρου σε κοινή συνάντηση, προκειμένου να αναζητήσουμε δυνατότητες συγκλίσεων σε ενιαίο διεκδικητικό πλαίσιο εντός του ΣΣΤΕ.
Δυστυχώς, η πρωτοβουλία μου αυτή χρησιμοποιήθηκε με αυθαίρετη αναφορά στο όνομά μου και στις θέσεις μου χωρίς γνώση και έγκρισή μου.                                       
 Παρ όλα αυτά,  μετά την ελάφρυνση των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας, την ανανέωση της θητείας του Γιάννη Στουρνάρα, και ενόψει μίας δύσκολης και αβέβαιης περιόδου στην οποία εισέρχεται η Ελληνική κοινωνία, κρίνω αναγκαία την πρόσκληση και πάλι, όλων των επικεφαλής  των κινήσεων του χώρου σε κοινή συνάντηση, με μοναδικό στόχο την από κοινού θωράκιση του ασφαλιστικού καθεστώτος από οποιαδήποτε προσπάθεια υπονόμευσης του.
Ειδικότερα τα προς συζήτηση θέματα προτείνω να είναι :
1.Τήρηση των Καταστατικών Διατάξεων και των Συλλογικών Συμβάσεων.
2.Κατάργηση όλων των μνημονιακών κρατήσεων και επιστροφή των αναδρομικών, όπως άλλωστε έχει κατά καιρούς δεσμευθεί ο Διοικητής.
 Καλώ τις συνδικαλιστικές κινήσεις να εκτιμήσουν την κρισιμότητα της κατάστασης και να προσέλθουν σε διάλογο, προσπαθώντας τη διαμόρφωση διεκδικητικού πλαισίου που θα παρουσιάσουμε και θα διεκδικήσουμε από την Διοίκηση της ΤτΕ, ευελπιστώντας και στη στήριξη του ΣΥΤΕ.                                                                       
Μπορούμε, όπως η ιστορία του χώρου μας διδάσκει, να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες που, πράγματι, διαθέτει ο Σύλλογος και οι συνάδελφοι μας.
Οι καιροί ου μενετοί. ...
     Συναδελφικά
                   Μάκης Μπαλαούρας»  
Κλείνοντας, επαναλαμβάνουμε τη διάθεσή μας να συμβάλουμε σε κάθε θετική προσπάθεια υπεράσπισης των συνταξιούχων μας,  χωρίς διαχωρισμούς..

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ

2020-06-08

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 28

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  28
Αθήνα, 8 Ιουνίου 2020

1.     Αφού πρώτα υπονόμευσαν τις ΣΣΕ 1948 -1951, τώρα  θέλουν να τις «υπερασπισθούν» εν λευκώ στον Άρειο Πάγο!!!

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του ΣΣΤΕ στις 2.6.2020, το Προεδρείο ζήτησε την ενλευκώ εξουσιοδότησή του να υπερασπισθεί τις ΣΣΕ 1948 &1951 με αναίρεση στον Άρειο Πάγο κατά της πρόσφατης απόφασης του Εφετείου, η οποία απέρριψε πρωτόδικη απόφαση που επιδίκαζε σε συνάδελφο αναδρομικά στο Πρόγραμμα από το 2013, ως συμβατική υποχρέωση της ΤτΕ από τις ΣΣΕ 1948 και 1951. Έχουν ήδη όμως υπονομεύσει τις δύο ΣΣΕ «ξεχνώντας»να επεκτείνουν την ισχύ τους κατά τη διεύρυνση του Προγράμματος, το Δεκέμβριο του 2016, και συμφωνόντας να μην   αυξηθείτο αρχικό κεφάλαιό του. Δεν είμαστε αντίθετοι στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας. Διερωτόμαστε όμως για τις σκοπιμότητες της εν λευκώ ανάθεσης του όλου χειρισμού της σημαντικής αυτής υπόθεσης στο Προεδρείο, όταν  μάλιστα, στην 32/20.5.2020 ανακοίνωσή του,  απορεί για την απόρριψη αφού: «…..η Τράπεζα όχι μόνο δεν αμφισβήτησε την ισχύ των ΣΣΕ 1948 – 1951 αλλά αντίθετα την επιβεβαίωσε»!!

Την ίδια στιγμή όμως που υποστηρίζουν ότι η ΤτΕ δεν αμφισβητεί την ισχύ των ΣΣΕ 1948 & 1951, οι δικηγόροι της, σε υπόμνημά τους στο τριμελές Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών, όχι μόνο ζητούν την απόρριψη των αγωγών αλλά  σημειώνουν πως οι συμβάσεις 1948 & 1951 έχουν καταργηθεί!!  Αναφέρουμε μερικά χαρακτηριστικά αποσπάσματα από αυτό:
 «… Οι παλαιότερες Σ.Σ.Ε 1948 -1951, δυνάμει των οποίων συνεστήθη το τ. ΜΤΥΤΕ έχουν καταργηθεί…»!!
«.. Η από 25.6.2013 τριμερής Συλλογική Συμφωνία της ΤτΕ με το Σύλλογο Συνταξιούχων ΤτΕ και το Σύλλογο Υπαλλήλων της ΤτΕ , δεν αντικαθιστά ή επικαιροποιεί κατ΄ουδένα τρόπο τις ΣΣΕ 1948– 1951 …»!!
«…το Γ.Σ. της ΤτΕ κατά την 19.12.2016 απόφασή του για τη διεύρυνση του προγράμματος, έλαβε υπόψιν του αναλογιστική μελέτη της εταιρείας ΑΟΝ HEWITT, που έχει ως παράμετρο βιωσιμότητας την καταβολή 12 μερισμάτων ετησίως, με την οποία έχουν συμφωνήσει οι Πρόεδροι των Συλλόγων Συνταξιούχων και Υπαλλήλων…»!!Στο υπόμνημα μάλιστα χρησιμοποιούνται εις βάρος των συνταξιούχων αποσπάσματα της  Γνωμοδότησης Κρεμαλή, την οποία είχε ζητήσει και πληρώσει με 15.000 ευρώ ο ΣΣΤΕ!! Το επιχείρημα που ακούστηκε από συνδικαλιστές ότι οι δικηγόροι της ΤτΕ ενεργούν αυτοβούλως, είναι επιεικώς απαράδεκτο…

 Ζητήσαμε όλα τα στοιχεία της έφεσης και προτείναμεστο Προεδρείο, αφού διαβεβαιώνει πως η Τράπεζα δεν αμφισβητεί την ισχύ των ΣΣΕ, να γίνει συνάντηση αντιπροσωπείας του Δ.Σ. με την Διοίκηση, για να  επιδιωχτεί λύση του θέματος μέσα στην Τράπεζα.  Η πρότασή μας απορρίφτηκε. Ελπίζουμε η προσφυγή να μην χρησιμοποιηθεί ως «άλλοθι»  για την κατάργηση των ΣΣΕ!!  
2.      Αίτηση των «29» ακύρωσης της από 16.1.2020 Υπουργικής Απόφασης

Και μόνο η αναγραφή στην Η.Δ. του παραπάνω θέματος, που αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του κάθε Έλληνα πολίτη, αποτελεί κορυφαία αντιδημοκρατική εκτροπή και εκφράζει τις  συνδικαλιστικές και πολιτικές σκοπιμότητες που καλύπτει. Η ενέργεια αποσκοπεί να κάμψει  την επιμονή μας κατά του αυθαίρετου και παράνομου διαχωρισμού μας  σε συνταξιοδοτηθέντες πριν ή μετά την 1.1.2015, που επέβαλαν τα goldenboysπολυσυνταξιούχοι της ΤτΕ. Απόφαση που αποδέχτηκε το προεδρείο του ΣΣΤΕ «με δόλωμα» την άρση του πλαφόν, μόνο που το πλαφόν δεν αναφέρεται στην αίτηση ακυρότητας των «29», την οποία δεν έχουν διαβάσει και αναμασούν ατυχώς τα όσα τους σερβίρονται!! Η αίτηση ακυρότητας στηρίζεται κυρίως στην παραβίαση της ισότητας, της ισονομίας και της αναλογικότητας εισφορών-παροχών, αρχές που ο εκάστοτε εποπτεύων Υπουργός πρέπει να υπερασπίζεται και δεν μπορεί με απόφασή του να εγκρίνει τον διαχωρισμό και την άνιση μεταχείριση ασφαλισμένων ενός κοινού ταμείου, όταν μάλιστα με τους τελευταίους δύο νόμους (Κατρούγκαλου και Βρούτση) καταργήθηκε κάθε είδους προηγούμενος διαχωρισμός συνταξιούχων!! Η αναγραφή στο άρθρο 10Α πως η ΤτΕ θα ακολουθεί aprioriως καταστατική της πλέον υποχρέωση το εκάστοτε ανώτατο καθοριζόμενο ποσό σύνταξης από τον Υπουργό, οδηγεί από το παράθυρο στον ΕΦΚΑ, αποτελεί δε ολίσθημα της ΤτΕ διότι παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Συνθήκη για την ανεξαρτησία των Εθνικών Κεντρικών Τραπεζών στη διαχείριση των θεμάτων του προσωπικού τους.

3.       Καμία αύξηση για την πλειοψηφία των συνταξιούχων μόνο εξυπηρέτηση σκοπιμοτήτων….!!!

Όπως το 2011 οι συντάξεις που ξεπερνούσαν το πλαφόν  μειώθηκαν με απλή σύσταση του αρμόδιου δικηγόρου της ΤτΕ, έτσι  και σήμερα η επαναφορά τους δεν απαιτούσε καμιά Υπουργική Απόφαση ή αλλαγή του άρθρου 10!!
Όπως το 2013 η ΤτΕ, στο όνομα της ΗΔΙΚΑ, επέβαλε τις τρεις μνημονιακές κρατήσεις με προφορική εντολή και χωρίς τροποποίηση του άρθρου 10,
Έτσι έπρεπε και σήμερα να πράξει,  αφού στον ΕΦΚΑ/ΙΚΑ οι κρατήσεις έπαυσαν για τους νέους συνταξιούχους από 12.5.2016 και τους παλαιούς από 1.1.2019!!
Όμως με την σύνταξη του Ιουνίου, στην οποία έγινε επαναφορά στις δικαιούμενες συντάξεις όσων είχαν συνταξιοδοτηθεί με ποσό μεγαλύτερο εκείνου του παλιού πλαφόν, έγιναν ακόμα πιο ορατές οι σκοπιμότητες της επίκλησης του άρθρου 10Α.  Εάν όντως η ΤτΕ  εφάρμοζε σωστά το νέο πλαφόν που καθορίστηκε από την εγκύκλιο εφαρμογής του, όπως ισχυρίζονται,  θα έπρεπε να αφαιρέσει  από όλους τους συνταξιούχους και τις τρείς μνημονιακές κρατήσεις. Το παράδειγμα εφαρμογής της εγκυκλίου Μηταράκη είναι ενδεικτικό. Στο νέο ποσό υπολογίζεται μόνο ΕΑΣ χωρίς κρατήσεις των νόμων 4024/2011, 4051/2012, 4093/2012!!!!  
Για να αποσπάσει  όμως τη ΣΙΩΠΗ παλαιών υψηλόβαθμων στελεχών, μεταξύ των οποίων και  συνδικαλιστές,  οι οποίοι πίεζαν, βλέποντας τις νέες ρυθμίσεις σε όφελος των goldenBoysπολυσυνταξιούχων, αφαίρεσε τις τρεις μνημονιακές κρατήσεις και μόνο για αυτούς από τη διαφορά που προέκυπτε μεταξύ νέου και παλιού πλαφόν και τις διατήρησε για το σύνολο των συντάξεων των υπολοίπων συνταξιούχων μέχρι του ποσού του προηγούμενου πλαφόν!!!

Με την κατά το δοκούν και συμφέρον εφαρμογή των νόμων, προέκυψαν  υψηλές επιστροφές για τους λίγους που προαναφέραμε, δεν προέκυψαν αρνητικές διαφορές για νέες συντάξεις που θα υπήρχαν αν υπολογίζονταν κανονικά οι τρεις μνημονιακές κρατήσεις, και δεν επεστράφη ούτε ένα ευρώ στην συντριπτική πλειοψηφία των συνταξιούχων μας. Για αυτούς ανανεώθηκαν για άλλη μιά φορά  οι υποσχέσεις για το μέλλον!!!
3.     ΔΕΝ   ΣΙΩΠΟΥΜΕ, ΔΕΝ ΥΠΟΧΩΡΟΥΜΕ….

Το 2013, με τη λογική του Προέδρου πως λόγω ΗΔΙΚΑ «δεν μπορεί να είμαστε ολίγον έγκυος»,  επιβλήθηκαν για πρώτη φορά στις συντάξεις μας κρατήσεις των ν. 4024/2011 και 4051/2012, μαζί με τις ήδη υπάρχουσες του ν. 4093/2012!!  Σήμερα ούτε ΗΔΙΚΑ υπάρχει, ούτε «ολίγον έγκυος»!!  Εφαρμόζουμε το νόμο όπως θέλουμε και λογαριασμό δεν δίνουμε!! Με τον τρόπο αυτό, επιδιώκεται η ΣΙΩΠΗ των  μεγαλοσυνταξιούχων στη διατήρηση των μνημονιακών κρατήσεων ως «διαπραγματευτικού χαρτιού» στο εγγύς μέλλον.  Η αναδιοργάνωση της ΤτΕ έχει αρχίσει και μάλιστα η εταιρεία που την ανέλαβε ξεκίνησε ήδη από το εν γένει μισθολογικό κόστος των υπαλλήλων της!!!

Οι «29», μέλη των ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ και άλλοι συνάδελφοι, δεν αποδεχθήκαμε το διαχωρισμό μας, καταθέσαμε αίτηση που θα εκδικαστεί στις 5.10.2020, καταγγέλλοντας έτσι τη φαυλότητα στο Δ.Σ. του ΣΣΤΕ και δηλώνοντας πως δεν ΣΙΩΠΟΥΜΕ και δεν ΥΠΟΧΩΡΟΥΜΕ μέχρι να αποκατασταθούν οι συντάξεις μας με βάση το Καταστατικό και την ισχύουσα νομοθεσία.

Όσοι επιθυμούν αναστολή της εκδίκασης της αίτησης ακυρότητας της Υπουργικής απόφασης στο ΣτΕ, έχουν το χρόνο και τον τρόπο να το επιτύχουν αποδεχόμενοι συμφωνία για: 1. ενιαίο τρόπο υπολογισμού όλων των συντάξεων, 2. κατάργηση και των τριών μνημονιακών κρατήσεων από όλες τις συντάξεις μας και 3.συμφωνία για την επιστροφή των αναδρομικών.

Καλό είναι λοιπόν να αξιοποιήσουν ΟΛΟΙ τις δυνατότητες θετικών λύσεων και συμφωνιών προς όφελος όλων των συνταξιούχων της ΤτΕ και να εγκαταλείψουν  λογικές συνδικαλιστικής ή πολιτικής πίεσης των ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ. Οι ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ δεν Σιωπούμε και δεν Υποχωρούμε. Προσπάθειες αξιοποίησης πρωτοβουλιών που αναλήφθηκαν από το συναδ. Μάκη Μπαλαούρα προκειμένου και μόνο να διαπιστωθούν διεκδικητικές συγκλίσεις ή επιστολών συνταξιούχων, που στο παρελθόν ανήκαν στην Κίνησή μας, αλλά μετά τις πολιτικές εκλογές σταδιακά διαχώρισαν τη θέση τους, είναι αδιέξοδες. Στην Κίνησή μας κανείς δεν διαγράφεται, ούτε φιμώνεται. Η συμμετοχή είναι χωρίς σκοπιμότητες, κομματικούς ή άλλους διαχωρισμούς και ο καθένας έχει το δικαίωμα να διαγράψει εαυτόν από τις κοινές μας αγωνίες και προβληματισμούς.

4.     Δημιουργία αρχείου email συνταξιούχων - Οικονομικά.

Στο Δ.Σ. προτάθηκε η δημιουργία μηχανισμού ηλεκτρονικής επικοινωνίας με τα μέλη του ΣΣΤΕ, με τα email των μελών, με σκοπό την έγκαιρη ενημέρωση και την εξοικονόμιση πόρων, όπως εισηγήθηκε η ελεγκτική επιτροπή των οικονομικών του Συλλόγου στην ετήσια έκθεσή της. Κανείς δεν έχει αντίρρηση,  όμως η  αξιοποίηση της τεχνολογίας πρέπει να λειτουργεί και σε όφελος της δημοκρατικής λειτουργίας του ΣΣΤΕ, αφού η αποστολή των emails αποτελεί διαδικασία ελαχιστότατου κόστους. Η ιδιοκτησιακή νοοτροπία και η συμπεριφορά του Προεδρείου, και στο ζήτημα αυτό, ήταν αποκαλυπτική. Σε αντίθεση με την εισήγηση, ο Πρόεδρος ενημέρωσε πως, παρά την τεχνολογική αλλαγή, θα εξακολουθήσει η σημερινή τακτική που ισχύει για την ταχυδρόμηση  ανακοινώσεων και για την αποστολή τους με emails!! Tο Προεδρείο θα εξακολουθήσει να έχει απεριόριστο αριθμό αποστολών (ταχυδρομικών και με emails), σε αντίθεση με τις Κινήσεις που θα εξακολουθήσουν να αποστέλλουν 2 το χρόνο!! 
  
Τέλος σημειώνουμε τη συνεχή υπέρβαση των κονδυλίων του Προϋπολογισμού εκ μέρους του Προεδρείου, γεγονός που έχουμε κατ επανάληψη τονίσει, χωρίς κανένα περιορισμό εκ μέρους τους… Μέσα στο Α΄4μηνο του 2020 υπερκαλύφθηκε το ετήσιο ποσό του προϋπολογισμού για τις μετακινήσεις μελών του Δ.Σ., από τις μετακινήσεις του Προεδρείου και μόνο!!! Ας σημειωθεί επιπλέον ότι τα έξοδα της ΄Εκτακτης Γ.Σ. αναφέρονται χωριστά.

Σημείωση: Μόνο λύπη προκαλεί ο υπερβάλλων ζήλος στην υπεράσπιση των ενεργειών της Διοίκησης που εκφράζει η δημόσια παραδοχή της αδυναμίας του Προέδρου να κατανοήσει το περιεχόμενο του άρθρου 6 της Υπουργικής Αποφασης Βρούτση. Αυτά και ελπίζουμε να μην χρειασθεί να επανέλθουμε πιο αναλυτικά….

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ” Συνταξιούχων ΤτΕ

Αναγνωστοπούλου Δήμητρα, Βαξεβανάκη Ιουλία, Γκότσης Δημήτρης, Δασκαλάκης Νικόλαος, Διαμάντης Ανδρέας, Ευσταθίου Κώστας, Καραδήμα Ζωή, Καράπαππας Ανδρέας, Καραφωτιά Φωφώ, Κεφάλας Παναγιώτης, Κουλούρης Γιώργος, Κουρκουτσάκη Τίνα, Κωνστανταράκη Εύα, Μαλαπάσχας Παναγιώτης, Μανώλης Παύλος, Μασσαλάς Δημήτρης, Μελισσείδου Ελένη, Μομφεράτος – Ιγγλεζέλης Τάκης, Μπουλαλά Αγγελική, Μυγδάνης Δημήτρης, Νικολόπουλος Σωτήρης, Νικολοπούλου Βίκυ, Παπαμάργαρης Χάρης, Ραγιάς Νίκος, Στρίμπερης Θόδωρος, Φιωτάκη Έβη, Φλεμετάκης Γιώργος, Χάρακα Παναγιώτα, Χατούπη Μαρία.

2020-05-29

ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΗ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ 10 ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΣ Ο ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ της ΤτΕ

1. Η λογική του άρθρου 10 του Κανονισμού του τέως Ταμείου Συντάξεων
Από τη δημιουργία του τ.Ταμείου Συντάξεων, ο υπολογισμός των συντάξεων, σύμφωνα με το άρθρο 10 του Κανονισμού του, υπηρετούσε τις αρχές της ισότητας και της συλλογικής αλληλεγγύης, αρχές που ακολούθησαν και όλοι οι φορείς που θεσπίστηκαν στον χώρο της ΤτΕ: Μετοχικό Ταμείο, Ταμείο Υγείας, Συνεταιρισμός, Παιδικές Κατασκηνώσεις.
Ο υπολογισμός της σύνταξης σύμφωνα με το άρθρο 10, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα άρθρα του Κανονισμού, εξέφραζε την ιδιαίτερη πολιτική για το προσωπικό της ΤτΕ, η οποία καθιέρωσε εξ αρχής υψηλές προσδοκίες αμοιβών, εργασιακών συνθηκών και βαθμολογικής εξέλιξης, αλλά και ιδιαίτερες κοινωνικοασφαλιστικές παροχές, υψηλότερες του μέσου όρου στην ελληνική κοινωνία, επιδιώκοντας να προσελκύσει το πλέον κατάλληλο προσωπικό από την εσωτερική και εξωτερική αγορά εργασίας.
Η πρόβλεψη του άρθρου 10 του Κανονισμού παροχών, για τον υπολογισμό της σύνταξης επί συγκεκριμένων μισθολογικών στοιχείων (Βασικός Μισθός, Πολυετία, Επίδομα Θέσης-Βαθμού, Επιστημονικό επίδομα), από το σύνολο των αποδοχών επί των οποίων υπολογιζόταν και καταβαλλόταν η εισφορά εργαζόμενου και εργοδότη δεν ήταν καθόλου τυχαία. Ούτε η σύνδεση των λοιπών παροχών (Μερίσματος-επικουρικής, γονικών μερισμάτων κ.α) με την προβλεπόμενη από το άρθρο 10 σύνταξη ήταν τυχαία.
Ο υπολογισμός επί των συγκεκριμένων αποδοχών αποτύπωνε την απόδοση σύνταξης και λοιπών παροχών, κατά τρόπο ισότιμο, δίκαιο και αξιοκρατικό, στη βάση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων του προσωπικού!!
Η μη ύπαρξη στο Καταστατικό ανώτατου πλαφόν καταβαλλόμενης σύνταξης και η καταστατική πρόβλεψη της σύνδεσης των συντάξεων με τις αυξήσεις του εν ενεργεία προσωπικού, διατηρούσε τη λειτουργία του Συστήματος Συνταξιοδοτικών Παροχών μακριά από ισοπεδωτικές λογικές ή ακραίους διαχωρισμούς.
Ταυτόχρονα ο υπολογισμός των εισφορών εργαζόμενου και εργοδότη επί του συνόλου των αποδοχών, τακτικών και εκτάκτων (χωρίς όριο ασφαλιστέων αποδοχών όπως ίσχυε για τους υπόλοιπους ασφαλισμένους του τότε ΙΚΑ) ίσχυε ισότιμα για όλο το προσωπικό από τον Διοικητή μέχρι τον τελευταίο υπάλληλο, εκφράζοντας την οικονομικά αναλογική συμβολή του προσωπικού στην αυτοτελή λειτουργία του τ. Ταμείου, σύμφωνα με την καταστατικά κατοχυρωμένη, με το άρθρο 38, υποχρέωση της ΤτΕ για καταβολή μισθού και σύνταξης στο προσωπικό της.
 
2. Οι παρεμβάσεις στα Ειδικά Ταμεία και οι παρενέργειες στο συνταξιοδοτικό καθεστώς της ΤτΕ
Το αρχικό προσωπικό, που στελέχωσε την ΤτΕ, προήλθε από την ΕΤΕ. Επειδή την εποχή εκείνη δεν υπήρχε ο θεσμός της διαδοχικής ασφάλισης, δεν ανέλαβε η ΤτΕ τα Ταμεία της, όπως όφειλε από το άρθρο 38, αλλά κρίθηκε επιβεβλημένο το προσωπικό της να ασφαλισθεί στο Ταμείο Συντάξεων της ΕΤΕ, το οποίο και μετονομάστηκε σε Ταμείο Συντάξεων Τραπεζών Ελλάδος και Εθνικής.
Παρά τη συμμετοχή της ΤτΕ στο κοινό Ταμείο, η καταστατική υποχρέωση της ΤτΕ, σύμφωνα με το άρθρο 38 του Καταστατικού της, αποτυπωνότανστη διαφορετική πρακτική έγκρισης του κοινού Ισολογισμού του Ταμείου. Για την ΤτΕ η έγκριση του Ισολογισμού του κοινού Ταμείου απαιτούσε απόφαση του Γενικού της Συμβουλίου και μόνο,ενώ για την ΕΤΕ, ως κρατική εμπορική τράπεζα, η διαδικασία της έγκρισης απαιτούσε την έκδοση νόμου!!!!!!
Μετά τον διαχωρισμό του κοινού Ταμείου το 1953, σε δύο ξεχωριστά Ταμεία, Ελλάδος και ΕΤΕ, η ΤτΕ συνέχισε να λαμβάνει υπόψη τις ρυθμίσεις των λεγόμενων Ειδικών Ταμείων, στο πλαίσιο των οποίων λειτουργούσε προηγούμενα το κοινό Ταμείο. Παρά τις παρεμβάσεις και μέσα στη δικτατορία για ενοποίηση όλων των ταμείων, οι οποίες και αποκρούσθηκαν, τ, το Ταμείο μας συνέχισε να λειτουργεί εναρμονισμένα με το Καταστατικό του μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1990.
Από το 1990 και μετά, ξεκινά μια πορεία διαρκών παρεμβάσεων στο γενικό ασφαλιστικό καθεστώς της χώρας, με βασικούς σταθμούς τους νόμους Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά και Λοβέρδου. Οι νόμοι αυτοί δεν μας άφησαν ανεπηρέαστους.
Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια του 1992 να αναλάβει η ΤτΕ τα Ταμεία, προσπάθεια που θυσιάστηκε στο βωμό κομματικών και συνδικαλιστικών σκοπιμοτήτων, αν και στον νόμο Σιούφα καμιά αναφορά δεν υπήρχε για την ΤτΕ, επειδή χρηματοδοτούσε η ίδια τις συντάξεις της, με απλή γνωμοδότηση γνωστού δικηγόρου της ΤτΕ και χωρίς καμία αλλαγή ή προσθήκη άρθρου στον Κανονισμό (όπως γίνεται σήμερα), αποφασίσθηκε η εναρμόνιση των ασφαλισμένων και των συνταξιούχων με τις προβλέψεις του νόμου Σιούφα !!
Αποτέλεσμα αυτής της απόφασης, ήταν η αποσύνδεση των συντάξεων από τις αυξήσεις των μισθών του εν ενεργεία προσωπικού. Επίσης οι πρωτοασφαλιζόμενοι από 1.1.1993 και μετά κατέβαλλαν 20% εισφορά εργαζόμενου και εργοδότη στο Ταμείο, ενώ οι πριν την 1.1.1993 ασφαλισμένοι κατέβαλλαν 37% εισφορά εργαζόμενου και εργοδότη μέχρι και το 2015. Από το έτος αυτό και μετά, για αυτούς η συνολική εισφορά κατ’ έτος βαίνει μειούμενη και από 1.1.2022 θα εξισωθεί με το 20% του υπολοίπου προσωπικού. Σήμερα η συνολική εισφορά είναι στο 24,7525%!
 
3. Παρά τις συνέπειες ουδείς διανοήθηκε την ανατροπή του άρθρου 10
Αποσυνδέοντας τις συντάξεις που εχορηγούντο με βάση το ποσοστό υπολογισμού (2,2857% για κάθε έτος ασφάλισης μέχρι τα 35) στο μέρος του μισθού των τεσσάρων στοιχείων (Βασικός, Πολυετία, Επίδομα Θέσης-Βαθμού και Επιστημονικό) από τις αυξήσεις των εν ενεργεία και συνδέοντάς το με τις αυξήσεις της κατ’ έτος εισοδηματικής πολιτικής, πολύ σύντομα οι συντάξεις των συνταξιούχων της ΤτΕ ισοπεδώθηκαν!! Αποτέλεσμα: Διοικητής της ΤτΕ, λίγα χρόνια μετά τη συνταξιοδότηση του, να λαμβάνει μικρότερη σύνταξη από έναν συνταξιούχο με απολυτήριο Λυκείου που συνταξιοδοτείται αργότερα με τα ίδια συντάξιμα χρόνια και με βαθμό Τμηματάρχη!! Το ίδιο φυσικά συνέβη και με τις συντάξεις όλων των συνταξιούχων αναλόγως του βαθμού με τον οποίο συνταξιοδοτήθηκαν.
Παρά τις παραπάνω παρεμβάσεις και τις συνέπειες του νόμου Ρέππα (μείωση του ποσοστού υπολογισμού από το 80% στο 70% εντός δεκαετίας από το 2007 έως το 2017 και τον υπολογισμό της σύνταξης στον μέσο όρο των αποδοχών της πενταετίας 2007-2012), ΟΥΔΕΠΟΤΕ ουδείς διανοήθηκε, ακόμα και μετά την προσωρινή ενσωμάτωσή μας στο ΙΚΑ με ξεχωριστό κωδικό αυτόνομης λειτουργίας της κινητής και ακίνητης περιουσίας μας ή τον νόμο Λοβέρδου, να ανατρέψει άρθρα του Κανονισμού του Ταμείου μας και ειδικά το άρθρο 10 που αποτελούσε την κοινή ισότιμη βάση υπολογισμού των συντάξεών μας!!
Ειδικά μετά και την ανάληψη των Ταμείων από την ΤτΕ, την 1.1.2011, και τις σαφείς προβλέψεις του άρθρου 64 του νόμου 3863/2010, με τον οποίο η ΤτΕ αναλαμβάνοντας τα Ταμεία κατέστησε διατάξεις του Καταστατικού της τις αντίστοιχες διατάξεις των Κανονισμών των πρώην Ταμείων Σύνταξης και Μετοχικού, ελπίζαμε δίκαια και εύλογα σε επιστροφή στην καταστατική νομιμότητα!!
 
4. Αναξιοποίητος ο νόμος Κατρούγκαλου, εκ νέου διάψευση προσδοκιών
Σε εφαρμογή του πρώτου μνημονίου, εκδόθηκε ο νόμος 3863/2010 ο οποίος, στα άρθρα 1-4, προέβλεπε σύσταση Ενιαίου Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης. Η ΤτΕ όχι μόνο δεν συμμετείχε στους φορείς του ΕΣΚΑ, αλλά, αναλαμβάνοντας από 1.1.2011 και τυπικά την κοινωνική ασφάλιση του προσωπικού της, εναρμονίσθηκε πλήρως με το άρθρο 38 του Καταστατικού της! Έτσι έγινε για πρώτη φορά και επισήμως αποδεκτή δια νόμου η αυτοτέλεια του Συστήματος Ασφάλισης Προσωπικού ΤτΕ από το δημόσιο κοινωνικό ασφαλιστικό σύστημα!!
Για αυτόν τον λόγο και εξ αρχής δεν είχαμε κρατήσεις των μνημονιακών νόμων 4024/2011 και 4051/2012, αφού αυτοί αφορούσαν το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα και οι κρατήσεις μείωναν άμεσα το έλλειμμα της κοινωνικής ασφάλισης και την αντίστοιχη παρέμβαση του κράτους για την κάλυψή του, σε αντίθεση με την ΤτΕ που κάλυπτε η ίδια τις συνταξιοδοτικές παροχές του προσωπικού της.
Τα προβλήματα προέκυψαν μετά τον νόμο 4093/2012 των κ.κ. Στουρνάρα και Βρούτση ως υπουργών Οικονομίας και Εργασίας αντίστοιχα. Ο νόμος αυτός, σε εφαρμογή του δεύτερου μνημονίου, μας ενέπλεκε για πρώτη φορά με τις μνημονιακές κρατήσεις, με αποτέλεσμα την εμφάνιση και των τριών κρατήσεων (ν.4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012) στα εκκαθαριστικά μας από 1.7.2013!!!!
Με τον νόμο Κατρούγκαλου και τη μη ένταξή μας στον ΕΦΚΑ, υπερβαίναμε τα εμπόδια που μας έθεσε ο νόμος 4093/2012, επανασυνδεόμενοι εκ νέου με την ανάληψη των Ταμείων μας από την Τράπεζα από 1.1.2011!! Όμως, αν και όλα τα στοιχεία ήταν υπέρ της επανόδου στην καταστατική λειτουργία του Συστήματος Ασφάλισης Προσωπικού ΤτΕ (ΣΑΠΤΕ), οι ελπίδες και οι προσδοκίες μας διαψεύσθηκαν.
Αντί οι πλειοψηφίες ΣΣΤΕ/ΣΥΤΕ και η Διοίκηση, να αξιοποιήσουν την εκ νέου και δια νόμου αποδοχή της αυτοτέλειας του ασφαλιστικού συστήματος της ΤτΕ από το δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, επέλεξαν να ικανοποιήσουν τις πολιτικές, κομματικές και προσωπικές τους στοχεύσεις, αντί του συμφέροντος του προσωπικού της ΤτΕ.
 
5. Διαχωρισμός των συνταξιούχων, κατεδάφιση του συστήματος απονομής σύνταξης, καταστρατήγηση της καταστατικής νομιμότητας
Με πρόσχημα τις καταργημένες διατάξεις του νόμου Λοβέρδου (3863/2010), περί ενιαίου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης (ΕΣΚΑ), οι οποίες ουδέποτε αφορούσαν τους συνταξιούχους της ΤτΕ και για τις οποίες ουδέποτε εκδόθηκαν εφαρμοστικές εγκύκλιοι (!!), επιχειρείται αυθαίρετα και παράνομα το 2020, με την εφαρμογή τους αποκλειστικά και μόνο στην ΤτΕ!!, ο διαχωρισμός συνταξιούχων του ίδιου Ταμείου σε συνταξιοδοτηθέντες πριν και μετά την 1.1.2015.!!
Για το συμφέρον των μελών του Συμβουλίου Ασφάλισης, που θα συνταξιοδοτηθούν μετά την Υπουργική Απόφαση Βρούτση της 16.1.2020, προστέθηκε νέο άρθρο 10Α στον Κανονισμό, το οποίο οδηγεί τις συντάξεις τους σε υψηλότερο επίπεδο, αφού υπολογίζονται στο σύνολο των αποδοχών επί των οποίων γίνονται κρατήσεις, σε αντίθεση με τα όσα προέβλεπε και προαναφέραμε, ο Κανονισμός στο προϋπάρχον άρθρο 10!! Ταυτόχρονα, αυθαίρετα και παράνομα αποκλείστηκαν οι συνταξιοδοτηθέντες πριν την 1.1.2015 από τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους σύμφωνα με το νέο άρθρο, αν και πρόκειται για ασφαλισμένους του ίδιου Ταμείου που μάλιστα έχουν εισφέρει κατά πολύ υψηλότερες εισφορές εκείνων που συνταξιοδοτούνται μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης!!
Παράλληλα αποφασίστηκε η χορήγηση της Βασικής Σύνταξης (384 ευρώ), την οποία χορηγεί το Κράτος σε όλους τους συνταξιούχους με βάση τα χρόνια ασφάλισης και όχι με τις καταβληθείσες ασφαλιστικές εισφορές, μόνο στους μετά την 1.1.2015 συνταξιούχους αποκλείοντας ακόμα και από αυτή την παροχή τους συνταξιοδοτηθέντες πριν την 1.1.2015, σε πλήρη αντίθεση με ό,τι εφαρμόζεται για το σύνολο των υπόλοιπων συνταξιούχων της χώρας!! Λες και οι πριν την 1.1.2015 συνταξιοδοτηθέντες, σε σχέση με τους μετά την 1.1.2015 συνταξιούχους της ΤτΕ, δεν είναι Έλληνες φορολογούμενοι πολίτες όπως όλοι οι άλλοι!!
Με τον τρόπο αυτό και αντίθετα με τις αρχές της ισχύουσας ασφαλιστικής νομοθεσίας (νόμοι 4387/2016 και 4670/2020) με τις οποίες καταργείται κάθε προηγούμενος διαχωρισμός στον υπολογισμό της σύνταξης και οι συντάξεις όλων των ασφαλισμένων επανυπολογίζονται σε ενιαία βάση, με ενσωμάτωση στη διαδικασία αυτή και των μνημονιακών κρατήσεων των νόμων 4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012, οι παράγοντες της ΤτΕ, που μετέχουν στο Σ.Α., κράτησαν τον νέο τρόπο υπολογισμού συντάξεων για τους εαυτούς τους, αποκλείοντας τους συναδέλφους τους που συνταξιοδοτήθηκαν πριν την 1.1.2015!!
Πρέπει να σημειωθεί πως όταν με τον νόμο 4387/2016 καταργήθηκαν όλοι οι προηγούμενοι διαχωρισμοί στους υπολογισμούς των συντάξεων που είχαν επιβληθεί με τους νόμους Σιούφα, Ρέππα, Πετραλιά και Λοβέρδου και νομοθετήθηκε μια νέα βάση υπολογισμού των συντάξεων των συνταξιούχων του ΕΦΚΑ, αυτή εφαρμόσθηκε για όλους τους συνταξιούχους και τους παλιούς μέσα από την διαδικασία επανυπολογισμού. Ακριβώς αυτός ήταν και ο λόγος που το ΣτΕστις 4.10.2019 θεώρησε συνταγματικά ορθό τον επανυπολογισμό!! Ο κ. Ι.Βρούτσης, όχι μόνο δεν περιφρούρησε τις παραπάνω ασφαλιστικές αρχές, που και ο ίδιος αποδέχθηκε στον νόμο 4670/2020!!!, αποτρέποντας τον σημερινό Διοικητή της ΤτΕ, κ. Γ. Στουρνάρα, από την αυθαίρετη απόφαση διαχωρισμού των συνταξιούχων αλλά, με τη υπογραφή του, την ενέκρινε!! Επέλεξε δηλαδή ¨να εξυπηρετήσει¨ τον πρώην συνεργάτη του, αδιαφορώντας για τον αυθαίρετο και αντισυνταγματικό αποκλεισμό,από τον επανυπολογισμό και τη Βασική Σύνταξη, των συνταξιούχων της ΤτΕ, που συνταξιοδοτήθηκαν πριν την 1.1.2015!!
 
6. Θεσμοθέτηση της ανισότητας των ασφαλισμένων του ίδιο Ταμείου, ισοπέδωση κάθε έννοιας και αρχής αναλογικότητας εισφορών
Με τον νέο τρόπο υπολογισμού και τον διαχωρισμό των συνταξιούχων, θεσμοθετείται η ανισότητα των ασφαλισμένων του ίδιου Ταμείου. Η σύνταξη του ασφαλισμένου δεν καθορίζεται πλέον στη βάση των πάγιων καταστατικών αρχών και των κανόνων σχετικά με τα μισθολογικά και βαθμολογικά στοιχεία, τα έτη ασφάλισης και τις καταβληθείσες εισφορές, αλλά εξαρτάται από την αυθαίρετη κάθε φορά βούληση μιας πλειοψηφίας του Σ.Α.!!
Με τον τρόπο αυτό και τη μη ισότιμη και παγίως κατοχυρωμένη συνολική αντιμετώπιση των ασφαλισμένων και συνταξιούχων ενός κοινού Ταμείου, στη βάση των μισθολογικών, βαθμολογικών στοιχείων, των χρόνων ασφάλισης και των καταβληθεισών εισφορών, θα μπορεί η εκάστοτε πλειοψηφία του Σ.Α. να διαχωρίζει τους ασφαλισμένους κατά το δοκούν και συμφέρον!!
Δεν χρειάζονται ειδικές γνώσεις ή πτυχίο μαθηματικών για να καταλάβει κάποιος αυτό που αυθαίρετα και παράνομα επιδιώκεται με το νέο τρόπο υπολογισμού: Υψηλότερες συντάξεις με μικρότερες εισφορές, ραγδαία απομείωση των συντάξεων των παλιών συνταξιούχων, πλήρης ισοπέδωση των συντάξεών τους. Παράλληλα, ανοίγεται παράθυρο για νέους διαχωρισμούς, όταν πολύ σύντομα οι ασφαλισμένοι και προσληφθέντες μετά το 2010 θα είναι πλειοψηφία στο σύνολο του εν ενεργεία προσωπικού. Κάθε ομάδα θα «κοιτάει την πάρτη της», κάποιοι παλιοί πάντα θα θυματοποιούνται…..
Όλοι όσοι είχαν συνταξιοδοτηθεί μέχρι και 31.12.2014 δεν λαμβάνουν τη Βασική Σύνταξη (384 ευρώ), που χορηγεί η πολιτεία σε όλους τους συνταξιούχους με εικοσαετή ασφάλιση και την οποία η ΤτΕ καταβάλλει μόνο στους μετά την 1.1.2015 συνταξιοδοτούμενους, και εξακολουθούν, αφού δεν επανυπολογίστηκαν οι συντάξεις τους, να έχουν μνημονιακές κρατήσεις, σε αντίθεση με ό,τι γίνεται με όλους τους συνταξιούχους της χώρας και τους συνταξιοδοτούμενους μετά την 12.5.2016, των οποίων οι συντάξεις χορηγούνται πλέον χωρίς και τις τρεις μνημονιακές κρατήσεις!!
 
7. Καταστατική επιταγή η αποκατάσταση της ισότητας και ισονομίας των ασφαλισμένων και συνταξιούχων της ΤτΕ
Η ΤτΕ σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παραβιάζει τις θεμελιώδεις αρχές της ισότητας, ισονομίας και αναλογικότητας, ούτε είναι δυνατόν μια Υπουργική Απόφαση να νομιμοποιεί a priori κυβερνητικές παρεμβάσεις ως προς το ύψος των καταβαλλόμενων από την ΤτΕ συντάξεων, αφαιρώντας από την Κεντρική Τράπεζα το προνόμιο της ανεξαρτησίας στη διαχείριση των μισθολογικών, εργασιακών και ασφαλιστικών θεμάτων του προσωπικού της. Η εφαρμογή του Καταστατικού και η αποκατάσταση της ισότητας και ισονομίας απαιτεί την ενιαία αντιμετώπιση όλων των ασφαλισμένων και συνταξιούχων της ΤτΕ, με επανυπολογισμό των συντάξεων, χορήγηση της Βασικής Σύνταξης σε όλους τους ασφαλισμένους, σύμφωνα με το Καταστατικό και τις ισχύουσες γενικές διατάξεις των νόμων 4387/2016 και 4670/2020.
 
Επίλογος
Η Υπουργική Απόφαση Βρούτση, είναι έργο των Golden Boys πολυσυνταξιούχων της Τράπεζας και πρέπει να ακυρωθεί. Αφού πρώτα αξιοποίησαν για λογαριασμό τους την ανεξαρτησία της ΤτΕ από το δημόσιο κοινωνικό ασφαλιστικό σύστημα, εξαιρώντας την κύρια σύνταξη που λαμβάνουν από την Τράπεζα από το καθορισμένο ανώτατο ποσό συντάξεων που μπορεί, ως πολυσυνταξιούχοι (Πανεπιστημιακοί, Δικηγόροι, Μηχανικοί, κ.α. ), να λάβουν από τον ΕΦΚΑ, ξέχασαν την ανεξαρτησία για τους υπόλοιπους συνταξιούχους!! Έτσι, αποφάσισαν «για την πάρτη τους» ένα νέο τρόπο υπολογισμού που οδηγεί σε υψηλότερες ανταποδοτικές συντάξεις, στη λήψη της Βασικής Σύνταξης και σε μεγαλύτερες επικουρικές συντάξεις (επικουρική + πρόγραμμα), αποκλείοντας αυθαίρετα όλους τους παλαιούς συνταξιούχους από τον επανυπολογισμό των συντάξεών τους και τη λήψη της Βασικής Σύνταξης που θεσμοθέτησε η ελληνική πολιτεία για όλους τους συνταξιούχους της χώρας!!! Η κατεδάφιση του Συστήματος Ασφάλισης Προσωπικού της ΤτΕ που επιχειρείται, υπηρετεί ανομολόγητους στόχους, εκτός και αν μπορεί να σταθεί το παράδοξο της εφαρμογής της Υπουργικής Απόφασης: Συνταξιούχος της ΤτΕ με 40 συντάξιμα χρόνια και 20% εισφορά να λαμβάνει κύρια σύνταξη το 102% των πάσης φύσεως τακτικών αποδοχών του, 12:12 !!!!
 
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Η ΟΜΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ των “ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ”Συνταξιούχων ΤτΕ
 
 
Αθήνα 29 Μαΐου 2020